| Poster | | Topic: Dario Cvitanich |  |
|
|
Sven Moderator
Uit: ...Spijkenisse... Vak: 424 Posts: 9420 Reg.: 6 december 2000 | Mag het weer on-topic, mensen? Discussies over (volslagen onhaalbare) spelers als Alex en Saviola kunnen in de centrale topics. Hier weer verder over Cvitanich a.u.b.. Off-topic bijdragen zullen worden verwijderd.
|
|
|
Zuur Vedette
Uit: Brabant Vak: 413 Posts: 2560 Reg.: 31 mei 2003 | @dennis1001
Waar haal jij dat rapport vandaan?
|
|
|
Ajax411 Jeugdspeler
Uit: amsterdam Vak: 411 Posts: 79 Reg.: 20 februari 2006 | Ik dacht dat iedereen zo'n vertrouwen had in van der Zee? Komt hij een keer met een gescoute speler is het weer niet goed.
Vorig jaar werd van Geel nog zwart gemaakt dat hij niet voor ene Graziano Pelle ging, die zo'n fantastische penalty scoorde op het ek -21, en wat is iedereen nu blij dat Alkmaar ermee op zit gescheept.
Dit bewijst maar weer dat iedereen eigenlijk alleen maar hoopt op bekende gevestigde namen die ze wel eens op tv iets leuks hebben zien doen of elke week bij rtl in een samenvatting een mannetje voorbij zien spelen. Als Ajax voor een speler uit Argentinie 6,5 miljoen euro neerlegt zullen ze echt wel overtuigd zijn.
[Dit bericht is veranderd door Sven (op 22 april 2008 12:37:18).]
|
|
|
Babelachtig Lid 2de elftal
Uit: Utrecht Vak: 426 Posts: 428 Reg.: 26 december 2002 | Ik heb geen idee waar dat rapport vandaan komt, maar er staan toch ook genoeg positieve dingen in lijkt me. We hoeven niet altijd naar de tekortkomingen te kijken als we het hebben over nieuwe spelers. Geef die jongen eerst maar eens 5 tot 10 wedstrijden een kans om zich te bewijzen voordat iedereen hem nu al gaat afkraken, puur en alleen om het feit dat hij niet bekend is bij de meeste mensen...
Een aantal dingen uit het rapport:
Hij kan ook vrij snel wegdraaien en z'n schot is prima. Fysiek houdt hij goed stand. ondanks z'n lengte ook sterk door de lucht. Z'n timing door de lucht is uitstekend. Hij kiest ook slim positie voor de goal en behoudt goed het overzicht. Z'n balbehandeling is uitstekend en vooral erg functioneel.
hij is redelijk explosief en wendbaar en na de eerste paar meters maakt hij goed tempo. Het is geen supersnelle speler, maar wel snel genoeg en wat dat betreft sowieso een verbetering ten opzichte van Huntelaar.
Hij is qua doelgerichtheid ook sterker gaan spelen en dat wijzen de cijfers ook uit. Hij draait bovenin mee op de topscoorderslijst, de lijst van beste assistgevers en qua gemiddelde beoordelingen. Hij is klaar voor de stap naar Europa.
|
|
|
Zuur Vedette
Uit: Brabant Vak: 413 Posts: 2560 Reg.: 31 mei 2003 |
quote: Babelachtig schreef:
Ik heb geen idee waar dat rapport vandaan komt, maar er staan toch ook genoeg positieve dingen in lijkt me. We hoeven niet altijd naar de tekortkomingen te kijken als we het hebben over nieuwe spelers. Geef die jongen eerst maar eens 5 tot 10 wedstrijden een kans om zich te bewijzen voordat iedereen hem nu al gaat afkraken, puur en alleen om het feit dat hij niet bekend is bij de meeste mensen...
