Ajax Netwerk
donderdag 9 september 2010 - 09:35                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Sfeer & ArenA » Tifosi Vak 410 (6)

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 44 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 44 »

HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

forumillustratie

De andere topic werd te groot, dus hier alweer deel 6 van de Tifositopic. :)

quote:HR
M88 schreef:

Hi...na afgelopen seizoen,de boycot van 410 voor de plee-ovs (respect voor die actie) en de 410-actie bij de Bekerfinale vond ik 't tijd om ff wat over 410 te plaatsen. Misschien vinden jullie mijn mening en opmerkingen niet terzake doende,maar ik plaats 't toch.

Aanstaan seizoen wordt voor mij het 19e. Heb in al die jaren wel 't eea gezien...

Na de verhuizing van de Meer (seizoenkaarthouder van respectievelijk G-F-M) was de sfeer in de Arena niet meer als voorheen. Ook na verschillende avonden in de Arena waarbij supporters met het toenmalige bestuur (van Praag met name)hebben gepraat werd 't niet veel beter.

Ineens was daar 410....op 126 (mijn vak) werd er lacherig gedaan over deze "jongetjes"....ook ik was die menig toegedaan.

Nu, na jullie 5-jarig jubileum, moet ik persoonlijk op die mening terugkomen. Respect voor alles en iedereen die zich met hart-en-ziel inzet voor 410.

De afgelopen tijd heb ik me in jullie verdiept (I-net site van 410,en uiteraard dit forum). De mensen achter 410 zijn 110% ajacied, 24-uur per dag, bij alle wedstrijden (en trainingen)en zorgen keer-op-keer voor sfeervolle, mooie, grote en typisch Ajax-acties.
Jullie maken de sfeer bij de opkomst groots, en zeer zeker Ajax-waardig.

Hoewel ik altijd een supporter zal blijven zoals ooit op M (casual...typisch jaren 90...jullie kennen dat wel...)ben ik blij (en trots....) dat jullie qua sfeer en Tifo de trendsetters van Nederland zijn geworden.

Ook al is niet iedereen op 125/126/127 deze mening toegedaan....410=oprecht=Ajax=True....Respect dus!

Nogmaals...wellicht zitten jullie niet op de mening van een oude-garde-F-sider te wachten...ik vond 't tijd om dit te zeggen.

Ik wacht met spanning de 1e wedstrijd van volgend seizoen af.(of wellicht de Tifo in Londen op 22 juli.....ik zal 'r zijn.)

grt
M88
HR

Shaar11 schreef:

M88: lekkere bericht,ken genoeg van jou oude M genoten zowel bekende als de wat onbekendere en die ik dan spreek delen gelukkig zelfde mening als jij,wat in het begin ook een beetje anders was.....
Maar we zijn allemaal Ajax,maar zoals onze actie van bekefinale zegt: 2 Belevingen, 1 Liefde, Ajax Amsterdam! B) B)
Maar nogmaals lekkere bericht...
HR
[Dit bericht is veranderd door Peter (op 22 mei 2006 09:31:57).]
HR
HR

altijd3-4-3
Bankzitter

Uit: Grootebroek
Vak: 411
Reg.: 30 maart 2006

Ik ben zelf al 22 jaar geen meezingende supporter. Meer een emotionele, die bij een dwaling van de scheidsrechter z'n eigen stoel zowat afbreekt. Maar dat terwijde. Ik bevind mij in vak 411 en ik vind de tifo acties prachtig en vaak ook humoristisch. Vooral zo doorgaan. Het zijn geweldige middagen met dat rumoer om je heen.
HR
HR

afca1987
Lid 2de elftal

Uit: -
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 19 mei 2005

Hoe maken jullie altijd de bandieries en doeken? Doen jullie dat gewoon met lakens? En met spuitbussen zeker of is verf ook mogelijk?

Wij worden zondag kampioen met tennis en willen een aantal doekjes ophangen:) Alvast bedankt
HR
HR

blokkie
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoorn
Vak: 429
Reg.: 2 september 2005

M88 schreef:

Nogmaals...wellicht zitten jullie niet op de mening van een oude-garde-F-sider te wachten...ik vond 't tijd om dit te zeggen.

