Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Spelers, opstellingen en verkoopbeleid
Dario Cvitanich
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 26 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 26 »

Poster
Topic: Dario Cvitanich 
Steven Defour op 10
Vedette

Vak: -
Reg.: 1 juli 2002
Gepost op 22 april 2008 om 09:40:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FGI schreef:

1 Meter 75 groot en 67 kilo zwaar. Is dit een spits als Suárez die nog beter is wanneer-ie van de zijkanten komt of een spits als Sonck die vanwege z'n lengte verzuipt in het centrum en in dat geval ook niet meer aan de buitenkant kan worden opgesteld?

Dat rapport van Thomas is me ook iets te positief, als je'm niet kent vraag je je af waarom half Europa er dan niet achteraan zit.

We hopen er maar het best van maar ben op voorhand wel een beetje sceptisch. Ajax & Argentijnen en Ajax & spitsen scouten: er zijn betere combinaties denkbaar.

Sonck verzoop niet vanwege zijn gebrek aan lengte in het centrum, maar omdat hij niet met de rug naar de goal kon spelen en een matige techniek had.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Katana01
Talent

Vak: 425
Reg.: 23 juli 2007
Gepost op 22 april 2008 om 09:41:18.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FGI schreef:

1 Meter 75 groot en 67 kilo zwaar. Is dit een spits als Suárez die nog beter is wanneer-ie van de zijkanten komt of een spits als Sonck die vanwege z'n lengte verzuipt in het centrum en in dat geval ook niet meer aan de buitenkant kan worden opgesteld?

Wat wil je hier precies mee zeggen?
Romario, Messi, Agüero toren ook niet echt boven verdedigers uit, maar scoren deden / doen ze wel.

Kan me nog een spits herinneren die wel de lengte had en sterk zou zijn en niet om kon vallen

Half Europa zat ook niet achter Chivu aan.

Sceptich zijn mag, maar ga 'm nu niet al vergelijken met Sonck zonder ook maar echt te kunnen oordelen.

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
metro50
Jeugdspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 23 april 2006
Gepost op 22 april 2008 om 09:41:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
KevinAFCA schreef:

Met andere woorden, Ajax gaat er vanuit dat Huntelaar vertrekt.

Sulejmani - Cvintanich - Suarez ?

Beter een eventuele vervanger vroeg kopen dan op laatste dag van transfermarkt een paniekaankoop.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.441,8VoVo: -Opstelling: -
FGI
Idool

Vak: 428
Reg.: 29 december 2003
Gepost op 22 april 2008 om 09:43:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Lederen Knikker schreef:

(...)
Sja dan wacht je toch lekker af of het wat wordt?

Wordt er eindelijk iets gescout is het weer niet goed want het wordt toch niks en zal nooit wat worden en...
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Ach kom, begin is met fatsoenlijk lezen.

Ik ben alleen wat sceptisch omdat ze er al (veel) vaker naast hebben gezeten bij het aantrekken van spitsen, is dat zo vreemd? En als je dat rapportje leest ontbreekt het'm aan niets, er staan me iets te weinig kritische noten in: hij is snel, explosief, wendbaar, kan scoren, kaatsen, koppen, bal afschermen, wegdraaien, heeft een alleraardigst schot, overzicht want veel assists, prima aanname want kan een bal doodstil neerleggen...

Dat klinkt als een alleskunner, dus daarom de vraag waarom alleen Ajax en Espanyol met'm in verband worden gebracht.

Ik heb iets teveel net-niet-spitsen voorbij zien trekken om gelijk enthousiast te kunnen worden, that's all.

edit:

Voor alle duidelijkheid: ik vergelijk'm niet met Sonck maar vraag me af wat voor 1 het er is. Suárez noem ik ook maar daar valt gek genoeg niemand over.

[Dit bericht is veranderd door FGI (op 22 april 2008 09:45:22).]
 Help mods!
Getz
Jeugdspeler

Uit: Uden
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 7 januari 2008
Gepost op 22 april 2008 om 09:49:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Geweldig om te lezen hoe iedereen erover denkt, ik ben in ieder geval erg blij dat ze een keer met een 'onbekende' naam op de proppen komen. Tevens lijkt het me een speler die er meteen kan staan, talentvolle spelers als invallers hebben we voldoende.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.496,7VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Lederen Knikker
Internationale topspeler

Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 22 april 2008 om 09:50:37.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FGI schreef:

Ik heb iets teveel net-niet-spitsen voorbij zien trekken om gelijk enthousiast te kunnen worden, that's all.