Laat ik vooropstellen dat ik blij ben met deze transfer. Ik ken de speler niet, maar het geeft me wel vertrouwen dat de club eindelijk niet eens de bekende weg van de laatste 2 jaar bewandeld door bijvoorbeeld een Berg van Groningen te kopen. Ik had gehoopt dat Vd Zee met wat tropische verassingen zou komen, en dat is gebeurd (of het een goede verassing is moet dan nog blijken).
Ik heb echter wel mijn twijfels over het rapport omdat er op een andere site iemand is die zich voordoet als scout, maar die ik voor geen millimeter vertrouw.
|
|
|
The Saint. Geselecteerd voor Oranje
Uit: Sandviken, Zweden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1070 Reg.: 25 december 1999 | Ik heb net al die youtube filmpjes even bekeken en daardoor krijg ik toch wel wat vertrouwen in die jongen (al moeten we niet meteen gaan denken dat hij er 30 in gaat rammen). De positieve punten zijn wat mij betreft zijn kopkracht/timing, zijn snelheid, overzicht en zijn neusje voor de goal. Daarnaast maakt hij in deze filmpjes ook vaak de belangrijke goals, het is niet vaak dat hij de 3e of 4e maakt. Verder mag je nu hopen dat hij tussen nu en 22 juni (einde van de Clausura 2008) niet geblesseerd raakt, hij blijft tot het einde van de competitie namelijk voor Banfield spelen.
|
|
|
PauloNunes Talent
Uit: Den Haag Vak: 126 Posts: 170 Reg.: 18 december 2007 | Eerst zien dan geloven, maar vertrouwen krijgt ie wel van mij.
|
|
|
SuperSeven Veelbelovend talent
Uit: A'dam Vak: 407 Posts: 204 Reg.: 20 september 2005 | Ik heb de indruk dat veel mensen hier vergeten in te zien dat 7 doelpunten uit 10 danwel geen wonderscore is, maar houd er rekening mee dat hij die goals maakt in een slecht draaiend team dat ergens onderin meedraait.
Zijn doelpunten zijn ws zo'n beetje de enige die dat team maakt na de winter.
Ik ben benieuwd hoeveel Huntelaar er in had geschopt als ie dit jaar nog bij De Graafschap had gespeeld
|
|
|
Micheltje Internationale topspeler
Uit: Lelystad Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1515 Reg.: 11 november 1999 |
quote: Ajax411 schreef:
Ik dacht dat iedereen zo'n vertrouwen had in van der Zee? Komt hij een keer met een gescoute speler is het weer niet goed.
Vorig jaar werd van Geel nog zwart gemaakt dat hij niet voor ene Graziano Pelle ging, die zo'n fantastische penalty scoorde op het ek -21, en wat is iedereen nu blij dat Alkmaar ermee op zit gescheept.
Dit bewijst maar weer dat iedereen eigenlijk alleen maar hoopt op bekende gevestigde namen die ze wel eens op tv iets leuks hebben zien doen of elke week bij rtl in een samenvatting een mannetje voorbij zien spelen. Als Ajax voor een speler uit Argentinie 6,5 miljoen euro neerlegt zullen ze echt wel overtuigd zijn.
Mee eens. Je moet een keer gokken, maar ik vsl in herhaling...
We geven deze jongen een eerlijke kans en wie weet verrast ie ons op een positieve wijze.. Het is erg mooi om te zien dat er nu eens vroeg gescout en gehandeld wordt.
|
|
|
kistedu Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: 0-vak Posts: 1028 Reg.: 23 september 2005 |
quote: Rush schreef:
(...)
Bij Rosales ging het verhaal dat de toenmalige bondscoach van het olympisch elftal Rosales erbij haalde om de voorzitter van NOB een plezier te doen . Dan zou de transferwaarde van Rosales omhoog schieten..wat ook gebeurde !
Hoe kom je met zulke onzin, wellicht bevriend met Peter Nis???
Misschien moet Marko Colin selectieren voor Oranje om een vriendelijke dienst te bewezen voor Ajax en hem duur te verkopen. 
|
|
|
Floris Stempel Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 685 Reg.: 13 februari 2007 |
quote: The Saint. schreef:
Ik heb net al die youtube filmpjes even bekeken en daardoor krijg ik toch wel wat vertrouwen in die jongen (al moeten we niet meteen gaan denken dat hij er 30 in gaat rammen). De positieve punten zijn wat mij betreft zijn kopkracht/timing, zijn snelheid, overzicht en zijn neusje voor de goal. Daarnaast maakt hij in deze filmpjes ook vaak de belangrijke goals, het is niet vaak dat hij de 3e of 4e maakt. Verder mag je nu hopen dat hij tussen nu en 22 juni (einde van de Clausura 2008) niet geblesseerd raakt, hij blijft tot het einde van de competitie namelijk voor Banfield spelen.
Kan zijn contract niet per 1 juni in gaan? Zo krijgt die jongen echt geen rust als hij op 22 juni nog compeitievoetbal aan het spelen is...
|
|
|
JanTa Bankzitter
Uit: Almere Vak: 116 Posts: 1157 Reg.: 2 februari 2008 |
quote: The Saint. schreef:
Ik heb net al die youtube filmpjes even bekeken en daardoor krijg ik toch wel wat vertrouwen in die jongen (al moeten we niet meteen gaan denken dat hij er 30 in gaat rammen). De positieve punten zijn wat mij betreft zijn kopkracht/timing, zijn snelheid, overzicht en zijn neusje voor de goal. Daarnaast maakt hij in deze filmpjes ook vaak de belangrijke goals, het is niet vaak dat hij de 3e of 4e maakt. Verder mag je nu hopen dat hij tussen nu en 22 juni (einde van de Clausura 2008) niet geblesseerd raakt, hij blijft tot het einde van de competitie namelijk voor Banfield spelen.
Ik ga nooit uit van wat filmpjes want daar zijn de meeste miskopen mee gedaan. Ik denk dat Ajax hem al een lange tijd gevolgd heeft en daar hun conclusies hebben getrokken. Hij zou wel eens de vervanger van Huntelaar kunnen zijn en dat deze na de play-offs bekend gaat maken naar welke europese topclub hij gaat.
|
|
|
The Saint. Geselecteerd voor Oranje
Uit: Sandviken, Zweden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1070 Reg.: 25 december 1999 |
quote: SuperSeven schreef:
Ik heb de indruk dat veel mensen hier vergeten in te zien dat 7 doelpunten uit 10 danwel geen wonderscore is, maar houd er rekening mee dat hij die goals maakt in een slecht draaiend team dat ergens onderin meedraait.
Zijn doelpunten zijn ws zo'n beetje de enige die dat team maakt na de winter.
Ik ben benieuwd hoeveel Huntelaar er in had geschopt als ie dit jaar nog bij De Graafschap had gespeeld
Banfield werd in de laatste competitie, de Apertura van 2007, werd Banfield anders wel 3e. Dat ze nu 15e staan zegt misschien niet zoveel. Ze staan "maar" 6 punten van de 4e plek af.
http://en.wikipedia.org/wiki/2007-2008_in_Argentine_football#Torneo_Apertura_.28.22Opening.22_Tournament.29
|
|
|
jaap12 Vedette
Uit: Amsterdam Vak: 421 Posts: 1939 Reg.: 11 juni 2004 | 7 doelpunten in 10 wedstrijden is best een aardige score. Maar 6,5 miljoen is ook veel geld. Ik weet het nog niet, maar om hem gelijk af te branden of juist de hemel in te prijzen lijkt me allemaal wat vroeg. Laten we maar gewoon afwachten en hopen dat er nog meer goede spelers komen.
|
|
|
Luis S.  Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2485 Reg.: 12 juli 2003 | Wat een stelletje zeikwijven hier zeg. Wat maakt het uit of die jongen er 5 of 10 in 10 wedstrijden heeft gescoord. Miss draait het elftal met hem wel stukken beter waardoor andere meer kunnen scoren!