Ik sluit me helemaal bij M88 aan. Ik ben zelf als 6 jarig jochie (26 jaar gelden) met een vrouwtje uit mijn dorp naar ajax gegaan, voor 7 gulden kon je en kaartje kopen aan de kassa. Wij zaten toen altijd op de gezins tribune (blauwe stoeltjes--vak J geloof ik) Toen ik wat groter werd, zijn we naar vak G gegaan, dat vond ik toen er stoer, ik was toen een jaar of 12/13 en dan tussen de echte mannen staan.... ja dat doet wat met je. Nu ben ik al weer jaren te gast in de ArenA en heb nu een rustiger vak opgezocht en zit daar prima. Elke wedstrijd verheug ik m'n eigen weer op de ludieke acties van 410. Of het nou sterretje zijn, of een mega spandoek, zangkoren of een fakkeltje of 100. De ideeën zijn altijd goed. Veel respect van mijn kant..... heren bedankt voor de mooie 5 jaren en hopelijk komt er volgend jaar nog veel meer...
HR
HR

Shaar11
International

Vak: -
Reg.: 29 oktober 2005

afca1987 schreef:

Hoe maken jullie altijd de bandieries en doeken? Doen jullie dat gewoon met lakens? En met spuitbussen zeker of is verf ook mogelijk?

Wij worden zondag kampioen met tennis en willen een aantal doekjes ophangen:) Alvast bedankt
HR
lees je pm hehe
HR
HR

Linkshalf
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 21 mei 2006

(Even kort: Ik ben een nieuwkomer hier)

Ik moet zeggen dat het steeds professioneler uitziet allemaal, wijsheid komt met de jaren ;)

Nu zag ik laatst foto's van "415 boys", wat is dit voor groep tifosi en is er een eventuele samenvoeging (lees: 415 wordt opgenomen in 410?) in de maak?

Verder wil ik benadrukken dat jullie als 410 zijnde op dezelfde voet door moeten blijven gaan (Kan niet wachten tot er echt een blijvende Nord Kaos onstaat = FDL style!!)

Met vriendelijke groet,

Linkshalf
HR
HR

Ultras
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Plantage Oostzijde, Amsterdam
Reg.: 13 januari 2004

Wij staan sinds het begin van het seizoen op 410 net als de oude 413 groep, we zitten nu gewoon gemengd op 410.

Vroeger hadden we nog wel wat aparte acties op 415 nu doen we mee aan voetbal toernooien en verliezen vervolgens alles. :B
HR
HR

sanderNR14
Vedette

Vak: 409
Reg.: 15 februari 2005

Linkshalf schreef:

Nu zag ik laatst foto's van "415 boys", wat is dit voor groep tifosi en is er een eventuele samenvoeging (lees: 415 wordt opgenomen in 410?) in de maak?
HR
415 boys, staat na mijn weten sinds afgelopen seizoen op 410.

[Dit bericht is veranderd door sanderNR14 (op 23 mei 2006 10:37:53).]
HR
HR

Shaar11
International

klopt die staan op 410 sinds dit seizoen,gaat maar om een heel klein groepje overigens met hele goeie hardwerkende en denkende factoren erin!
HR
HR

jari87
Regelmatige invaller

Vak: 408
Reg.: 14 maart 2005

Merken jullie eigenlijk een toename in fanatieke supporters? met andere woorden: blijft het aantal fanatiekelingen dat richting 410 trekt groeien?
HR
HR

Ultra Boys Nord
Basisspeler

Uit: 023
Reg.: 11 mei 2003

De vorige zomer was de toestroom met de uitbreiding natuurlijk erg groot, een dergelijke stroom is deze zomer onhaalbaar puur vanwege vrije plaatsen.

Ik verwacht dat er nog wel mensen bij gaan komen, ook zullen er wel mensen vertrekken die het niet meer leuk vinden op 410 omdat het zo is veranderd tov 5jaar terug en daarvoor fanatiekere(qua zang) in de plaats komen, dus het wordt alleen maar beter.
HR
HR

Shaar11
International

ja dat merken we...
het is enorm gegroeid
als je seizoen 04-05 bekeek en je vergelijkt seizoen 05-06 dan is 05-06 xtreem vooruitgegaan kwa fanatieke supporters...
het is bij lange na niet het hele vak met de neus zelfde kant op maar er is wel een enorme toename van fanatiekelingen bij thuiswedstrijden,bij uitwedstrijden behalve bekerfinale en beetje thun uit kon je merken dat er heel veel fanatieke 410'ers er waren want meesten hebben geen uitkaart nog,dat komt aankomende seizoen allemaal wel voor de meeste...
voor veel mensen was de ultra-style dus vrij nieuw die echt serieus pas dit seizoen begon,vorig jaar al 2e helft winterstop al wat trekjes met enkele nieuwe songs en goeie capo style en toename van rookware.
Maar dit seizoen is de groep veel groter geworden en met de loop van het seizoen werd het groter en groter in feite de vaste groep ultra-minded mensen.
Het trekt heel veel (Jonge)lui aan....
wat is nou mooier dan 90minuten lang herrie te maken,zelfs als we gelijk staan of wat dan ook.....
Dat hebben de mensen in het stadion ook gemerkt dat dit seizoen beter te horen was dan vorig jaar en is ook logisch terwijl ik persoonlijk maar paar wedstrijden echt heel goed vond van ons kwa support 90min. lang !
Het is allemaal toegenomen,veel meer ultra songs,goeie mix met oude ajaxsongs.
De goeie style van de drums, geluidssystemen op het vak etc...veel meer rookware hehe...veel meer gezang en gespring:P!!!!!!!!!!
we komen vaak bij 1...met de gehele groep
we doen allemaal leuke dingen samen,saamhorigheid wordt beter...geregeld grote en kleine meetings op verschillende locaties....
nu moet het nog zo worden en ik ben blij:P
http://rapidshare.de/files/21153337/River_-_Boca.mpg.html

Alleen op vak410 zelf zeg maar waar het allemaal is begonnen,daar is het weinig meer aangezien de groep is verhuisd naar het hart van het vak tussen de ingangen van 409 en 410...op 410 staat nog wel een kleine gedeelte die altijd meededen constant maar dat is nu nog maar een heel klein groepje.....
je moet het hebben van de 1e rij van het hekje,ongeveer rij 8 o 9 gok ik,tot rij 18-19...de 1e 9 rijen rijen rechtsboven de capo dat zijn de jongens die geregeld laten zien de ultra beleving te hebben en natuurlijk her en der verspreidt op het vak heb je mensen langzaam bijdraaien en het vet gaat vinden en je hebt ook natuurlijk een kleine aantal mensen die het helemaal niks vinden en ook niet aan meewerken.
Prima toch,respecteren de belevingen.
Het zal allemaal groter en groter worden.
Volgend seizoen zal de groepen weer groeien uiteraard en zal het meer gaan verspreiden op het vak,moet ook wel als je met meer als dit seizoen bent straks.
Ik ben echt benieuwd.

Veel mensen kunnen niet meer wachten,in tussentijd bekijken de meeste mensen gewoon ultra-dvd's en zijn ze zwaar aan het bouwen en maken ze elkaar en zichzelf gek om volgend seizoen helemaal er voor te gaan op vocale gebied.

Lets go!
HR
HR

stephan_ajax
Lid 2de elftal

Vak: 425
Reg.: 7 augustus 2005

ik behoord tot die jonge groep die er aan komt...
over 2 jaar heb ik ook seizoenskaart (als het goed is 2 jaar)
er is tog niks mooiers om de hele wedstrijd gek doen
voor JOUW club... na de wedstrijd niet meer kunnen praten
en horen van mensen die het hebben gezien dat het
duidelijk te horen was en dat andere mensen er van
genieten.....dat is gewoon de liefde voor je club....
nu moet ik het doen van filmpjes die elke week online
komen (kwamen). ik denk ook dat de groep steets groter
wordt want je ziet steeds meer mensen ook bij mij in
het zuiden dat die ook denken over seizoenskaart over
410 ik wacht op de 1e wedstrijd MET seizoenskaart in 410.
want ik ga natuurlijk wel een paar x per jaar naar de
Arena want zo lang kan ik echt neit wachten!!!!!!!
verder suc6 met volgend jaar......maar dat zou wel goed komen ;)
HRHR
HR

Deng
Talent

Uit: Amersfoort
Uploads: 3
Reg.: 16 januari 2005

Dit jaar al vaak op 410 gestaan, volgend jaar weer heel vaak.
Ben nu 15, op me 18e mag ik pas seizoenskaart..
Er is niets mooiers dan je club blijven steunen, schreeuwen en springen, en uiteindelijk uit je bol gaan na het winnende doelpunt.
410 is iets moois.
Je moet het hebben beleefd om er over te oordelen.

Ik heb ook sterk het gevoel dat de groep erg groeit, ook veel mensen die er nog bij willen komen over een jaar, of 2 jaar.
HR
HR

UOnly
International

Uit: Zevenaar
Reg.: 9 maart 2001

Voor wat argentijnse beleving zoals we die ook graag bij ons zien is het wel leuk om deze docu even te kijken

http://video.google.com/videoplay?docid=-6055844983487005925&q=boca+river

Leuke docu, oude omaatjes die hun leven willen geven voor hun club. Dit willen we ook bij ons zien! 100% voor je liefde gaan!
HR
HR

Jurafca
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Reg.: 30 juni 2004

Deng schreef:

Ben nu 15, op me 18e mag ik pas seizoenskaart..

HR
lullig voor je,
maar als je, zoals ik kan lezen, wel regelmatig op het vak aanwezig bent is toch ook goed?

ik mocht altijd al seizoenkaart, maar ik ben zelf bewust niet op 410/409 geweest. Vond mezelf te jong..
laat mij maar van afstand leren en meegenieten.
maar ken nu veel mensen uit die vakken.
en paar daarvan zijn jonger dan ik hehe (15,16 jaar)
dus volgend seizoen zal ik regelmatig op het welbekende vak te vinden zijn.
HR
HR

Ultras
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Plantage Oostzijde, Amsterdam
Reg.: 13 januari 2004

Een goeie mix van jong en oud hebben we nodig. Je ziet nu redelijk veel jonge gasten op 410. Als het er niet teveel worden is daar niks mis mee die worden tenslotte ook ouder. :) Vanaf dit seizoen is de vaste groep echt enorm gegroeid ook met wat jongere erbij. Ik zelf sta al jaren op 410 denk dat ik nu al 6/7 jaar fanatiek naar Ajax ga.

Wat we nu doen op 410 spreekt veel mensen aan, veel mensen willen bij ons horen en ook fanatiek Ajax steunen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het ooit net zo bij ons word als de bovenstaande filmpjes. We zullen er in ieder geval alles aan doen! ;)
HR
HR

Brabantse Ajacied I
Ballenjongen

Uit: Oisterwijk
Reg.: 21 december 2005

Ja 410 is naar mijn mening absoluut de fanatiekste van nederland. Mijn 1e wedstrijd bij 410 was tegen Heracles Almelo en ik ging helemaal uit men dak. Ik en een maat komen uit oisterwijk, zon 100 km van amsterdam en volgend seizoen hebben wij iig ook een seizoenskaart van 410. Het reizen en het geld heb ik over voor Ajax en 410 :)

[Dit bericht is veranderd door Brabantse Ajacied I (op 25 mei 2006 12:56:05).]
HR
HR

SJON_AFCA
Vedette

Uit: Boekel
Vak: 424
Reg.: 17 januari 2003

Brabantse Ajacied I schreef:
en volgend seizoen hebben wij iig ook een seizoenskaart van 410.
HR
Dat kun je nog niet weten, er is nog altijd geen duidelijkheid als je naar supp zaken belt :I .
HR
HR

Shaar11
International

SJON_AFCA schreef:

(...)
Dat kun je nog niet weten, er is nog altijd geen duidelijkheid als je naar supp zaken belt :I .
HR
voor veel niet nee
maar voor andere weer wel:P
HR
HR

Simmertje
Talent

Reg.: 8 augustus 2003

Wanneer wordt dat eigenlijk allemaal duidelijk?
HR
HR

Brabantse Ajacied I
Ballenjongen

Uit: Oisterwijk
Reg.: 21 december 2005

ik denk dat ze medio juni bellen
HR
HR

SJON_AFCA
Vedette

Uit: Boekel
Vak: 424
Reg.: 17 januari 2003

Shaar11 schreef:
voor veel niet nee
maar voor andere weer wel:P
HR
:denk ?
HR
HR

Shaar11
International

ja kan dan niet zomaar zeggen hier openbaar hehe
check je pm maar
HR
HR

Litmanuh oho!
Basisspeler

Uit: AMSTERDAM | Zuid/410
Vak: 126
Uploads: 2
Reg.: 25 mei 2003

http://www.mvv.nl/nl/html/algemeen/nieuws/nieuws.asp?nieuws_item=33VU150440H6SKRA5I3S&RequestSection=SE2OGFJJ66AC4W2IQDK4

Zo kan het dus ook AJAX... al moeten ze bij MVV wel bandieri leren schrijven

[Dit bericht is veranderd door Litmanuh oho! (op 26 mei 2006 13:20:01).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 44 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Sfeer & ArenA » Tifosi Vak 410 (6)

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat zijn de kansen voor Ajax in de CL poule?

Eerste
Tweede
Derde
Vierde

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 5,2% dat FC Twente wint van Internazionale. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Willem II.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!