Mijn punt was ook dat omdat er in het verleden klote spitsen (overigens op de Beenhakker spitsen na, niet gescout) zijn aangetrokken voor, dat sommigen meteen sceptisch zijn.

Je hoeft ook niet door het dolle heen te zijn, maar ik ben in ieder geval blij dat de poeplap getrokken wordt voor een talent buiten de eredivisie. Hoe lang is dat wel niet geleden?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: incompleet
JOHAN
Internationale topspeler

Vak: 414
Reg.: 13 april 2000
Gepost op 22 april 2008 om 09:52:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben benieuwd, hopelijk gaat het een sensatie worden. In ieder geval positief dat we nu al versterking binnen hebben en niet tot het laatst wachten.

Wat ik me afvroeg hij heeft pas tien wedstrijden gespeeld dit seizoen (7 goals!) waarom zo weinig, is die geblesseerd geweest? Of loopt de competitie anders in Argentinie?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.451,9 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Druss
International

Uit: Dros Delnoch
Vak: 126
Reg.: 15 september 2003
Gepost op 22 april 2008 om 09:57:15.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

hmm totaal onbekende voor mij (en voor vele anderen denk ik). Mij benieuwen. Heeft wel een lekkere aggressieve uitstraling.

Wie weet is het een groeibriljantje. Laten we het hopen.
 Help mods!
Floris Stempel
Regelmatige invaller

Vak: 427
Reg.: 13 februari 2007
Gepost op 22 april 2008 om 09:59:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
JOHAN schreef:

Ik ben benieuwd, hopelijk gaat het een sensatie worden. In ieder geval positief dat we nu al versterking binnen hebben en niet tot het laatst wachten.

Wat ik me afvroeg hij heeft pas tien wedstrijden gespeeld dit seizoen (7 goals!) waarom zo weinig, is die geblesseerd geweest? Of loopt de competitie anders in Argentinie?

Competitie bestaat uit een openingsfase (eind 2007) en een slotfase (begin 2008). Jij hebt de statistieken van de slotfase. Hij scoorde 6 uit 14 in de openingsfase van seizoen.
 Help mods!
Morgenzon
Ballenjongen

Uit: Schaijk
Reg.: 19 februari 2008
Gepost op 22 april 2008 om 10:04:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben wel positief over deze aankoop. Ik vind idd ook dat je beter 1-2 miljoen meer uit kunt geven en dan dit soort spelers kunt halen, dan spelers ala Kennedy, Rommedahl etc.

En daarbij komt nog als voordeel, mits hij voor Kroatie kiest dan kan hij mooi Pranjic paaien om bij Ajax te komen voetballen
 Help mods!
Micheltje
International

Uit: Lelystad
Vak: 428
Reg.: 11 november 1999
Gepost op 22 april 2008 om 10:07:31.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mooi dat ie binnen is. Ik ken hem niet, maar zoals ik al zei....... We zullen ook eens moeten gokken. Beter dan dat ze straks met een spits van Telstar komen en alle vertrouwen hebben... Nee dit is een gok, maar wel het proberen waard..Nu nog een paar goede verdedigers en mss dat mannetje van H,veen.. En we kunnen weer een btje gaan bouwen...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.426,7VoVo: -Opstelling: 4-3-3
SuperSlavia
Vedette

Reg.: 8 januari 2003
Gepost op 22 april 2008 om 10:10:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een(voor mij) totaal onbekende speler al in april aantrekken...? Ik durf het bijna niet te zeggen, maar je zou haast zeggen dat dit op scouting lijkt...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.468,8VoVo: -Opstelling: incompleet
mijnclub
International

Vak: 420
Reg.: 7 november 2003
Gepost op 22 april 2008 om 10:16:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
SuperSlavia schreef:

Een(voor mij) totaal onbekende speler al in april aantrekken...? Ik durf het bijna niet te zeggen, maar je zou haast zeggen dat dit op scouting lijkt...

Zeg het dan ook niet

Nee ik ben erg benieuwd,kan beter nietwachten tot we hem aan het werk zien..