Eindelijk een speler die gescout is en nu afwachten of hij goed genoeg is voor Ajax.
Ben ook benieuwd welke positie hij moet bekleden.
|
|
|
Slimmerik Bankzitter
Uit: Leiden Vak: 406 Posts: 478 Reg.: 18 juni 2007 |
quote: Luis S. schreef:
Wat een stelletje zeikwijven hier zeg. Wat maakt het uit of die jongen er 5 of 10 in 10 wedstrijden heeft gescoord. Miss draait het elftal met hem wel stukken beter waardoor andere meer kunnen scoren!
Eindelijk een speler die gescout is en nu afwachten of hij goed genoeg is voor Ajax.
Ben ook benieuwd welke positie hij moet bekleden.
Ajax publiek, he? Tegenstanders scanderen het niet voor niks, he?
OT:
Ik ben benieuwd wanneer dit bevestigt wordt door Ajax. Na de play-offs, na zijn medische keuring enz...? Het is in ieder geval een goed teken dat er nog tijdens het huidige seizoen spelers aangetrokken gaan worden. Het is misschien wat voorbarig, maar ik noem het de hand van Marco i.c.m. het vernietigende rapport.
|
|
|
Derk Johanssen Vedette
Uit: Enschede Vak: - Posts: 2337 Reg.: 3 mei 2004 |
quote: Miquell schreef:
(...)
Ja maar zeg zelf, Rosales is absoluut geen slechte voetballer. Als je ziet dat PSV de beste speler van het Zuid Amerikaans kampioensschap onder 17 strikt voor 0 euro, en dan komen ze bij ons met zoiets aanleuren.
Ik zeg ook niet dat ik hem goed ken ofzo, maar als je in een nationaal of olympisch elftal speelt geeft dat wel een indicatie van je talent weer toch???
Ik zat onlangs in Brazilie een voetbalwedstrijd te kijken en toen viel mij een speler nogal op. Tot mijn schrik was het onze eigen Mauro Rosales. Ik heb mij 90 minuten lang zitten verbazen waarom die jongen in die ene wedstrijd meer op de mat legde dan hij in zijn tijd bij Ajax deed. Oke, het was een andere positie, maar de snelheid, de dribbels, de loopacties en de slimheid vielen gewoon op. Het was dus niet zo dat ik bevooroordeeld dat duel heb gekeken. Ik kwam er pas achter dat het Rosales was toen we al een half uur bezig waren. Mijn Portugees was niet zo goed dat ik ook naar de commentator luisterde. Toen ik eenmaal doorhad dat het Rosales was, werd zijn naam elke minuut een keer of wat genoemd. Prachtige voetballer, ik zag daar waarom Ajax hem toendertijd gehaald had. Jammer dat het er bij Ajax nooit is uitgekomen. Ook niet in die incidenteel goede wedstrijdjes, dit was een volslagen andere Rosales.
|
|
|
SuperSeven Veelbelovend talent
Uit: A'dam Vak: 407 Posts: 204 Reg.: 20 september 2005 | Heb de filmpjes nog eens bekeken zojuist. Filmpjes zijn geen goede informatiebron weten we ondertussen.
Gelukkig maar want in de filmpjes van Cvitanic (denk trouwens dat we het binnenkort over Dario hebben want dat zal wel op zn shirt komen) lijkt ie verdacht veel op Rosenberg in zijn filmpjes. Rosenberg leek op youtube ook kopsterk en goed in de kleine ruimte en zo ondanks dat ie niet zo groot was.
Nou we hebben het geweten. Een goede ajax-spits was ie in ieder geval niet.
|
|
|
Bazza Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1713 Reg.: 20 januari 2002 | Hij schijnt ook op "10" te kunnen spelen.Maar aan de reacties te zien komt hij op zeker voor de spitspositie?
|
|
|
Perry Patana International
Vak: - Posts: 1259 Reg.: 11 augustus 2003 | Dit is een topper. Ik snap de angst wel maar deze man gaat een grote worden.
|
|
|
HeavyHunterr Talent
Uit: Eersel Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 109 Reg.: 16 juli 2007 | Ziet er veelbelovend uit in mijn ogen
Een pluspuntje waar ik dan weer meteen aan denk...
De dollar is op dit moment zeer goedkoop, die 6.4 milj was een jaartje geleden toch flink wat meer 
|
|
|
cheyennebonobo4 Bankzitter
Uit: landgraaf Vak: 123 Posts: 533 Reg.: 27 oktober 2005 |
quote: Derk Johanssen schreef:
(...)
Ik zat onlangs in Brazilie een voetbalwedstrijd te kijken en toen viel mij een speler nogal op. Tot mijn schrik was het onze eigen Mauro Rosales. Ik heb mij 90 minuten lang zitten verbazen waarom die jongen in die ene wedstrijd meer op de mat legde dan hij in zijn tijd bij Ajax deed. Oke, het was een andere positie, maar de snelheid, de dribbels, de loopacties en de slimheid vielen gewoon op. Het was dus niet zo dat ik bevooroordeeld dat duel heb gekeken. Ik kwam er pas achter dat het Rosales was toen we al een half uur bezig waren. Mijn Portugees was niet zo goed dat ik ook naar de commentator luisterde. Toen ik eenmaal doorhad dat het Rosales was, werd zijn naam elke minuut een keer of wat genoemd. Prachtige voetballer, ik zag daar waarom Ajax hem toendertijd gehaald had. Jammer dat het er bij Ajax nooit is uitgekomen. Ook niet in die incidenteel goede wedstrijdjes, dit was een volslagen andere Rosales.
Ja, Rosales was ook een goede voetballer, maar heeft het dankzij pech niet weten te redden. Hij begon redelijk uitstekend bij ajax, maar moest direct gaan spelen na de Olympische spelen zonder goede rust daartussen in. Daarnaast raakte hij op het moment dat hij in vorm begon te komen ook nog eens zwaar geblesseerd en heeft hij een half jaar in de lappenmand gezeten. Toen hij terug kwam speelde hij met pijnstillers en zoals hij zelf bekende kon hij niet op 100% spelen. Tel daarbij op dat het toen niet geweldig liep in de competitie, dat hij eigenlijk meer een counterspits was en dat hij zich niet echt lekker voelde aan de zijlijn dan kan je zien dat er verschillende oorzaken aan te wijzen zijn voor zijn matige prestaties. Overigens was het koppel Rosales Huntelaar wel goed.
Maargoed hopelijk dat deze speler in het ajax-systeem past, uitgerust en gemotiveerd bij ajax komt en geen pech met blessures krijgt.
|
|
|
Amor AJAX Regelmatige invaller
Vak: 117 Posts: 626 Reg.: 7 augustus 2005 |
quote: Perry Patana schreef:
Dit is een topper. Ik snap de angst wel maar deze man gaat een grote worden.
Hoe weet je dat?
|
|
|
Nummer 23 International
Vak: 425 Posts: 1284 Reg.: 4 november 2003 | Even voor de duidelijkheid: is deze man aangetrokken als centrumspits of als aanvallende middenvelder? Ik heb namelijk sterk de indruk dat dat laatste het geval is, maar weet het ook niet.
|
|
|
LWD_ajax International
Uit: Leeuwarden Vak: - Posts: 1304 Reg.: 24 oktober 2004 | Jongens Kanu, Litmanen, Finidi waren toch ook geen toppers toen ze naar ons kwamen?
Volgens mij scoorde Alves ook niet veel toen Heerenveen hem haalde.
Heeft iemand enige idee hoeveel assists hij heeft gegeven?
[Dit bericht is veranderd door LWD_ajax (op 22 april 2008 16:44:25).]
|
|
|