Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Spelers, opstellingen en verkoopbeleid
De Ajax-opstelling [verplicht commentaar geven!]
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 23 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 23 »

Poster
Topic: De Ajax-opstelling [verplicht commentaar geven!] 
JanTa
Lid 2de elftal

Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 2 februari 2008
Gepost op 29 juni 2008 om 12:41:17.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Lezen.

[Dit bericht is veranderd door contract of the century (op 29 juni 2008 13:10:57).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
david_vdb
Bankzitter

Uit: heist-op-den-berg
Vak: -
Reg.: 5 juli 2003
Gepost op 29 juni 2008 om 15:45:37.       MSN: davidvandenbroeck@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik had heel graag gehad dat ik een mooie opstelling voor Ajax kon maken, maar voorlopig word je toch met de neus op de feiten gedrukt: er is te weinig kwaliteit. Dan kan je wel een zo goed mogelijke opstelling maken, maar die zal sowieso Ajax-onwaardig zijn. Jammer.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Amsterdammer
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Reg.: 12 januari 2005
Gepost op 1 juli 2008 om 02:39:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Lezen.

[Dit bericht is veranderd door contract of the century (op 1 juli 2008 13:35:27).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.479,3VoVo: -Opstelling: incompleet
Pijpzak
Ballenjongen

Reg.: 7 juni 2005
Gepost op 5 juli 2008 om 08:57:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

-------Sulejmani----------------Suarez---------
-------------------De Jong---------------------
----Lindgren-----------------------Gabri-------
-----------------Vertonghen--------------------
Em'son------------------------------------Silva
---------Vermaelen---------V/d Wiel------------
-----------------Stekelenburg------------------

Zo, voor de Eredivisie betekent dit een kampioenschap, echter EUFA cup gaan we zo niet winnen, we missen sowieso LENGTE!
Verder qua posities, de spits, KjH gaat weg en verder hebben we geen echte kopsterke, snelle, balvaste en makkelijk scorende spits in de selectie. Daarnaast maak ik me met name zorgen om de verdediging, zeker als je de 'bankzitters' bekijkt, de bovenstaande jongens kunnen denk ik heel ver komen, maar wat als er eentje geblesseerd raakt!!?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
AFCA Rutger
Bankzitter

Vak: 410
Reg.: 27 juni 2002
Gepost op 5 juli 2008 om 09:38:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

------------------- Stekelenburg-----------------------

Silva------Boulahrouz-------------Henrique------- Vermaelen

------------ Gabri-----------------Lindgren----------------

Sulejmani--------------- Aimar--------------------- Suarez

----------------------- Huntelaar--------------------------

Bankzitters:
* Oguraru
* v/d Wiel
* Vertonghen
* Emanuelson
* de Jong
* Perez
* Leonardo
* Rommedahl
* Bakircioglu
* Cvitanich

Een goede keeper. Een degelijk centrum van de verdediging (ik ken Henrique niet, maar als ik de verhalen mag geloven..). Twee goeie opkomende backs. Twee degelijke verdedigende middenvelders. Misschien dat hiervoor nog een speler aangetrokken moet worden voor de positie van Lindgren. Drie zeer creatieve spelers achter topspits Huntelaar. We mogen hopen dat die blijft..

Samenvattend aankopen:
* Boulahrouz / Ooijer
* huur Henrique
* e.v.t. goeie controlerende middenvelder
* Aimar / Defour
* Bij e.v.t. vertrek van Huntelaar Nwanko Kanu of Pavluvchenko

Met dit elftal moet je makkelijk kampioen kunnen worden. En dan komt eindelijk het balletje weer aan het rollen bij ons. Financieel, positieve sfeer, Champions Leaque etc etc. En dan gaan ons hele mooie tijden tegemoet met een top trainer, een top voorzitter en hopelijk volgend jaar ons enige echte logo op het shirt

[Dit bericht is veranderd door AFCA Rutger (op 5 juli 2008 09:53:21).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.480,8VoVo: -Opstelling: incompleet
Bronfly
Veelbelovend talent

Reg.: 8 augustus 2006
Gepost op 5 juli 2008 om 10:47:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
AFCA Rutger schreef:

Silva------Boulahrouz-------------Henrique------- Vermaelen

Sulejmani--------------- Aimar--------------------- Suarez

----------------------- Huntelaar--------------------------

Bankzitters:
* Oguraru
* v/d Wiel
* Vertonghen
* Emanuelson
* de Jong
* Perez
* Leonardo
* Rommedahl
* Bakircioglu
* Cvitanich

Een goede keeper. Een degelijk centrum van de verdediging (ik ken Henrique niet, maar als ik de verhalen mag geloven..). Twee goeie opkomende backs. Twee degelijke verdedigende middenvelders. Misschien dat hiervoor nog een speler aangetrokken moet worden voor de positie van Lindgren. Drie zeer creatieve spelers achter topspits Huntelaar. We mogen hopen dat die blijft..