Suarez---Huntelaar---Cvitanich
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.475,1VoVo: -Opstelling: 4-5-1
amsterdamoost
Lid 2de elftal

Reg.: 18 maart 2003
Gepost op 22 april 2008 om 10:18:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gouden opmerking Super Slavia. Jammer van je belabberde nickname, maar voor een eerste post mag ie er zijn

Ajax en Argentijnen:
Juan - werd gepresenteerd als de nieuwe Jan Wouters
Gabrich - een spits die nooit omvalt in de 16
Rosales - de olympisch kampioen

Alhoewel ik voor Rosales altijd wel een zwak had, is de combinatie Ajax en Argentijnen niet erg gelukkig. Maar he, wie kende Chivu en Maxwell voordat ze naar Ajax kwamen?
Zou dit dan eindelijk de eerste echte inbreng van Van der Zee zijn?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.495,9VoVo: -Opstelling: incompleet
AFCA3STERREN
Internationale topspeler

Vak: 411
Reg.: 17 september 2005
Gepost op 22 april 2008 om 10:23:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit lijkt idd verdomd veel op scouten. Een goede zaak, zo niet een hele goed zaak. Nou een paar van die andere 'kneuzen' eruit gooien Luque, Rommedahl, Mitea. Kennedy twijfel ik nog, die jongen kan het toch niet in 1x verleerd zijn? Ik ga er overigens vanuit dat door deze transfer Sulejmani niet meer naar ajax zal toekomen....

Overigens hoop ik dat deze jongen niet is gehaald als dé opvolger van Huntelaar. Ik blijf hopen dat hij nog een jaar blijft, ook al zitten we dan wel heel dik in de aanvallers. Ik zou zeggen van Geel (van der Zee) kom nou met een paar verdedigende klasbakken.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.432,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Dr Drake Ramoray
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003
Gepost op 22 april 2008 om 10:24:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De finse voorganger van Litmanen was ook geen succes bij Ajax dus stop aub met zulke dramatische argumenten. De ene Argentijn is de andere niet.

De laatste jaren zijn er veel spitsen mislukt bij Ajax. Ligt dit altijd aan de spits zelf of ligt er ook aan andere factoren (medespelers, abnormale verwachtingen van publiek en oud spelers, begeleiding van buitenlanders bij Ajax etc)

Je leest altijd terug in interviews dat buitenlandse spelers zich slecht begeleid voelen bij aankomst in Nederland dan zal hier toch een kern van waarheid in zitten? Wanneer gaan ze dit eens leren? Tuurlijk zal de ene speler er beter mee omgaan dan de andere maar een jongen die uit Zuid Amerika komt en die in een appartementje in Diemen dumpen is niet begeleiden!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.492,5VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Serve_73
Talent

Reg.: 26 januari 2008
Gepost op 22 april 2008 om 10:37:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dr Drake Ramoray schreef:

(...)

Je leest altijd terug in interviews dat buitenlandse spelers zich slecht begeleid voelen bij aankomst in Nederland dan zal hier toch een kern van waarheid in zitten? Wanneer gaan ze dit eens leren? Tuurlijk zal de ene speler er beter mee omgaan dan de andere maar een jongen die uit Zuid Amerika komt en die in een appartementje in Diemen dumpen is niet begeleiden!

Ik meen dat ze daar tegenwoordig een manager voor hebben. Verder zijn er nog een aantal Spaanstaligen in de selectie. Dus op zich goede voorwaarden voor hem om te aarden.
En als ook nog Kroatisch spreekt dan kan hij ook met Sulejmani communiceren. Zoals Pranjic dat bij Heerenveen doet.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Miquell
Bankzitter

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Reg.: 30 september 2004
Gepost op 22 april 2008 om 10:38:56.     MSN: romeoforlife@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hmm nu Ajax toch geld zat heeft had ik liever een zekerheidje als Palacio gehaald van Boca. Maar ja ik denk dat we ff gedld moeten hebben en kijken wat voor tropisch verrassing hebben gehaald. Word dit een nieuwe Gabrich of een nieuwe Maxwell, over een half jaar weten we meer
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Olaf L
Bankzitter

Reg.: 28 juli 2006
Gepost op 22 april 2008 om 10:40:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Serve_73 schreef:

(...)

Ik meen dat ze daar tegenwoordig een manager voor hebben. Verder zijn er nog een aantal Spaanstaligen in de selectie. Dus op zich goede voorwaarden voor hem om te aarden.
En als ook nog Kroatisch spreekt dan kan hij ook met Sulejmani communiceren. Zoals Pranjic dat bij Heerenveen doet.

