Ajax Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 23:16                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Sfeer & ArenA » Openingsnummer

HR

Deze topic is open en bestaat uit 8 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »

HR

heitinga moet erin
Bankzitter

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 9 oktober 2003

wanneer de spelers het veld opkomen natuurlijk De Ajaxmarsch.
Voor de wedstrijd Andre Hazes en van dat Amsterdamse muziek.
en mag van mij hava naquila wel gedraaid worden.
HR
HR

xXx AJAX xXx
Veelbelovend talent

Uit: Alphen aan den Rijn
Reg.: 4 december 2002

voor de wedstrijd amsterdamse muziek

opkomst spelers de ajax marsch

bij een doelpunt > party animals - hava naquila < :ja
HR
HR

Tintin
International

Vak: 129
Reg.: 24 juli 2002

Liever heb ik niets na een doelpunt. Gewoon keihard juichen en uit je dak gaan is het beste. Op zijn Engels dus...

Anders inderdaad Hava Naguila. Makkelijk mee te zingen en kan ook hard gezongen worden.

Een half uur voor de wedstrijd en in de rust uitsluitend Ajax of Amsterdamse nummers. You'll never walk alone, Hava Naguila uitgezonderd. Die mogen er ook bij. Maar het openingsnummer als de spelers het veld opkomen moet zeker de Ajax Marsch zijn. Maar mijns inziens is het een utopie dat het hele stadion dit mee zal zingen...
HR
HR

Zlatan of Mirkwood
Regelmatige invaller

Uit: Kaatsheuvel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 januari 2003

neem voorbeeld aan rkc, die heb altijd een schitterende opkomst geweldige muziek, en de compositie die word gedraaid bij iedere doelpunt echt te mooi ;)
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 maart 2002

quote:HR
Zlatan of Mirkwood schreef:

neem voorbeeld aan rkc, die heb altijd een schitterende opkomst geweldige muziek, en de compositie die word gedraaid bij iedere doelpunt echt te mooi ;)
HR
Zo, ben ik het hier ff minstens 100% mee oneens! Het is dat meer niet kan...

Flikker op man, ik erger me zo dood aan dat discotheek gehalte in Brabant (psv, rkc)!! Beetje lopen stampen met z'n allen, het lijkt wel de discotheek hier uit de buurt, waar de gemiddelde leeftijd 14 is. Sjonge jonge...

Zoals het clublied al zegt: "Een juichtoon dav're langs de velden!"

Als het de bedoeling was geweest om te stampen met z'n allen in plaats van te juichen had er wel te gestaan "Een ravedeuntje dav're langs de velden"

Asjeblieft zeg.

Maar goed, on-topic weer: Tijdens spelersopkomst natuurlijk Ajax-marsch, daarvoor bij CL wat mij betreft gewoon Slavenkoor. En daarvoor Amsterdamse/Ajax muziek, net als in de rust.

Maggie McNeal - Amsterdam
Jiskefet - Dit is mijn club
etc, etc

[Dit bericht is veranderd door The Pride Of MokuM (op 8 december 2003 15:36:11).]
HR
HR

Willy Carbo
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

Ik vind Robbie Williams met Let me Entertain you ook altijd wel lekker de spanning opbouwen naar de aftrap toe. Ik heb een hekel aan die gozer, maar dit is een lekker plaatje. Verder vind ik het Slavenkoor ook prima voor de wedstrijd, de Ajax-marsch uiteraard. In de rust moeten ballads verboden worden. Zeker in competitiewedstrijden. Wat een dooie boel is het dan opeens. Laten we er alsjeblieft geen skihut van gaan maken met allerlei rare bubbling remixes en dergelijke, dat vind ik beter bij de lampjes passen...
HR
HR

Sonny Silooy
Veelbelovend talent

Uit: Mokum Vak-O
Reg.: 30 juni 2002

Als het aan mij ligt voor de wedstrijd lekkere Amsterdamse liedjes, bij de opkomst de Ajax Marsch, en bij een doelpunt geen muziek.Het mooiste is toch de ontlading en het gejuich dat uit je hart komt,daar kan geen muziek tegen op.
In de rust Amsterdamse muziek/ goede Ajax gerelateerde House
net zoals in de rust tegen onze "vrienden".

By the way: Let me entertain you van Robbie Williams :nee
we zitten niet in een theater.
HR
HR

super jew Rode kaart: waarschuwing
Talent

Uit: alkmaar
Vak: 410
Reg.: 20 maart 2003

ajax marsch en dit is mijn club bij opkomst
en voor de rest helemaal niks gewoon aan de supporters over laten :B
dit :OUD is mijn club
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 maart 2002

Sonny Silooy schreef:

Als het aan mij ligt voor de wedstrijd lekkere Amsterdamse liedjes, bij de opkomst de Ajax Marsch, en bij een doelpunt geen muziek.Het mooiste is toch de ontlading en het gejuich dat uit je hart komt,daar kan geen muziek tegen op.
In de rust Amsterdamse muziek/ goede Ajax gerelateerde House

HR
Psies, lijkt me duidelijk, helemaal mee eens. Al die stumpers die die popiejopie trancenummers uit de top40 willen bij een doelpunt, veel plezier in eihoven. Je hoort dan gewoon zo hard te schreeuwen dat je die muziek dan toch niet hoort, dus waarom zou je het uberhaupt (wat is dat een kutwoord) aanzetten...

Je gaat toch naar Ajax, niet naar de discotheek!

[Dit bericht is veranderd door The Pride Of MokuM (op 8 december 2003 17:56:34).]
HR
HR

SuPeR-aJaX
Jeugdspeler

Uit: Rijen!!!!!!!
Vak: 423
Reg.: 1 september 2003

merijn burgers schreef:

1. qeasera Qera
2. Slavenkoor
3. Ajax is ok
4. Frans: heb je even voor mij
HR
1. qeasera Qera :huh
4. Frans: heb je even voor mij :huh dat hoor je overal al en wat heeft dat nu met ajax te maken??

en bij een doelpunt > party animals - hava naquila

:OUD kanpioenen!

[Dit bericht is veranderd door SuPeR-aJaX (op 8 december 2003 18:40:12).]
HR
HR

Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 129
Reg.: 29 september 2003

Tegen de *********ken was het prima, in de rust een paar goeie nummers, voor de wedstrijd ook. Geen klagen..

Aleen Hava Nagila na een doelpunt zo beter zijn dan Ajax is Oke..

Vaart10, jij gaat daar toch over? Kan je dat niet regelen?
HR
HR

Vaart10
Jeugdspeler

Reg.: 5 juni 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 december 2003 om 20:05:59.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 69091117  MSN: iBazski@Hotmail.Com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ehh ja, dat klopt, heb dat al vaak aangekaart van die goaltune maar Ajax wil er niet aan. Afgelopen Ajax - Fey was voor het eerst dat Ajax met een wensenlijstje van het sfeerteam bij ons aankwam over muziek enzo dus dat heeft wel geholpen. Zal wel te maken hebben met dat zoveel punten lijstje van de OFA/F-Side/410 dat er nu wel ineens dingen mogelijk zijn, ajax zelf is best welwillend de laatste tijd. Normaliter zijn ze namelijk op plaatjes als Boozy Woozy / Party Animals niet zo happig op omdat ze denken dat jullie dan de boel gaan afbreken (en ze is dan de ArenA, de politie en Ajax) Maar langzaam aan gaat het beter, we hebben nu, op aangeven van het sfeerteam, met Ajax afgesproken na iedere HCE wedstrijd 'Mijn Club' te draaien. Dat is dus bijvoorbeeld nieuw. Maar er bestaat bv ook een lijstje van muziek die absoluut nooit meer gedraaid mag worden (zoals tulpen uit amsterdam) vanwege mogelijke spreekkoren. Ik heb wel laatst dat F-Side.nl muziekje (Apotheosis) en Party Affair aan elkaar geplakt en die doen we nu na de opstellingen van Floor, dat werkt wel, tis niet te lang dus net leuk voor iedereen (zijn namelijk nog 35000 a 40000 andere mensen in het stadion die helemaal niet van house houden en ook daar moet je dan weer rekening mee houden, overigens geheel terecht)
HR
HR

major
Basisspeler

Vak: 125
Reg.: 27 oktober 2002

Dat nummer van O fortuna voor de wedstrijd.Ik heb hem net gedownload en dat nummer stata ook in d eintro van f-side.nl en als je die draaid voor de wedstrijd dan bouw je de spanning echt op ik kreeg helemaal een zwevend gevoel en veel zin in de eerste wedstrijd.

Voor de rest:

-Maggie mcneal-amsterdam
-Jiskefet-mijn club
-ajax marsch
-Hazes-zij gelooft in mij
-Hava
-Dj boozy woozy
-O fortuna voor de wedstridj voor de spanning :B .
Queen-we are the champions

en zo kan ik nog wel doorgana met nummertjes die bij Ajax horen en de stad Amsterdam.
HRHR
HR

ratjert
Lid 2de elftal

Uit: Lahti
Reg.: 22 september 2002

Er is volgens mij al wel eens geprobeert om iets anders dan het slavankoor voorafgaand aan de CL -wedstrijden te doen. n keer probeerden ze Queen - We will rock you (volgens mij tegen Bruuge), maar toen deed maar de helft mee met de vlaggetjes en begon iedereen weer "Joduh" te roepen, dus werd dat meteen gestopt en het slavenkoor aangezet
En kijk daar kwamen de vlaggetjes!!

Overigens denk ik ook dat er eens een soort choreografie in de vlaggetjes mag zitten, zoals "AJAX" of het wapen van Amsterdam.
HR
HR

NederlandseZlatan
Vedette

Uit: Goes
Reg.: 26 augustus 2002

Slavenkoor vind ik heel erg mooi. :)
HR
HR

Kaveman
Basisspeler

Uit: Hoorn
Vak: 425
Reg.: 17 april 2003

Tegen feyenooit was het wel een goed repertoire, wat ik me kan herinneren. Hava Naguila, Boozy Woozy, was cool! Met dat soort nummers krijg je bij ons de sfeer er wel in!

De Ajax Marsch is uiteraard niet weg te denken. Jammer dat het altijd zo uit de maat gezongen wordt, trouwens. Net als met You'll Never Walk Alone. :I

Eigenlijk vind ik dat de spelers net zo'n soort stukje moeten opvoeren voor de wedstrijd als de spelers van het Nieuw-Zeelandse rugbyteam.... ;)

edti: typo

[Dit bericht is veranderd door Kaveman (op 9 december 2003 14:03:47).]
HR
HR

scepter
Lid 2de elftal

Uit: Utrecht
Reg.: 28 juli 2003

Kaveman schreef:

Eigenlijk vind ik dat de spelers net zo'n soort stukje moeten opvoeren voor de wedstrijd als de spelers van het Nieuw-Zeelandse rugbyteam.... ;)

HR
nee jonge.... dat hoort nie bij voetbal....
HR
HR

Transferman
Internationale topspeler

Vak: 121
Reg.: 8 juli 2002

Als ze dan toch Hava NaGila willen zingen, doe het dan goed:
Hava nagila,
hava nagila,
hava nagila,
venishmecha

Hava nagila,
hava nagila,
hava nagila,
venishmecha

Hava naranena,
hava naranena,
hava naranena,
venishmecha

Uru achim, uru achim, uru achim,
belev sameach

anders geef je iedereen een papiertje om het te onthouden, maar als ze zich dan toch joden willen noemen, leer dan de tekst, bij mij is het dan wel met de paplepel ingegoten, doordat ik het vaak op feestdagen enzo hoor, maar dat Hava Nagila,Hava nagila, hava nagila hehehehe is echt NIKS
HR
HR

Kaveman
Basisspeler

Uit: Hoorn
Vak: 425
Reg.: 17 april 2003

Cosa Nostra schreef:

Alsjeblieft GEEN Boozywoozy, we zijn toch geen 13-jarige meisjes die breezer drinken... Die gozer is zo ontzettend fout, net als z'n muziek!
HR
Dit deuntje was 2 seizoenen geleden anders vrij populair op Zuid, bijvoorbeeld tijdens de Amstelcupwedstrijden van Ajax 1 + 2.

En wat betreft die opmerking over die New-Zealand yell, dat was ook maar een geintje, hoor! :tong
HR
HR

Cosa Nostra
Icoon

Vak: 111

Warner schreef:

(...)

Met een ontzettend vals zingende ajaxselectie. Ik heb hem gedownlaod van KaZaa.
HR
Ik heb hem staan op de fantastische cd 'Ajax Forever' uit '92. Meesterlijk!

[Dit bericht is veranderd door Cosa Nostra (op 9 december 2003 16:28:13).]
HR
HR

waaromdaarom
Geselecteerd voor Oranje

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Khalid Boulahrouz
Reg.: 4 december 2001

Hans 410 schreef:

pcp - zombie :cool
HR
:nee , zeker de enige Hardcore-track die je kent..

[Dit bericht is veranderd door waaromdaarom (op 9 december 2003 16:31:25).]
HR
HR

Slotervaarter
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 31 augustus 2002

Tifosi schreef:

Belangrijker: welk nummer willen wij horen na een doelpunt?Dat Ajax is OK uit '92 is echt niks!

Moet gewoon goed nummer zijn, hoeft niet iets met Ajax te maken te hebben...

Suggesties?Ik ben in de positie om er wat aan te doen namelijk.
HR
Mee eens, het "Ajax is ok" is een ontzettend gedateerd nummer.

Vraagje: waarom heeft men eigenlijk een goaltune ingevoerd?
Omdat ze halverwege jaren '90 (?) bij Feyenoord met die vervloekte Hermes House Band kwamen aanzetten? (volgens mij waren zij er het eerst mee...)

Het is namelijk echt iets van sinds de verhuizing naar de Arena. Ik kan me herinneren dat in de beginjaren van de Arena Madness' "One Step Beyond" werd gebruikt, wat naar mijn smaak wel een lekker nummertje is. Als het dan toch onontkoombaar is, zo'n tune, dan vind ik dat persoonlijk een prima geschikt liedje. (tenzij een rechtenkwestie dat zou verbieden, natuurlijk)

Maar als het hele goaltune-gebeuren zou worden afgeschaft zou ik er geen traan om laten...vroeger deden we het immers ook zonder, en in het buitenland (en dan bedoel ik de grote competities) kent men deze in mijn ogen beetje jammere traditie, voor zover ik weet, ook niet.

Ja, in Duitsland misschien, en in Amerikaanse stadions bij zo'n beetje alle sporten. Veel bijdragen aan de sfeer hier doet het volgens mij niet, zo'n goaltune. Behalve Frans Bauer bij Oranje dan...Maar dat is dan ook een totl ander publiek...

Overigens vind ik Jiskefets "Mijn Club" als na-de-wedstrijd-lied een voltreffer! Prachtig nummer, mooie tekst. De sfeer en het gevoel die je erbij krijgt zijn prima. Kees Prins heeft zijn roeping echt misgelopen. (Al was zijn vertolking van Willy Alberti in die TV-serie magistraal. Nou ja, Oranje gaat naar het EK, dus waarschijnlijk zien we zijn creatie Melvin ook weer terug) Queen's "We Are The Champions" vond ook ik een beetje misplaatst.

[Dit bericht is veranderd door Slotervaarter (op 9 december 2003 17:29:50).]
HR
HR

willem410 Rode kaart: waarschuwing
Lid 2de elftal

Reg.: 1 oktober 2003

Mischien voortaan wat meer amsterdamse happy hardcore nummers in de rust gewoon voor het effect (feestend noord 2e ring en f-side deed behoorlijk!)
dj flamman & abraxes - good to go
party animals - atomic/we like 2 party/ life is short / xanadu
mischien leuk tijdens utreg in de rust
HR
HR

sander_afca
Vedette

Vak: 409
Reg.: 14 oktober 2003

merijn burgers schreef:

1. qeasera Qera
2. Slavenkoor
3. Ajax is ok
4. Frans: heb je even voor mij
HR
wat is dit voor een onzin?????
we gaan toch geen frans bauer draaien???

[Dit bericht is veranderd door sander_afca (op 10 december 2003 12:11:00).]
HR
HR

Sonny Silooy
Veelbelovend talent

Uit: Mokum Vak-O

willem410 schreef:

Mischien voortaan wat meer amsterdamse happy hardcore nummers in de rust gewoon voor het effect (feestend noord 2e ring en f-side deed behoorlijk!)
dj flamman & abraxes - good to go
party animals - atomic/we like 2 party/ life is short / xanadu
mischien leuk tijdens utreg in de rust
HR
HAPPYYYYYYYYYYYYYYYY IS VOOR HOMO'S :B
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 8 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Sfeer & ArenA » Openingsnummer

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 3,7% dat Flevo Boys wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Go Ahead Eagles.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!