| Poster | | Topic: Miralem Sulejmani |  |
|
Zlajan Idool Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006
Uit: Hoevelaken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3666 Reg.: 8 mei 2001 |
quote: marx schreef:
(...)
Ingeslepen spelpatronen, daar gaat het om in het voetbal. Met onvoorspelbaarheid kom je er niet. Onvoorspelbare spitsen zijn ook onvoorspelbaar voor de medespelers, waardoor bij- en aansluiten door middenvelders annex verdedigers nimmer van harte gaat.
Je hebt een punt, dat zeker. Mooi voorbeeld is denk ik Suárez geweest, want met hem ging het ook steeds beter als teamspeler. Maar individueel had hij direct al wel meteen zijn waarde. Ik verwacht hetzelfde bij Miralem.
|
|
|
Widink Regelmatige invaller
Uit: Didam Vak: - Posts: 773 Reg.: 11 april 2006 |
quote: marx schreef:
(...)
Ingeslepen spelpatronen, daar gaat het om in het voetbal. Met onvoorspelbaarheid kom je er niet. Onvoorspelbare spitsen zijn ook onvoorspelbaar voor de medespelers, waardoor bij- en aansluiten door middenvelders annex verdedigers nimmer van harte gaat.
Mee eens, maar het hedendaagse voetbal wordt wel vaak beslist door de onvoorspelbaarheid en extra kwaliteit van een bepaalde aanvaller of middenvelder.
Mooi voorbeeld van een combinatie tussen onvoorspelbaarheid en overzicht is het laatste half jaar van Suarez.
|
|
|
quote: Widink schreef:
(...)
Mee eens, maar het hedendaagse voetbal wordt wel vaak beslist door de onvoorspelbaarheid en extra kwaliteit van een bepaalde aanvaller of middenvelder.
Mooi voorbeeld van een combinatie tussen onvoorspelbaarheid en overzicht is het laatste half jaar van Suarez.
Widink jongen, wij kunnen praten. Wat ik al aangaf he, bij Suárez ging het steeds beter in teamverband. En dat laatste half jaar was nou precies de periode waarin je dat kon zien.
|
|
|
AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 5305 Reg.: 6 september 2005 | Is het geen mooi plaatje om voorin Sulejmani, Huntelaar en Suarez te hebben, met daarachter Cvitanich op 10? Of kan hij niet op 10? Achter hem 2 stofzuigers/balafpakkers die zowel kunnen verdedigen (logisch) als aanvallen. Ziet er toch zeer mooi uit?
|
|
|
quote: AFCA 428 schreef:
Is het geen mooi plaatje om voorin Sulejmani, Huntelaar en Suarez te hebben, met daarachter Cvitanich op 10? Of kan hij niet op 10? Achter hem 2 stofzuigers/balafpakkers die zowel kunnen verdedigen (logisch) als aanvallen. Ziet er toch zeer mooi uit?
Of nog liever, trek nog een extra creatieve middenvelder á la Aimar aan. Dan ziet het plaatje er zelfs nóg aantrekkelijker uit. Als je spelers hebt als Sulejmani en Suárez dan moet je er ook alles aan doen om creatieve spelers te hebben die hen kunnen bereiken. Aanvallend gezien zal het een seizoen worden verwacht ik waar we onze vingers af en toe zullen aflikken. Het is alleen te hopen dat het verdedigend ook allemaal wat stabieler wordt. Ik vind het heel erg jammer dat Douglas zijn contract bij Twente heeft verlengd bijvoorbeeld, want hij had een grote boost kunnen zijn voor onze dramatische verdediging.
[Dit bericht is veranderd door Zlajan (op 4 juli 2008 16:28:31).]
|
|
|
jeremy13 Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam Vak: 102 Posts: 218 Reg.: 14 oktober 2002 |
quote: Zlajan schreef:
(...)
Of nog liever, trek nog een extra creatieve middenvelder á la Aimar aan. Dan ziet het plaatje er zelfs nóg aantrekkelijker uit. Als je spelers hebt als Sulejmani en Suárez dan moet je er ook alles aan doen om creatieve spelers te hebben die hen kunnen bereiken. Aanvallend gezien zal het een seizoen worden verwacht ik waar we onze vingers af en toe zullen aflikken. Het is alleen te hopen dat het verdedigend ook allemaal wat stabieler wordt. Ik vind het heel erg jammer dat Douglas zijn contract bij Twente heeft verlengd bijvoorbeeld, want hij had een grote boost kunnen zijn voor onze dramatische verdediging.
Ja precies, een creatieve middenvelder die iemand met één pass vrij voor de keeper te zetten. Dan kan je ook de snelheid van Sulej en Suarez beter benutten. Ik denk dat we zo een speler nog missen. Cvitanich, is wat ik in de beelden gezien heb, volgens mij meer een speler voor in de 16, die handig is in de kleine ruimte.
|
|
|
Widink Regelmatige invaller
Uit: Didam Vak: - Posts: 773 Reg.: 11 april 2006 |
quote: Zlajan schreef:
(...)
Misschien hebben we met Cvitanich wel een nr 10 in huis. Ik kan er moeilijk over oordelen wat hij precies kan dus dat zal de toekomst uit wijzen. Verder heb ik veel vertrouwen in van Basten, dat hij Siem de Jong verder kan doorontwikkelen tot een echte 10 alla Litmanen. Maar dat duurt nog minimaal 2 á 3 jaar.
Maar on-topic:
Met Sulejmani hebben we natuurlijk nog een topper voorin lopen. Samen met Suarez zijn ze natuurlijk levens gevaarlijk.
[Dit bericht is veranderd door Widink (op 4 juli 2008 16:59:47).]
|
|
|
Sven Moderator
Uit: ...Spijkenisse... Vak: 424 Posts: 9133 Reg.: 6 december 2000 | Mopperposts over bronnen zijn weggehaald. Discussie raakte helemaal off-topic zo.
On-topic!
[Dit bericht is veranderd door Sven (op 4 juli 2008 18:32:10).]
|
|
|
Topscorer Jeugdspeler
Vak: - Posts: 70 Reg.: 24 december 2004 | Volgens Showtime (niet van SBS) zijn Ajax en Heerenveen er uit en komt Sulejmani naar Ajax. Goed nieuws. Nu nog 2 verdedigers en een middenvelder.
|
|
|
Luis S.  Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2147 Reg.: 12 juli 2003 | Hou aub eens heel gauw op met die berichtjes van Ajaxshowtime, die zijn getypt door 12 jarige kleuters en zijn onzin. Dit mag je nu onderhand weleens door hebben!
|
|
|
ThijsN Lid 2de elftal
Uit: Utrecht Vak: 428 Posts: 376 Reg.: 27 november 2002 | Hij is binnen idd, bevestigd door Ajax.
|
|
|
Flurry Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 27 Reg.: 25 oktober 2007 | De website van ajax meld de overgang zelf. Er is 16,25 miljoen mee gemoeid.....
Ajax en SC Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de overgang van de Servische voetballer Miralem Sulejmani. Met de transfer van de 19-jarige aanvaller is een bruto bedrag van 16,25 miljoen euro gemoeid.
Sulejmani werd op 5 december 1988 geboren in Servië. Voordat de aanvaller naar SC Heerenveen kwam speelde hij voor Partizan Belgrado. Afgelopen seizoen stond de Serviër 34 wedstrijden voor de Friese club op het veld en hij maakte daarin 15 doelpunten.
Op 6 februari 2008 debuteerde Sulejmani in het nationale elftal van Servië in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Macedonië (1-1).
In het seizoen 2007-2008 ontving Sulejmani uit handen van een vakjury de Johan Cruijff prijs voor Talent van het Jaar in de Eredivisie.
|
|
|
ajax001 Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6 Reg.: 5 mei 2008 |
quote: Luis S. schreef:
Hou aub eens heel gauw op met die berichtjes van Ajaxshowtime, die zijn getypt door 12 jarige kleuters en zijn onzin. Dit mag je nu onderhand weleens door hebben!
Idd die tieners zijn irritant maar hebben het wel bij het rechte eind gezien dit bericht op AJAX.NL!!!!!!!!!!!
jax en SC Heerenveen akkoord over Miralem Sulejmani
Amsterdam, 04 jul 2008
Ajax en SC Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de overgang van de Servische voetballer Miralem Sulejmani. Met de transfer van de 19-jarige aanvaller is een bruto bedrag van 16,25 miljoen euro gemoeid.
Sulejmani werd op 5 december 1988 geboren in Servië. Voordat de aanvaller naar SC Heerenveen kwam speelde hij voor Partizan Belgrado. Afgelopen seizoen stond de Serviër 34 wedstrijden voor de Friese club op het veld en hij maakte daarin 15 doelpunten.
Op 6 februari 2008 debuteerde Sulejmani in het nationale elftal van Servië in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Macedonië (1-1).
In het seizoen 2007-2008 ontving Sulejmani uit handen van een vakjury de Johan Cruijff prijs voor Talent van het Jaar in de Eredivisie.
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=66811
Alleen 16,25 miljoen .... wel veel
|
|
|
|
KevinAFCA Idool
Uit: Herwen Vak: 126 Posts: 3687 Reg.: 10 maart 2001 | |
|
Jari_20 Bankzitter
Uit: Deurne Vak: 410 Posts: 507 Uploads: 1 Reg.: 16 juli 2002 | |
|
Rivelinho Veelbelovend talent
Uit: Zoetermeer Posts: 243 Reg.: 20 juli 2002 | WELKOM MIRALEM ! 
|
|
|
Francesc Fabregas Soler  Vedette
Vak: 413 Posts: 3979 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 | Jeuj, maar wtf 16,25 
|
|
|
psycot Veelbelovend talent
Vak: 410 Posts: 260 Reg.: 21 november 2003 |
quote: Francesc Fabregas Soler schreef:
Jeuj, maar wtf 16,25 
Geeft tenminste wel aan dat ze willen investeren. Zolang ze nog minimaal een verdediger en een middenvelder halen hoor je mij niet klagen.
|
|
|
SJON_AFCA Vedette
Uit: Boekel Vak: 409 Posts: 2850 Reg.: 17 januari 2003 | Sulejmani Huntelaar Suarez...droomaanval .
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort Vak: 420 Posts: 10481 Reg.: 18 april 2002 | Heel mooi nieuws natuurlijk.
Maar het blijft een veels te hoog bedrag, het is gewoon teveel geld als je de transfer vergelijkt met die van Suarez en Huntelaar.
Sulejmani -- Huntelaar -- Suarez
De beste aanval van de Eredivisie is er klaar voor.
|
|
|
Francesc Fabregas Soler  Vedette
Vak: 413 Posts: 3979 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
quote: psycot schreef:
(...)
Geeft tenminste wel aan dat ze willen investeren. Zolang ze nog minimaal een verdediger en een middenvelder halen hoor je mij niet klagen.
Nou ik bedenkt me net, wat boeit mij dat geld eigenlijk?
Ik zit er om te kijken of ze presteren, zolang het geld niet op de bank blijft staan om er naar te kijken vind ik het wel best. Maar nu nog verdedigers en een middenvelder!
|
|
|
Marco_Unico Lid 2de elftal
Uit: Woerden Vak: - Posts: 411 Reg.: 15 maart 2004 | Niet zeuren over de prijs!!! Wat een aanval met Huntelaar en Suarez!!!
Theo Lucius heeft nu al slapeloze nachten!
Wat een verschil ook met de aanval van 010: Mackaay, Mols en tomasson zijn samen over de 100 jaar.
Wij halen volgens mij met deze aanval de 70 niet eens.
Toppers!
|
|
|
Denman Regelmatige invaller
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 796 Reg.: 16 september 2004 |
quote: ArenA schreef:
Heel mooi nieuws natuurlijk.
Maar het blijft een veels te hoog bedrag, het is gewoon teveel geld als je de transfer vergelijkt met die van Suarez en Huntelaar.
Sulejmani -- Huntelaar -- Suarez
De beste aanval van de Eredivisie is er klaar voor.
Ben het helemaal met je eens, en die aanval is werkelijk een plaatje zo!
Maar ik vraag mij persoonlijk af of 1 en 1 geen 2 is. En daar bedoel ik mee: Sulejmani komt voor veel geld is Huntelaar dan niet weg voor veel geld? 
[Dit bericht is veranderd door Denman (op 4 juli 2008 19:41:48).]
|
|
|
Uit: Hoevelaken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3666 Reg.: 8 mei 2001 | Heeeeeerlijk. Wat een fantastische aankoop. Welkom Mickey!!! Je gaat het hier helemaal maken, daar heb ik geen enkele twijfel over.
|
|
|
Srero Talent
Uit: Mokum Vak: - Posts: 139 Reg.: 21 april 2005 | Heerlijk nieuws dit! 
|
|
|