Sulejmani is een serv? Bovendien speelt hij nog helemaal niet bij AJAX en het is nog maar de vraag of hij er uberhaupt gaat komen. Net als onze kleine argentijnse vriend. Eerst een handtekening dan geloven.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
mac5
Ballenjongen

Reg.: 22 april 2008
Gepost op 22 april 2008 om 10:46:33.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mede supporters, als in een scouting rapport staat "redelijk" en "tamelijk" geeft dat toch aan dat het verre van een complete spits zal zijn. Deze jongen wordt nu al de hemel in geprezen, omdat hij in 10 wedstrijden 7 doelpunten maakt, in een competitie die niets voorstelt. Daarbij zijn er meer spitsen die veel doelpunten maken in een seizoen en ook niet bij Ajax passen, in Ierland lopen spitsen veelvuldig 1 op 1.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Pedros
Jeugdspeler

Uit: Zwolle
Reg.: 3 maart 2001
Gepost op 22 april 2008 om 10:51:36.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gelukkig stelt onze competitie ook niets voor, dus dat weegt mooi tegen elkaar op.

Laat je nou maar verrassen door deze jongen. Je kunt wel conclusies gaan maken op basis van statistieken (goals, lengte, gewicht), maar dat zegt helemaal niets. Ik hoor louter positieve verhalen van mensen die hem ook echt in actie hebben gezien. Daar hecht ik dan ook een stuk meer waarde aan.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.481,1VoVo: -Opstelling: incompleet
GangstaRiB
Icoon

Uit: Purmerend
Reg.: 8 maart 2001
Gepost op 22 april 2008 om 11:07:05.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
mac5 schreef:

Mede supporters, als in een scouting rapport staat "redelijk" en "tamelijk" geeft dat toch aan dat het verre van een complete spits zal zijn. Deze jongen wordt nu al de hemel in geprezen, omdat hij in 10 wedstrijden 7 doelpunten maakt, in een competitie die niets voorstelt. Daarbij zijn er meer spitsen die veel doelpunten maken in een seizoen en ook niet bij Ajax passen, in Ierland lopen spitsen veelvuldig 1 op 1.

Wat zeur je nou? Welk scoutingsrapport heb je gelezen? Het rapport dat Ajax gebruikt?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.416,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Dr Drake Ramoray
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003
Gepost op 22 april 2008 om 11:11:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
mac5 schreef:

Vergelijk je hier indirect de Argentijnse competitie met de Ierse? Ik denk dat de Argentijnse competitie sterker is dan de Nederlandse heb probleem is gewoon dat de clubs daar geen geld hebben en simpelweg overleven door hun beste spelers elk seizoen te verkopen.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.492,5VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Dijkstra Ajacied Forever
Moderator

Uit: Groningen
Reg.: 29 mei 2001
Gepost op 22 april 2008 om 11:15:48.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zoals mensen voor mij ook al zeggen lijkt dit zowaar erg veel op scouting. En alleen dat enkele feit stemt mij al behoorlijk positief over deze transfer. Dit is niet een jongen die in augustus nog even snel gehaald wordt op het moment dat Huntelaar alsnog vertrekt, onder het motto 'snel, we hebben een spits nodig, neem die maar'. Deze jongen wordt al in april gekocht, niemand heeft er iets van gehoord, en ik ga er dan ook van uit dat hij gehaald wordt omdat hij dusdanig aan het profiel van een Ajax-spits voldoet dat die ruim 6 miljoen euro gerechtvaardigd is. Geen paniekaankoop, maar gewoon eindelijk weer eens een speler rustig gescout op zijn kwaliteiten, met een checklist ernaast.

Dat 'rapport' van Thomas is behoorlijk positief, ik ben erg benieuwd. Wel erg opvallend trouwens dat Van Gaal ook in Argentinië aan het scouten was, en die Denis bekeek in de wedstrijd tegen Banfield. Benieuwd wat hij van onze nieuwe spits zal vinden.
 Help mods!
jari-litmanen
Lid 2de elftal

Uit: Purmerend
Vak: 117
Reg.: 19 oktober 2003
Gepost op 22 april 2008 om 11:16:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat een voorbarige conclusies hier zeg. Mensen die wat filmpjes op Youtube hebben gezien en anderen die alleen wat van horen zeggen hebben.
Er is gescout, dat is positief, en wat deze speler gaat brengen, we zullen het zien.
Laten we eens rustig afwachten. Want wie had er idd. voor ze naar Ajax kwamen van bijv. ene Zlatan Ibrahimovic, Maxwell, Chivu, Litmanen etc. gehoord....

Ik zie een positieve ontwikkeling, scouten en op tijd aankopen, de rest gaat volgen...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.499,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 26 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk