| Poster | | Topic: Dario Cvitanich |  |
|
|
Moussa Dembele  Internationale topspeler
Uit: Winterswijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4173 Reg.: 13 januari 2006 |

[vi.nl]quote: Ajax legt Argentijnse aanvaller voor lange periode vast
28/04/2008 13:39
Ajax heeft zich verzekerd van de diensten van de Argentijn DarÃo Cvitanich. De aanvaller werd voor vijf seizoenen gecontracteerd.
De 23-jarige Cvitanich signeerde maandag een verbintenis die hem tot medio 2013 aan de Amsterdamse club bindt. Hij komt over van Banfield, dat ruim zes miljoen euro voor de speler zou toucheren.
Ajax' nieuwste aanwinst debuteerde op 26 oktober 2003 voor Banfield tijdens het uitduel met Olimpo. Cvitanich speelde dit seizoen tien wedstrijden, waarin hij zeven doelpunten maakte voor de Argentijnse club.

[ajax.nl]quote: Ajax contracteert DarÃo Cvitanich
Amsterdam, 28 apr 2008
Ajax en Club Atlético Banfield hebben overeenstemming bereikt over de overgang van de Argentijnse voetballer DarÃo Cvitanich. De aanvaller tekende vandaag zijn contract bij Ajax dat loopt tot en met 30 juni 2013.
Cvitanich werd op 16 mei 1984 geboren in Baradero (Argentinië). Op 26 oktober 2003 maakte de aanvaller zijn debuut voor Banfield tijdens de wedstrijd Olimpo - Banfield (3-1). Cvitanich speelde dit seizoen 10 wedstrijden en maakte daarin 7 doelpunten voor de Argentijnse club. In totaal speelde hij 90 wedstrijden voor Banfield en scoorde daarin 31 keer.
quote: DarÃo Cvitanich
DarÃo Cvitanich
Personal information
Date of birth
May 16, 1984
Place of birth
Baradero, Argentina
Height
1.75 m (5 ft 9 in)
Playing position
Striker
Club information
Current club
Banfield
Number
20
Senior clubs1
Years
Club
App (Gls)*
2003-present
Banfield
75 (24)
1 Senior club appearances and goals
counted for the domestic league only and
correct as of 16 December 2007.
* Appearances (Goals)
DarÃo Cvitanich (born May 16, 1984, in Baradero Buenos Aires Province) is an Argentine football striker. He currently plays for Banfield in the Argentine Primera División.
[edit] Career
Cvitanich has been at Banfield since 2003. He made his debut for the club on October 20, 2003 in a 3-1 defeat to Olimpo de BahÃa Blanca. He scored a hat trick in a 4-0 win against Newell's Old Boys on April 27, 2007. He played, and scored, for Banfield in the Copa Libertadores 2007.Maarten Stekelenburg
Dario Cvitanich (Cvitanic) is of Croatian heritage and also holds a Croatian passport. The Croatian Football Federation got an eye on him and he could be called upon to represent his "second home", Croatia, in the future. Unlike Bilos, who is also an Argentinian of Croatian heritage and was summoned by the Croatian Football Federation which he turned down, Cvitanic explained that he would be honored to represent the country of his parents if he was picked.
edit contract of the century: openingspost aangepast.
[Dit bericht is veranderd door contract of the century (op 28 april 2008 14:30:00).]
|
|
|
AFCA-4-Life Basisspeler
Uit: Gang Vak: - Posts: 897 Reg.: 13 augustus 2005 | Zelfde strekking:
http://www.as.com/futbol/articulo/cvitanich-vendra-ira-ajax-temporadas/dasftb/20080420dasdasftb_9/Tes
Ajax troeft Espanyol af voor Cvitanich, kost 6 miljoen. Tekent voor 5 jaar.
Eerste van der Zee inbreng ?
DarÃo Cvitanich
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
DarÃo Cvitanich
Personal information
Date of birth May 16, 1984 (1984-05-16) (age 23)
Place of birth Baradero, Argentina
Height 1.75 m (5 ft 9 in)
Playing position Striker
Club information
Current club Banfield
Number 20
Senior clubs1
Years Club App (Gls)*
2003-present Banfield 75 (24)
1 Senior club appearances and goals
counted for the domestic league only and
correct as of 16 December 2007.
* Appearances (Goals)
DarÃo Cvitanich (born May 16, 1984, in Baradero Buenos Aires Province) is an Argentine football striker. He currently plays for Banfield in the Argentine Primera División.
Career
Cvitanich has been at Banfield since 2003. He made his debut for the club on October 20, 2003 in a 3-1 defeat to Olimpo de BahÃa Blanca. He scored a hat trick in a 4-0 win against Newell's Old Boys on April 27, 2007. He played, and scored, for Banfield in the Copa Libertadores 2007
Dario Cvitanich (Cvitanić) is of Croatian heritage and also holds a Croatian passport. The Croatian Football Federation got an eye on him and he could be called upon to represent his "second home", Croatia, in the future. Unlike Bilos, who is also an Argentinian of Croatian heritage and was summoned by the Croatian Football Federation which he turned down, Cvitanic explained that he would be honored to represent the country of his parents if he was picked.
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=iybnOUBXV7I
[Dit bericht is veranderd door AFCA-4-Life (op 20 april 2008 18:52:39).]
|
|
|
Davidmasterdam Lid 2de elftal
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 369 Uploads: 1 Reg.: 30 juli 2002 | |
|
Moussa Dembele  Internationale topspeler
Uit: Winterswijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4173 Reg.: 13 januari 2006 | Overigens excuses voor de matige openingspost. Kon weinig informatie vinden over deze speler...
|
|
|
Steven Defour op 10 Vedette
Vak: - Posts: 2928 Reg.: 1 juli 2002 | Gelukkig, geen Koevermans.
6 miljoen is veel geld, ik hoop dat hij beter is/beter in het systeem past dan onze vorige Argentijnse amigo.
|
|
|
BeeDeeVee Vedette
Uit: Thuis Vak: - Posts: 2281 Reg.: 23 november 2004 | Even wat informatie, mocht dit waar zijn:
Hij is niet heel groot, 1.75m, en scoort eigenlijk ook niet heel veel (24 uit 76) bij Banfield. Ik zie trouwens op een forum van Deportivo la Coruna, waar hij ook aan gelinkt was, dat hij niet een echte spits is, maar meer een aanvallende middenvelder. Dit seizoen schijnt hij in topvorm te zijn, zowel qua assists als goals.
[Dit bericht is veranderd door BeeDeeVee (op 20 april 2008 18:52:52).]
|
|
|
Vak: - Posts: 2928 Reg.: 1 juli 2002 |
quote: DarÃo Cvitanich, Croatian tango
Published: 19 August 2007
by Diego Sanchez
Dario Cvitanich (16-05-84, Baradero, Argentina) was until very recently one of so many forwards in the Argentine league, but his career took a 180º turn when he dynamited the Newell’s goal with 3 strikes in 17 minutes. Who is that boy?
At the end of the Second World war, in the former Yugoslavia and under the regime of Tito, thousands of Croatians opposed to his power undertook a trip without return – destination Argentina - becoming political emigrants. Today there are more than 250,000 descendants of Croatians that live in Pampero country being, after Bosnia-Herzegovina, the second most welcoming. At the present time, the third generation exist totally integrated in social and work life, and soccer is no exception to this phenomenon.
Dario Cvitanich (16-05-84, Baradero, Argentina) was until very recently one of so many forwards in the Argentine league, but his career took a 180º turn when he dynamited the Newell’s goal with 3 strikes in 17 minutes. Who is that boy? Where did he come from? What is the origin of his last name? This last question is the one that had the most consequences. Due to his Croatian great-grandfather, the leaders of the Balkan federation heard “siren songs†after his hat trick. The same ones that tried to recruit Daniel Bilos in vain, this time they had the OK of the football player. The “big shot†of the Croatian Federation, Zorislav Srebric, made clear that he really likes DarÃo, “I’m thinking of speaking with my contacts in Argentina and with the player, it is an interesting possibility for both sidesâ€. Zorislav knows very well what he says, Croatia has the custom of picking up soccer players of its origin all over the world, the many Australians and the case of the “Swiss†Ivan Rakitic proving the point. DarÃo already initiated the proceedings to obtain double nationality, the first step required with a fixed target, to play with Croatia. “That a national team of the level of Croatia is paying attention to my origins is all a surprise, it’s something to be proud of and the prize of work and effortâ€. He knows that a call-up by Argentina is a utopia, “Argentina has enormous players, people of a very high level. In my position there are forwards of great prestige, clearly I would love to play with the Albiceleste, but it seems impossibleâ€, although he recognizes that they propose to him to go with the Balkans, he would not doubt it, “If they call me to the Croatian national team I wouldn’t think twice about it, I’m goingâ€.
DarÃo is a perfect mix of the privileged genetics of his origins, the Argentine art and spark with the Balkan competitiveness and character, that class of qualities that give him an extra identity as a forward. To the Croatian leaders he reminds them much of Goran Vlaovic. DarÃo isn’t very tall, 1.75m, but he finishes very well with his head, is very quick with and without the ball at his feet and his constant mobility, he likes to retreat to the edges and back to midfield to start play, these are attributes that approximate him still more to the style of Goran.
It is the globalization of football, that it crosses borders and allows the children of the children who once left their mother country are able to recover the lost years of their ancestors, or others who arrive with hopes can also be contributors to the successes of the country that welcomes them. And perhaps in 2008, in the EURO of Austria-Switzerland, the Croatian strike force is formed by Eduardo Gives Silva and DarÃo Cvitanich. Samba and tango in the service of Croatia.
|
|
|
Bobby4ever Talent
Uit: Nijkerk Posts: 191 Reg.: 3 maart 2001 | Scoort vrij veel met t hoofd als ik dat filmpje zo zie. Maar Ajax en zuid amerikanen 
|
|
|
Zlajan Idool Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006
Uit: Hoevelaken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3540 Reg.: 8 mei 2001 | Ik zou het wel weer eens leuk vinden, zo'n verrassende aankoop. Komt binnen zonder stempel en mag ons gaan verrassen. Ik ken hem in ieder geval niet.
|
|
|
Stelios Basisspeler
Vak: - Posts: 944 Reg.: 11 april 2005 |
quote: Bobby4ever schreef:
Scoort vrij veel met t hoofd als ik dat filmpje zo zie. Maar Ajax en zuid amerikanen 
Ach, Suarez en Silva brengen daar al wat verbetering in.
Mij geheel onbekend, ik wacht het af. Hopen op een topper in de dop.
|
|
|
Vak: - Posts: 2928 Reg.: 1 juli 2002 | De vraag is natuurlijk, of ie met zn rug naar de goal kan spelen ?
Zit ie technisch goed in elkaar ? Ik kan momenteel geen Youtube filmpjes bekijken.
|
|
|
Bobby4ever Talent
Uit: Nijkerk Posts: 191 Reg.: 3 maart 2001 |
quote: Stelios schreef:
(...)
Ach, Suarez en Silva brengen daar al wat verbetering in.
Maar die hebben al voor hun komst naar Ajax bewezen zich hier thuis te voelen Maar goed, we gaan t zien. Hoop op een waardig opvolger voor Huntelaar. Neem aan dat die nu gaat 
|
|
|
Joeska Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: 427 Posts: 1128 Reg.: 6 oktober 2002 |
quote: Bobby4ever schreef:
Scoort vrij veel met t hoofd als ik dat filmpje zo zie. Maar Ajax en zuid amerikanen 
Ja hiep hoi, het is ook nooit goed. Een heel jaar jammeren om Hans. doet hij eindelijk wat, is het weer niet goed. Sodemieter toch op.
|
|
|
de das Bankzitter
Uit: leiden Vak: 404 Posts: 532 Reg.: 20 september 2003 | Op een andere supporterssite van ajax is toch een ''scout'' die regelmatig spelersrapporten van zuid amerikanen dropt? heeft hij wat verteld over deze speler?
|
|
|
Davidmasterdam Lid 2de elftal
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 369 Uploads: 1 Reg.: 30 juli 2002 | Ik hoop dat het wat is. Hopelijk geen dejavu........ een andere Argentijn met Kroatisch bloed eindigend op "ICH" 
|
|
|
Esli Ballenjongen
Uit: Valkenswaard Vak: - Posts: 21 Reg.: 20 april 2001 | Ik kijk toch met enige scepsis naar deze aankoop. 6 Miljoen voor een spits die gemiddeld 0,3 goal per wedstrijd maakt van een club die vorig seizoen bijna gedregadeerd is (15e plaats).
Bovendien is ie 'al' 23 en zou ie dus waarschijnlijk wel eerder weggekocht zijn door een Argentijnse topclub als het echt een topper was geweest.
Maar dit is natuurlijk puur gebasseerd op de informatie van de beste man die ik op dit moment heb. Ik laat me dan ook graag verrassen.
|
|
|
Iceman  Lid 2de elftal
Uit: Leiden Vak: - Posts: 406 Reg.: 10 augustus 2003 | Hij is meer een 10 dan een spits, het best te vergelijken met Riquelme.
Ben zeer tevreden, en verrast, dat Ajax eens naar van der Zee geluisterd heeft en eindelijk eens kloteclubjes met meer geld als Espanyol aftroeft. Deze jongen heeft het in zich de absolute wereldtop te bereiken binnen afzienbare tijd.
Blij verrast, aangezien ik nergens hoorde dat Ajax hem wou.
Na de transfers van vorig seizoen, en deze, allen een grote verassing, neem ik aan dat elke naam uit het geruchtencircuit niet komt, aangezien elke speler die ajax binnenhaalt niet in het geruchtencircuit te horen valt.
ERindelijk een meer dan waardige opvolger voor Sneijder, als we hem maar niet in de spits gaan zetten.
een voorhoede Sulejmani-huntelaar-suarez met Cvitanich daar achter op 10 staat garant voor het kampioenschap en minstens de kwartfinale CL, geloof me.
Nu Sulejmani nog
|
|
|
TNS Talent
Vak: - Posts: 152 Reg.: 18 juni 2006 | Lijkt positief, maar eerst maar eens afwachten of het allemaal waar is. Daarnaast; zal deze jongen meteen de vervanger zijn van Huntelaar? Natuurlijk.. je maakt dan 25 miljoen winst (alsof de bankrekening nog niet gevuld is..), maar zou er in het geval van een vertrek van Klaas-Jan niet beter gekozen kunnen worden voor een spits die zich al heeft bewezen in Europa?
We zullen het zien!
|
|
|
Richard Witschge Lid 2de elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 381 Reg.: 8 januari 2004 |
quote: 'Espanyol ziet Cvitanich naar Ajax gaan'
DarÃo Cvitanich speelt volgend seizoen niet voor Espanyol maar voor Ajax, meldt de Spaanse sportkrant AS. De aanvaller van het Argentijnse Banfield tekent voor vijf seizoenen bij de Amsterdammers, die een bedrag van zes miljoen euro overmaken. Volgens AS kon Espanyol het gedane bod uit Amsterdam op de spits niet evenaren. Het bestuur van de club uit Barcelona sprak al enkele malen met Banfield en leek de strijd om Cvitanich gewonnen te hebben. Ook Boca Juniors en Napoli toonden belangstelling, maar de hoofdrolspeler zag een overgang naar die clubs niet zitten.
Cvitanich (23) is in de laatste jaren uitgegroeid tot een van de smaakmakers van het Argentijnse voetbal. Bij het bescheiden Banfield vestigde hij de afgelopen twee seizoenen met twaalf en tien doelpunten alle aandacht op zich.
In het verleden had Ajax naast Mauro Rosales een andere Argentijn op de loonlijst staan: Iván Gabrich. De inmiddels gestopte spits was bijzonder trefzeker bij Newell's Old Boys, maar kon in Amsterdam geen potten breken. Na zes wedstrijden en nul doelputen was hij één seizoen later weer met de noorderzon vertrokken.
|
|
|
Bobby4ever Talent
Uit: Nijkerk Posts: 191 Reg.: 3 maart 2001 |
quote: Joeska schreef:
(...)
Ja hiep hoi, het is ook nooit goed. Een heel jaar jammeren om Hans. doet hij eindelijk wat, is het weer niet goed. Sodemieter toch op.
slaat dat nu weer op?
|
|
|
Vak: - Posts: 2928 Reg.: 1 juli 2002 |
quote: Iceman schreef:
Hij is meer een 10 dan een spits, het best te vergelijken met Riquelme.
Ben zeer tevreden, en verrast, dat Ajax eens naar van der Zee geluisterd heeft en eindelijk eens kloteclubjes met meer geld als Espanyol aftroeft. Deze jongen heeft het in zich de absolute wereldtop te bereiken binnen afzienbare tijd.
Blij verrast, aangezien ik nergens hoorde dat Ajax hem wou.
Na de transfers van vorig seizoen, en deze, allen een grote verassing, neem ik aan dat elke naam uit het geruchtencircuit niet komt, aangezien elke speler die ajax binnenhaalt niet in het geruchtencircuit te horen valt.
ERindelijk een meer dan waardige opvolger voor Sneijder, als we hem maar niet in de spits gaan zetten.
een voorhoede Sulejmani-huntelaar-suarez met Cvitanich daar achter op 10 staat garant voor het kampioenschap en minstens de kwartfinale CL, geloof me.
Nu Sulejmani nog
Het is dus een 10 ? 
Technisch goed ?
[Dit bericht is veranderd door Steven Defour op 10 (op 20 april 2008 20:14:05).]
|
|
|
Iceman  Lid 2de elftal
Uit: Leiden Vak: - Posts: 406 Reg.: 10 augustus 2003 |
quote: Steven Defour op 10 schreef:
(...)
Het is dus een 10 ? 
Technisch goed ?
Zoals ik hem ken is hij een 10, de keren dat ik hem als 10 heb zien spelen was hij fantastisch en deed hij het veel beter als in de spits, maargoed om hem heen bij Banton loopt ook niet echt veel soeps dus misschien dat hij daarom als spits een mindere indruk maakt.
Technisch vind ik hem een geweldenaar maar in fysiek opzicht is hij niet je van het.
Zoals ik hem ken is het een meer dan waardige opvolger voor Sneijder, voor een mooie prijs, die het zeker gaat waarmaken.
ik voorspel dat hij over 3 of 4 jaar naar een club als Milan of Madrid vertrekt voor een bedrag rond de 30 miljoen en zeker vaste waarde in het argentijnse elftal wordt.
|
|
|
Japie Mol Lid 2de elftal
Uit: Nootdorp Vak: - Posts: 396 Reg.: 27 april 2002 |
quote: Iceman schreef:
(...)
Zoals ik hem ken is hij een 10, de keren dat ik hem als 10 heb zien spelen was hij fantastisch en deed hij het veel beter als in de spits, maargoed om hem heen bij Banton loopt ook niet echt veel soeps dus misschien dat hij daarom als spits een mindere indruk maakt.
Technisch vind ik hem een geweldenaar maar in fysiek opzicht is hij niet je van het.
Zoals ik hem ken is het een meer dan waardige opvolger voor Sneijder, voor een mooie prijs, die het zeker gaat waarmaken.
ik voorspel dat hij over 3 of 4 jaar naar een club als Milan of Madrid vertrekt voor een bedrag rond de 30 miljoen en zeker vaste waarde in het argentijnse elftal wordt.
Klinkt veelbelovend Iceman. Mag ik je vragen hoe jij zo goed op de hoogte bent van de Argentijnse competitie (serieuze vraag). Dat hij in de belangstelling staat van Boca, wat toch als de beste ploeg van Argentinië te boek staat, zegt wel wat natuurlijk.
|
|
|
Iceman  Lid 2de elftal
Uit: Leiden Vak: - Posts: 406 Reg.: 10 augustus 2003 |
quote: Japie Mol schreef:
(...)
Klinkt veelbelovend Iceman. Mag ik je vragen hoe jij zo goed op de hoogte bent van de Argentijnse competitie (serieuze vraag). Dat hij in de belangstelling staat van Boca, wat toch als de beste ploeg van Argentinië te boek staat, zegt wel wat natuurlijk.
Ik volg die competitie bij en door mijn argentijnse zwager
|
|
|
Zuur Vedette
Uit: Brabant Vak: 413 Posts: 2360 Reg.: 31 mei 2003 | Kijk eens aan, er wordt verder gekeken dan alleen de eredivisie. Als het echt zo'n topper is valt 6 miljoen ook wel mee.
|
|
|