Samenvattend aankopen:
* Boulahrouz / Ooijer
* huur Henrique
* e.v.t. goeie controlerende middenvelder
* Aimar / Defour
* Bij e.v.t. vertrek van Huntelaar Nwanko Kanu of Pavluvchenko

Met dit elftal moet je makkelijk kampioen kunnen worden. En dan komt eindelijk het balletje weer aan het rollen bij ons. Financieel, positieve sfeer, Champions Leaque etc etc. En dan gaan ons hele mooie tijden tegemoet met een top trainer, een top voorzitter en hopelijk volgend jaar ons enige echte logo op het shirt

Mooie opstelling idd maar erg onrealistisch, niet? Huntelaar zal echt nog wel vetrekken, Aimar komt niet, net als Boulah en Henrique. Natuurlijk is jullie voorhoede geweldig in jouw opstelling en zal een garantie zijn voor veel doelpunten. Echter, die doelpunten hadden jullie vorig seizoen ook maar jullie probleem ligt in de tegendoelpunten. Aanjager/balafpakker Davids is er niet meer en je beste verdediger is ook vertrokken en daar is nog niets voor teruggekocht. Ik denk dus dat jullie er op dit moment alleen maar slechter voor staan dan vorig seizoen maar zal het wel niet bij het juiste einde hebben....

@ pijpzak, zo wordt je echt geen kampioen hoor! Die verdediging is veeeeel te licht, dat weet je zelf ook toch wel hoop ik?

[Dit bericht is veranderd door Bronfly (op 5 juli 2008 10:49:08).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Der Kaiser
Internationale topspeler

Vak: 127
Reg.: 22 september 2005
Gepost op 5 juli 2008 om 12:02:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

lezen.

[Dit bericht is veranderd door Ares (op 5 juli 2008 12:10:59).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.479,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Pijpzak
Ballenjongen

Reg.: 7 juni 2005
Gepost op 5 juli 2008 om 12:31:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bronfly schreef:

(...)

@ pijpzak, zo wordt je echt geen kampioen hoor! Die verdediging is veeeeel te licht, dat weet je zelf ook toch wel hoop ik?

Bronfly ik ben met een aantal dingen wel eens (onrealistische opstelling van AFCA Rutger). Maar ik denk dat je voorkeur voor een andere club dan Ajax je objectieve waarneming beïnvloed. Natuurlijk zijn er een aantal onzekerheden (Urby’s slechte vorige jaar en het er al dan niet uit komen van het talent van de Jong en v/d Wil). De coach wordt daarom belangrijk, hij moet het rendement/potentie uit alle spelers halen (want deze 11 hebben voldoenden kwaliteiten/talent).
 Help mods!
Rasmussen
Basisspeler

Uit: Brunssum
Reg.: 25 augustus 2005
Gepost op 5 juli 2008 om 14:57:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nou met de huidige aankopen en het bezig zijn met Oleguer en Henrique doet mij besluiten tot de volgende opstelling:

Stekelenburg

Van der Wiel/ Boulah bij aankoop Oleguer Henrique Vermaelen

Gabri aankoop / Siem de Jong

Suarez Cvitanich Sulejmani

Huntelaar

Stekelenburg is de beste keeper van Ajax en maakte vorig jaar toch enige progressie
Van der Wiel is een goed talent
Boulahrouz is een sloper (die kunnen we goed gebruiken mits Ajax zo slim is om hem te contracteren)
Oleguer heeft zich staande gehouden bij Barca waarom dan niet bij Ajax?
Henrique lijkt me een betere verdediger en sloper dan een vertonghen / emanuelson etc...
Vermaelen altijd solide en een behoorlijke inzet
Gabri de ballenafpakker bij uitstek
Siem de Jong is het aanstormende talent--> tijd gunnen
Suarez heeft zich bewezen vorig jaar
Cvitanich topscorer in Argentinie, laat het hier ook maar zien
Sulejmani idem Suarez
Huntelaar het aanspeelpunt de afmaker etc...

Dan mogen van mij weg; Bakircioglu, Luque, Colin, Delorge, Ogararu, Mitea, Schilder, Emanuelson

Verhuren; Sarpong, Anita, Martina, Manucharyan, Blind

En dan met de verkopen wellicht Boulahrouz financieren en/ of betere bankzitters en dan worden we kampioen, winnen de beker en kunnen misschien toch nog eens hoge ogen gooien in de Uefa Cup.

Bank:
Rommedahl
Perez
Vertonghen
Lindgren
Slijngard
Silva
Van der Wiel of niet
Emanuelson
Martina

[Dit bericht is veranderd door Rasmussen (op 5 juli 2008 14:59:37).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-2-4
heldhaftig
Ballenjongen

Vak: 428
Reg.: 10 augustus 2006
Gepost op 5 juli 2008 om 17:49:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik denk dat we het beste 4-2-3-1 kunnen spelen dit jaar. Aangezien Suarez en Sulejmani geen klassieke buitenspelers zijn en naar mijn mening het beste renderen met veel vrijheid.
Mijn opstelling:

Huntelaar

Sulejmani De Jong / Cvitanich Suarez

Lindgren Gabri

Vertonghen Vermaelen aankoop / van der Wiel Silva
Steek

Ik zou Cvitanich de tijd gunnen om zich te acclimatiseren. Dus niet overhaast gaan brengen. Verder moet er natuurlijk nog een rechter centrale verdediger gehaald worden omdat van der wiel nog te jong is en colin te slecht is. Eventueel nog een nummer 10 aantrekken, maar de voorkeur gaat echter uit naar de verdediging. Als daar geen versterking komt worden we weer geen kampioen dit jaar.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.495,1VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Olaf L
Bankzitter

Reg.: 28 juli 2006
Gepost op 5 juli 2008 om 19:42:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Silva------Van de Wiel--------Vermaelen------- Vertonghen

Sulejmani--------------- Perez--------------------- Suarez

----------------------- De Argentijn---------------------

Ik ga even uit van de huidige selectie.

Bij gebrek aan beter Perez ingevuld. Een creatieve/nummer 10 ontbreekt, een goede CV en een linksback. Huntelaar gaat 99% zeker weg, dus het geld mag het probleem niet zijn.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Robehr
Bankzitter

Uit: Breda
Vak: 420
Reg.: 18 september 2004
Gepost op 5 juli 2008 om 19:59:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Perez kan niet mee in het 4-2-3-1 systeem want de 10 moet de meeste meters maken en hij is zo lui als het maar zijn kan. Sarpong of De Jong zouden betere opties zijn.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.467,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
moscas
Basisspeler

Reg.: 30 juni 2000
Gepost op 5 juli 2008 om 20:10:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Suarez ------- Cvitanich ------- Kennedy

--------------- Sulejmani--------------
Lindgren ------------------------ Gabri

Oliger - Henrique - van der Wiel - Silva

Stekelenburg

Ik ga hier uit van een ouderwetse 4-3-3.

Aanval: ik ga ervan uit dat Huntelaar verkocht wordt en dus Cvitanich de spits wordt. Ik hoop dat er een goede reservespits is of komt. Voor Suarez kan ook Leonardo als stan-in en voor Kennedy zie ik Martina. Deze laatste zal hopelijk vaker een kans krijgen in het elftal en zo kunnen doorgroeien.

Middenveld: Sulejmani zie ik wel als een 10. Hij is technisch genoeg en kan een mannetje voorbij, wat ruimte creeert voor andere spelers, die voor hem lopen. Lindgren en Gabri behoeven geen uitleg. Achter Lindgren heb je Emanuelsson als meer aanvallend ingestelde linkermiddenvelder. Voor Gabri is eigenlijk geen goede stand-in. Achter Sulejmani staan Sarpong en Siem de Jong. Perez zie ik minder zitten eigenlijk, want hij is duidelijk over zijn top heen, maar ook hij is een mogelijkheid.

Verdediging: Ik ga er vanuit dat deze twee spelers van Barcelona overkomen. Er wordt op diverse sites al uitgegaan, maar natuurlijk is het nog de vraag. Anders de twee Belgen: Vertonghen en Vermaelen. Van der Wiel heeft zich als een goede speler gemanifesteerd op deze plek voor zijn blessure. Het is de vraag hoe hij daarvan terugkomt. Helaas is er geen andere goede mogelijkheid, tenzij je uitgaat van Colin. Op links staat Ogararu achter Silva, denk ik.

Doel: Stekelenburg natuurlijk, met Vermeer achter hem.

[Dit bericht is veranderd door moscas (op 5 juli 2008 20:13:41).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
masterclass johan
Ballenjongen

Uit: amstelveen,holland
Reg.: 24 april 2001
Gepost op 5 juli 2008 om 20:48:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

************************Stekelenburg***********************

***Silva********Oleguer************Henrique***Vertonghen***

**************Gabri*****************Lindgren***************

**************************Aissatti*************************

****Suarez***************Huntelaar********Suljemani********

bank:

Gentenaar
Vermeer

Ogararu
v/d Wiel
Vermaelen
Slijngaard

de Zeeuw
de Jong
Emanuelson
Perez
van der heijden

Rommedahl
Cvitanic
Kennedy
Leonardo

eventueel extra aantrekken:
i.p.v. oleguer/henrique>>boulharouz/ooijer
bij vertrek huntelaar>>koevermans

volgens mij heb je op deze manier voldoende kwaliteit in je selectie:

een hele goede keeper met twee prima vervangers

achterin gewoonweg vier sterke verdedigers, weliswaar met iets minder opbouwende kwaliteiten in het centrum maar dit wordt gecompenseerd door de vleugelverdedigers en je kan eventueel demy de zeeuw kort voor de defensie laten spelen

middenveld heeft veel dynamiek, creativiteit en de wil om voor elkaar te werken, tevens een sterke bank dus een moordende concurrentie

voorin staat de sterkst denkbare aanval, met snelheid, onvoorspelbaarheid en doelgerichtheid.
 Help mods!
JohnnySack
Regelmatige invaller

Reg.: 10 mei 2007
Gepost op 6 juli 2008 om 11:04:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Robehr schreef:

Perez kan niet mee in het 4-2-3-1 systeem want de 10 moet de meeste meters maken en hij is zo lui als het maar zijn kan. Sarpong of De Jong zouden betere opties zijn.

Is dit ook niet het geval in het 4-3-3 systeem?
 Help mods!
Erikvh
Ballenjongen

Uit: Ede
Vak: 410
Reg.: 29 mei 2007
Gepost op 6 juli 2008 om 11:56:34.         MSN: erik_vanharen@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
JohnnySack schreef:

(...)Is dit ook niet het geval in het 4-3-3 systeem?

Inderdaad . Ik denk dat in een 4-2-3-1 systeem de nummer 10 helemaal niet super veel hoeft te lopen. Van der Vaart deed dat wel in Oranje, maar dat zou niet perse hoeven.

Als je twee controlerende middenvelders al veel lopen en je een beetje switcht met de andere twee aanvallende middenvelders, die ook wel wat verdedigend werk zullen doen, hoef je niet al die nutteloze meters te lopen.

Daarnaast is het 4-3-3 systeem eigenlijk hetzelfde. 4-2-3-1 is gewoon een 4-3-3 systeem met de punt naar voren op het middenveld.
 Help mods!
maxwell
Lid 2de elftal

Uit: nijmegen
Vak: 430
Reg.: 16 juni 2001
Gepost op 6 juli 2008 om 13:31:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Uitgaande dat Oliguer en Henrique naar AJAX komen.

................Stekelenburg.................

Silva.....Oliguer.....Henrique.....Vertonghen

..............Gabri.....Lindgren.............

Suarez...........Cvitanich..........Sulejmani

.................Huntelaar...................

Wisselspelers

Gentenaar
Ogararu
Vermaelen
De Jong
Perez
Leonardo
Kennedy

Ik vind wel dat ze nog een middenvelder en een spits aan moeten trekken.

[Dit bericht is veranderd door maxwell (op 6 juli 2008 13:35:30).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
thomas1804
Veelbelovend talent

Reg.: 4 februari 2007
Gepost op 6 juli 2008 om 15:23:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
maxwell schreef:

Uitgaande dat Oliguer en Henrique naar AJAX komen.

................Stekelenburg.................

Silva.....Oliguer.....Henrique.....Vertonghen

..............Gabri.....Lindgren.............

Suarez...........Cvitanich..........Sulejmani

.................Huntelaar...................

Wisselspelers

Gentenaar
Ogararu
Vermaelen
De Jong
Perez
Leonardo
Kennedy

Ik vind wel dat ze nog een middenvelder en een spits aan moeten trekken.

Ik vind dat bij Ajax nogsteeds de EIGEN jeugd voorrang moet krijgen. Dus centraal in de verdediging geen Henrique en Oleguer, maar Vermaelen en v/d Wiel. Verder vind ik de opstelling wel goed. Er moet nog wel een extra speler bij komen verdedigend op het middenveld, daar vind ik dat er te weinig spelers zijn.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Klaas Jan Huntelaar
Lid 2de elftal

Uit: Aarle-Rixtel
Vak: 408
Reg.: 3 december 2000
Gepost op 6 juli 2008 om 16:41:05.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Sulejmani---------------De Jong--------------------- Suarez

-----------------------Huntelaar---------------------

Volgens mij nu al de beste selectie van Nederland, echter achterin is het erg dun bezet, dus zouden een paar verdedigers welkom zijn (Boulahrouz, Donk, Douglas?).

Verder denk ik dat we met Siem de Jong al een hele goede nummer 10 in huis hebben. Gewoon de kans geven die jongens uit de eigen jeugd. Je hebt daarnaast nog Perez en Cvitanich achter de hand.

[Dit bericht is veranderd door Klaas Jan Huntelaar (op 6 juli 2008 16:41:44).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.452,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Ajacied4lifeTim
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 januari 2008
Gepost op 6 juli 2008 om 16:56:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Sulejmani-------------Cvitanich----------------- Suarez

-----------------------Huntelaar---------------------

Dit zal de opstelling volgend jaar worden waarscijnlijk, maar dan wel met het oog op dat huntelaar niet vertrekt engeen aankopen meer komen.

Ik blijf hopn op de beesten in de verdediging.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-2-4
MarcusRosenberg24
Ballenjongen

Reg.: 2 februari 2006
Gepost op 6 juli 2008 om 18:24:31.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Basiself:
___________________ 1. Stekelenburg ________________________
__ 2. Silva __ 3. Henrique _ 4. Vermaelen __ 5. Vertonghen _
____________ 6. Gabri ________ 8. Vd. Heijden ______________
___________________ 10. Cvitanich __________________________
________ 7. Suárez __________________ 11. Sulejmani ________
___________________ 9. Huntelaar ___________________________

Reservelf:

_____________________ 12. Gentenaar ________________________
_ 13. Ogararu _ 14. Vd. Wiel _ 15. Blind _ 16. Slijngard ___
____________ 17. Lindgren ____ 19. Emanuelsson _____________
______________________ 21. De Jong _________________________
_________ 18. Perez ______________ 22. Manucharyan _________
______________________ 20. Leonardo ________________________

Toelichting:
- Basiself
1. Stekelenburg: Dé ervaren rot van Ajax. Voor mij nu vaste keep. Alleen hoge ballen moet Maarten zich nog in verbeteren, maar voor mij een klasbak.
2. Silva: De nieuwe locomotief op de rechterkant. Verdedigend een bikkel, aanvallend niet te stoppen.
3. Henrique: Niet veel beelden van gezien, maar wat ik gezien heb geeft mij een zodanig gevoel dat ik hem de voorkeur geef voor Vd. Wiel.
4. Vermaelen: Thomas is in postuur gegroeid. Krachthonk heeft hem goed gedaan en positioneel voelt hij veel meer aan dan eerst. De opbouwer van dit Ajax.
5. Vertonghen: Goede linksbacks zijn niet snel voor handen, laat staan 'Nederlandse'. Vertonghen vervult in mijn beleving deze rol met verve en is tevens een bikkel die een tackle niet schuwt. Slijngard is de stand-in op de linksback, aangezien Urby daar totaal NIET past.
6. Gabri: Spaans dynamiet. Conditioneel, positioneel, inzet en doorzettingsvermogen + een over-mijn-lijk mentaliteit zorgt ervoor dat deze Catalaan de reserve-aanvoerdersrol op zich kan nemen. De nummer 1 op zijn plek.
7. Suárez: Moderne rechtsbuiten in 4-3-3. Plakt niet tegen de lijn aan, maar gaat sneller de actie aan. Geen specifieke passeerbeweging, maar wel de evenwicht en leepheid om zijn tegenstander te passeren. Overzicht is bij hem verbeterd, maar de voorzet kan wel beter. Geen twijfel over deze Uruguayaan.
8. Vd. Heijden: Het talent van Ajax. Zijn pass is zo simpel en degelijk, dat Jan-Arie beter zijn naam in Jari kan veranderen. Jan-Arie is nog niet zo goed als Jari, maar positie kiezen is geen probleem en technisch zit het wel goed. Niet onbelangrijk is zijn lengte. Ik moet hem wel wat vaker koppend in actie zien om hem goed te beoordelen.
9. Huntelaar: 'Griekse strijder'. Niet super snel, en specifieke passeerbeweging, maar ó zo geslepen. In mijn optiek een échte spits die leeft van zijn goals. Voetballend geen held, maar wat geeft het? Zolang die goals maar vallen. Een aanval moet worden afgerond en Klaas is die afronder. Hopelijk blijft 'El Fenomeen' nog één seizoen in Mokum.
10. Cvitanich: Het is afwachten met deze 6 miljoen euro aankoop. Wat is het nou precies? Een aanvallende middenvelder, een schaduwspits, spits of een buitenspeler? Multifunctioneel is hij zeker, maar dat is vaak een nadeel (zie N. de Jong). Moet snel een basisplaats gaan opeisen, voor het goede en in mijn oogpunt mooi op de nummer 10 plek starten.
11. Sulejmani: Kersverse aankoop die het oogpunt is van alle aandacht. 16,25 miljoen euro's kost deze 19-jarige Serviër en met afstand neerlands grootste transfer binnenslands. Dribbelaar en gaat de actie aan. Ongrijpbaar net als Suárez en pijlsnel. Hopelijk ziet hij ook de spelers naast hem als die er beter voor staan.

- Reserves
12. Gentenaar: Ervaring genoeg, maar blijft deze ideale stand-in? Wil weg bij een mooie club, maar is bereid alles voor Ajax te geven. Voor mij staat hij boven Vermeer.
13. Ogararu: Roemeen die alles voor team overheeft, maar ik vind het geen ster. Geen miskoop, maar een sobere voetballer die zijn taak uitvoert, maar niks extra's brengt. Laat zich ook vaak knullig passeren. Mag eigenlijk weg. Wormgoor mag dan zijn plaats innemen.
14. Vd. Wiel: In mijn ogen HET talent van Ajax, samen met Vd Heijden. Een rugblessure hield deze nieuwe Godenzoon lang aan de kant, maar volgend seizoen mag hij de concurrentie aangaan met Henrique. Speelde in de beker tegen Heerenveen moeiteloos Alves uit de wedstrijd. Gregory wordt een klasbak, maar moet zich wel meer laten gelden en het krachthonk in om bovenbouw te ontwikkelen en tegenstanders omver te beuken.
15. D. Blind: Neen, niet onze Technische Ajax held.
Daley Blind is wel de zoon van. Aangezien we een verdediger missen achterin op de linkercentrale plek en de komst van Oleguer onwaarschijnlijk lijkt (dan schuift alles op), zou ik Daley alvast laten ruiken aan het echte werk. Meneer was al vaak aanvoerder bij Jong Ajax en kan nu zijn kans grijpen als vader geen goede linkercentrale verdediger met scouts kan vinden.
16. Slijngard: Komt terug van een verloren seizoen bij FC Groningen. Bij Jong Ajax soms aanvoerder en kan wel is waar links centraal spelen, maar iemand zal de stand-in van Vertonghen moeten zijn. Urby is daar geen succes en voor de rest is er nog niemand aangetrokken die linksback kan] spelen. Donovan moet gewoon hard gaan trainen. (In ga ervan uit dat Schilder vertrekt).
17. Lindgren:Deze Zweed moet sowieso in de selectie of tegen de basiself aanstaan, maar in mijn ogen is een middenveld van Gabri en Lindgren bij hoge ballen kwetsbaar en ik geef dan de voorkeur aan Gabri. Eigenlijk de stand-in van Gabri.
18. Perez: Geen echte nr. 10 die Ajax meteen bij de hand pakt, maar meer een aanvaller die snelheid mist. Sluw en heeft een hard schot. Ervaren sowieso, maar soms voert de emotie van zijn Spaanse kant de boventoon. Perez staat als nr. 10 in de reservelijst, maar kan het beste op de plek van Suárez met een aangepast aanvallend pakket uit de voeten.
Voorzet is goed, maar qua snelheid niet de beste.
19. Emanuelsson: Urby is een linkshalf, omdat hij centraal het overzicht mist. Krijg de indruk dat het een mooi weer voetballer is en is er vaak niet helemaal bij. Creatief en uitvindrijk, net als snel, maar geen gemis als Ajax hem verkoopt.
20. Leonardo: Ajax mist een lange stand-in voorin, voor op de plek van Huntelaar. Leo is een aanvaller annex linkerbuitenspeler die tweebenig is. Ongrijpbaar, maar ook in het negatieve van het woord. Soms te eigenwijs. Nu Poepon vertrokken is en Jong-Ajax geen echte spits kan afleveren zal Danny Blind aan de bak moeten om een spits te strikken.
21. De Jong: Siem is half doorgebroken. Scoorde uit tegen Feyenoord, maar is een echte nr. 10 en geen linkshalf. Tweebenig en zijn pass is goed. Ontbeert lengte en is nu een iets minder technische bagage dan Jan-Arie.
22. Manucharyan: Indrukken waren goed van deze Armeen, maar deze man is een magneet voor blessures. De nieuwe man van glas, met verschil dat Jari een legende is en Edgar nog een hele weg te gaan heeft om aan zo'n status te voldoen. Jong genoeg en Mitea moet nu weg. De linkerbuitenspeler en stand-in mits fit voor Sulejmani na Leonardo.

Overige spelers:
* Martina: Nog niet in actie gezien, maar zit bij de selectie. De rechtsbuiten zal op een kans die Marco geeft moeten wachten.
* Vermeer: Kenneth speelt zeer wisselend. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of het een topper is. Zal voor het goede weer uitgeleend moeten worden, zo niet verpatsen.
* Mitea: Moet en wil ook weg naar stevige concurrentie links voorin. Lazio en Livorno hebben belangstelling. Nicolea verdient zeker een mooi afscheid door zijn aandeel in gewonnen titels (merendeel langer geleden).
* Luque: Moet weg en eigenlijk is Albert een miskoop, gewoon toegeven, want het is een spits en geen nr. 10, en zeker geen linksbuiten die tegen de lijn of van de lijn afspeelt. Hij is het proto-type van een counter-spits. Tegen een zacht prijsje mag deze Spanjaard vertrekken naar Villareal of iets in die richting.
* Donald: Onbekend is hij niet, maar ik heb Mitchell niet veel in actie gezien. Voor het goede zal hij zijn kans bij Sparta ofzo kunnen pakken en dan weer terug moeten keren.
* Sarpong: Aha de man voor nr. 10! Nee, hij is een speler die ruimte voor zich nodig heeft en met snelheid en dribbelacties tegenstanders kapotdraait. Misschien stand-in als Perez niet kan?!
* Anita: Vurnon moet ook eens worden uitgeleend, maar eigenlijk zie ik niks in hem.
* R. Sneijder & Campos: Laten meetrainen met selectie als daar de mogenlijkheid voor is. Worden deze jongens alleen maar beter van. Rodney kon al naar Real, maar Wesley raadde deze move af. Zeer groot talent, maar nog niet officieel bij selectie. (Net als Daley)
Campos is familie van Wamberto en net als Rodney een groot talent. Eerst maar een seizoen kampioen worden met Jong Ajax en dan snel aan toppers in Eredivisie worden uitgeleen.
* Schilder: Mag weg, en kan ook het beste gaan. Ik vind hem een matige voetballer die wel bij NAC past. Hopelijk doet Ajax niet moeilijk over die ton en laten ze hem gaan.

Lang verhaal, maar als een echte Nederlander mag men kritiek leveren. Opbouwende kritiek, en dus onderbouwd, is goed om mijn mening te beïnvloeden.

[Dit bericht is veranderd door MarcusRosenberg24 (op 6 juli 2008 18:26:08).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.499,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Iceman
Lid 2de elftal

Uit: Leiden
Reg.: 10 augustus 2003
Gepost op 6 juli 2008 om 18:42:21.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Klaas-Jan Huntelaar

Miralem SulejmaniDarío CvitanichLuis Suarez

Rasmus LindgrenGabri

Jan VertonghenThomas VermaelenGregory van der WielBruno Silva

Maarten Stekelenburg

-Stekelenburg: Geen uitleg nodig, beste keeper in de eredivisie.

-Silva: Eindelijk een waardige opvolger voor Trabelsi.

-van der Wiel: Er is nog niemand gekocht voor die plek en de wedstrijden die Greg daar speelde maakte hij elke keer indruk op me. Erg groot talent, jammer van zijn blessure.

-Vermaelen: Wie anders?

-Vertonghen: Beter als Urby, maar zie in hem toch meer een middenvelder. Die positie moet nu echt eens goed bezet gaan worden door een aankoop of goeie jeugdspeler.

-Gabri: Lijkt me voor zich spreken. Moet ook maar eens de aanvoerdersband gaan krijgen nu. Longen als een paard, werkt zich kapot

-Lindgren: Fantastische speler, jammer van het wanbeleid. Moet altijd spelen. Zelfs een meerwaarde in de verdediging.

Suarez, Sulejmani en Huntelaar ga ik niet uitleggen. een aanvalslinie van absolute wereldklasse.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.486,2VoVo: -Opstelling: 4-2-4
Klaas de Jager Gele kaart: waarschuwing
Veelbelovend talent

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008
Gepost op 6 juli 2008 om 21:13:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vermeer-----Silva Ooijer-Vermaelen-Verthongen-----Gabri-Lindgren-----Suarez-Kennedy-Sulejmani-----Huntelaar

Ik heb niets met Stekelenburg. Een keeper van Ajax die in 1 seizoen 50 keer moet vissen heeft geen enkel excuus en is gewoon een klotekeeper. Kenneth Vermeer dus.

Achterin zie ik om 2 redenen het liefst Ooijer komen. 1- Met zijn ervaring kan hij de jongelingen vd Wiel en Vermaelen via de Nederlandse taal optimaal begeiden naar een hoger nivo. 2- Ooijer durft als een van de weinige verdedigers van vandaag nog een bal tussen de linies door te steken in de opbouw, iets wat enorm belangrijk is. De meeste aamvallen worden reeds in de kiem gesmoord door de eigen opbouw die veel te vaak zeer traag via de zijkanten gaat schuiven en veel te bang is om de vrije middenvelder te zoeken tussen de tegenstanders door. Ooijer durft dat wel en zorgt er zo vaak voor dat de opbouw veel sneller verloopt. Verder moet er eigenlijk ook nog een linksback bij want Verthongen rendeert het beste op het middenveld, Emanuelson haalt zijn nivo van 2 jaar geleden nooit meer en is klaar met zijn voetbalcarriere en Slijngard heeft geen kwaliteit. Met Ogararu is de rechtsbackpositie uitstekend dubbel bezet. Collin kan op iedere defensieve positie invallen

Gabri en Lindgren zullen een zeer dynamisch duo gaan vormen. Hopelijk laat de trainer ze ook in deze positie spelen. Siem de Jong Jan Arie vd Heijden en Jan Verthongen zijn volkomen complementair in deze linie maar ook elders zeer bruikbaar dus volwaardig lid van de selectie.

Voorin zijn er inmiddels veel mogelijkheden. Mocht Huntelaar vertrekken dan rijst er echter wel een probleem want hij is de enige echte spits in de selectie. Van Cvitanich verwacht ik ongeveer hetzelfde als wat Pal Fischer Ivan Gabrich Wesley Sonck e.a voorheen hebben gebracht, helemaal niets dus. Suarez en Sulejmani vormen een droomduo dat alle vrijheid van handelen dient te krijgen. Hoe minder opdrachten je zulke voetballers meegeeft, hoe beter ze zullen spelen. Ik heb nog altijd alle vertrouwen in Kennedy hij is mijn man achter de spits, die ook moeiteloos de posities van Suarez en Sulejmani over kan nemen wanneer die gaan zwerven. Ook Leonardo kan zowel vanaf rechts als links opereren en als van Basten erin slaagt het vertrouwen van de kleine Braziliaan te winnen dan wordt hij nog heel waardevol voor Ajax.

Vul de selectie aan met eigen kweek zoals Castillion Josefzoon Sneijder en de komende jaren zien er gezond uit.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Robehr
Bankzitter

Uit: Breda
Vak: 420
Reg.: 18 september 2004
Gepost op 6 juli 2008 om 21:31:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
JohnnySack schreef:

(...)Is dit ook niet het geval in het 4-3-3 systeem?

Nee 4-3-3 is veel aanvallender, dan hoeft hij niet mee terug omdat je die risico's dan moet nemen met dat systeem. Eigenlijk moeten wij als Ajax zijnde ook geen 4-2-3-1 spelen. Paar maanden geleden kotsten we nog op PSV die dit eigenlijk ook hanteren, het blijft gewoon ordinair 4-5-1 achterover hangen en snel omschakelen/counteren.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.467,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Klaas de Jager Gele kaart: waarschuwing
Veelbelovend talent

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008
Gepost op 6 juli 2008 om 21:43:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Robehr schreef:

(...)

Nee 4-3-3 is veel aanvallender, dan hoeft hij niet mee terug omdat je die risico's dan moet nemen met dat systeem. Eigenlijk moeten wij als Ajax zijnde ook geen 4-2-3-1 spelen. Paar maanden geleden kotsten we nog op PSV die dit eigenlijk ook hanteren, het blijft gewoon ordinair 4-5-1 achterover hangen en snel omschakelen/counteren.

Ajax heeft geen spelers voor 433, echte buitenspelers bestaan niet meer, bovendien werkt dat hele systeem ook niet meer, elke tegenstander weet het simpel te neutraliseren.

En volgens jouw eigen bovenstaande woorden gebruikt pisvee niet het 4231 systeem maar het ultra-laffe 451, ingevuld door angstige en behoudende schoppers-voetballers zonder al teveel kwaliteit dus lul je lichtelijk uit de nek in bovenstaande passage...

Het gaat ook niet zozeer om het systeem, veel meer om het soort spelers dat je opstelt, die bepalen hoe je speelt. En het is gewoon realiteit dat verdedigende teams van tegenwoordig zeer moeilijk om kunnen gaan met aanvallers die niet aan plaats of opdracht zijn gebonden, zeker wanneer die ook nog eens gesteund worden door een stuk of 2 creatieve offensieve middenvelders.

Het is de standaard van vandaag.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 23 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk