Ajax Netwerk
zaterdag 24 juni 2017 - 08:49                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Sfeer & ArenA » Museumplein

HR

Deze topic is open en bestaat uit 7 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »

HR

HB
Veelbelovend talent

Vak: 127
Droomaankoop: -
Reg.: 8 maart 2012

Ik snap echt al die ophef niet..

Ieder zijn ding! De een kijkt in stockholm, de ander in een kroegje, de ander kijkt thuis met vrienden, weer een ander doet het op een andere manier. Wat maakt het uit. Laat iedereen op zijn eigen manier de wedstrijd beleven.
HRHR
HR

LacosteBoys
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 8 februari 2016

quote:HR
HB schreef:

Ik snap echt al die ophef niet..

Ieder zijn ding! De een kijkt in stockholm, de ander in een kroegje, de ander kijkt thuis met vrienden, weer een ander doet het op een andere manier. Wat maakt het uit. Laat iedereen op zijn eigen manier de wedstrijd beleven.
HR
Is ook zo. Ik hoop voor degenen die naar het Museumplein gaan dat het een beetje lekker weer is.
HR
HR

Luis Alberto Suarez Diaz
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Lazar Marković
Reg.: 5 maart 2007

Red schreef:

Kunnen allemaal wel cynisch gaan doen en zo, maar denk dat het best top gaat worden. 100.000 Ajacieden die tegelijkertijd een wedstrijdje kijken op een groot plein. Lijkt mij het beste na er live bij zijn.
Tijdens landentoernooien wereldwijd vaak laten zien, maar op clubniveau zelden vertoond.
HR
Ik twijfel om er heen te gaan. Lijkt me toch tof om met zoveel man daar live die pot te kijken, en als je dan wint...
HR
HR

Brammes
Basisspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 juni 2014

Luis Alberto Suarez Diaz schreef:

(...)
Ik twijfel om er heen te gaan. Lijkt me toch tof om met zoveel man daar live die pot te kijken, en als je dan wint...
HR
Gewoon doen joh, het gehalte echte Ajacieden die er gewoon een feest van willen maken zal echt veel hoger liggen dan de gemiddelde doemdenker hier laat denken.
HR
HR

ewa ja
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 0-vak
Reg.: 1 april 2007

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 mei 2017 om 19:20:14.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Als je geen seizoenkaart heb en amper in het stadion komt. Heb je daar gewoon een leuk dagje Ajax. Zoals dat volk wat daar komt het noemt.

Als seizoenkaarthouder of als je veel in het stadion komt dan ga je je aan een hoop dingen ergeren, vooral tijdens de wedstrijd. Neemt niet weg dat na de overwinning gewoon een positieve chaos in de stad word en dan uiteindelijk iedereen toch wel de stad in trekt :)
HR
HR

Red
Icoon

Uit: Purmerend / Kopenhagen
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 20 juni 2002

Brammes schreef:

(...)

Gewoon doen joh, het gehalte echte Ajacieden die er gewoon een feest van willen maken zal echt veel hoger liggen dan de gemiddelde doemdenker hier laat denken.
HR
Dit.
Reken maar dat er een goede Ajaxsfeer gaat hangen.
HR
HR

Nique
International

Uit: Diemen
Vak: 410
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 31 maart 2005

ewa ja schreef: Als je geen seizoenkaart heb en amper in het stadion komt. Heb je daar gewoon een leuk dagje Ajax. Zoals dat volk wat daar komt het noemt. Als seizoenkaarthouder of als je veel in het stadion komt dan ga je je aan een hoop dingen ergeren, vooral tijdens de wedstrijd.
HR
Ik lees het wel vaker de afgelopen dagen.. en ik word er misselijk van.

Je zou maar jaren in Amsterdam wonen en een seizoenkaart hebben gehad, en vervolgens voor bijvoorbeeld werk moeten verhuizen naar Groningen, Limburg, en weet ik waar allemaal naar toe. Dan is het dus niet meer te doen om iedere keer op en neer te reizen naar de Arena.

Ik vind het behoorlijk triest, dat mensen die het voorrecht hebben (die goede baan, de centen én de tijd), zo neerbuigend doen over mede-Ajacieden die hun leven op een of andere manier niet zo kunnen invullen dat zij er iedere wedstrijd bij kunnen zijn. Als dat niet (meer) lukt, kan je nog wel een gepassioneerd bonzend Ajax hart bezitten!

Je zou maar in de jaren negentig als jochie vlak naast de Meer zijn opgegroeid, maar nu dus in België zitten omdat je er in de loop de jaren de vrouw van je leven hebt ontmoet. Is het dan een schande dat je voor deze ene keer wél een uitzondering maakt om die lange reis af te leggen om even terug te keren naar de stad en de club waar je in die goede oude tijd zo van heb kunnen genieten? Is het raar om deze bijzondere dag gezamenlijk als Ajax familie door te brengen? Ouderwets op het Museumplein!?

Denk je dat die mensen (tv supporters?) minder supporter zijn? Minder omdat zij niet in het stadion zaten dit jaar? Is dat een schande? Nou ik vind dus van niet. Dat neerkijken op anderen, dat is pas een schande!! Jammer dat er zelfs nu, in deze mooie dagen, nog mensen rondlopen die zich boven anderen wanen omdat zij een seizoenskaart hadden dit jaar. Of omdat zij in de stad wonen. Bizar eigenlijk dat iemand zich daar mee bezig gaat houden terwijl Ajax een EC finale speelt, of een huldiging plaatsvindt. Wat ben je dan een zuurpruim zeg.. Gefeliciteerd, je behoort tot de elite!

Ik heb er dit beeld bij:
forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Nique (op 20 mei 2017 03:17:00).]
HR
HR

Kiro
Talent

Reg.: 30 augustus 2009

Laat zitten joh. Laat ze maar eens de regel invoeren dat alleen mensen uit Amsterdam de Arena in mogen tijdens thuiswedstrijden. Voor de grap eens kijken hoeveel mensen er dan overblijven.
HR
HR

AFCA 428
Nummer 14

Uit: Purmerend
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Kiro schreef:

Laat zitten joh. Laat ze maar eens de regel invoeren dat alleen mensen uit Amsterdam de Arena in mogen tijdens thuiswedstrijden. Voor de grap eens kijken hoeveel mensen er dan overblijven.
HR
Denk dat als je alleen Amsterdammers van geboorte of mensen die daadwerkelijk in Amsterdam woonachtig zijn toelaat, je misschien op 20.000 uitkomt.

Maar doet er ook niet toe.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Apeldoorn
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 21 mei 2017 om 00:03:53.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Red schreef:

Kunnen allemaal wel cynisch gaan doen en zo, maar denk dat het best top gaat worden. 100.000 Ajacieden die tegelijkertijd een wedstrijdje kijken op een groot plein. Lijkt mij het beste na er live bij zijn.
Tijdens landentoernooien wereldwijd vaak laten zien, maar op clubniveau zelden vertoond.
HR
Ging mij persoonlijk meer om de bus. Maar dat is denk ik omdat ik "gewoon" met de trein ga.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 21 mei 2017 om 00:16:56.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Nique schreef:

(...)

Ik lees het wel vaker de afgelopen dagen.. en ik word er misselijk van.

Je zou maar jaren in Amsterdam wonen en een seizoenkaart hebben gehad, en vervolgens voor bijvoorbeeld werk moeten verhuizen naar Groningen, Limburg, en weet ik waar allemaal naar toe. Dan is het dus niet meer te doen om iedere keer op en neer te reizen naar de Arena.

Ik vind het behoorlijk triest, dat mensen die het voorrecht hebben (die goede baan, de centen én de tijd), zo neerbuigend doen over mede-Ajacieden die hun leven op een of andere manier niet zo kunnen invullen dat zij er iedere wedstrijd bij kunnen zijn. Als dat niet (meer) lukt, kan je nog wel een gepassioneerd bonzend Ajax hart bezitten!

Je zou maar in de jaren negentig als jochie vlak naast de Meer zijn opgegroeid, maar nu dus in België zitten omdat je er in de loop de jaren de vrouw van je leven hebt ontmoet. Is het dan een schande dat je voor deze ene keer wél een uitzondering maakt om die lange reis af te leggen om even terug te keren naar de stad en de club waar je in die goede oude tijd zo van heb kunnen genieten? Is het raar om deze bijzondere dag gezamenlijk als Ajax familie door te brengen? Ouderwets op het Museumplein!?

Denk je dat die mensen (tv supporters?) minder supporter zijn? Minder omdat zij niet in het stadion zaten dit jaar? Is dat een schande? Nou ik vind dus van niet. Dat neerkijken op anderen, dat is pas een schande!! Jammer dat er zelfs nu, in deze mooie dagen, nog mensen rondlopen die zich boven anderen wanen omdat zij een seizoenskaart hadden dit jaar. Of omdat zij in de stad wonen. Bizar eigenlijk dat iemand zich daar mee bezig gaat houden terwijl Ajax een EC finale speelt, of een huldiging plaatsvindt. Wat ben je dan een zuurpruim zeg.. Gefeliciteerd, je behoort tot de elite!

Ik heb er dit beeld bij:
(plaatje)
HR
Amen!

Helaas onder bewind wegens naar verleden met een ex-vriendin. Wat kost de goedkoopste seizoenkaart? 400 euro ofzo? De laatste keer dat ik dat geld bij elkaar heb gezien, was ik 18 geloof ik. En dat is alleen de kaart. Dan ook nog de trein Apeldoorn - Bijlmer ArenA (lopen vanaf Duivendrecht gaat hem fysiek niet worden). Dat zal ik nooit op kunnen hoesten.

Maar ik slaap al een week slecht vanwege de zenuwen voor de finale. Ik bloed wit-rood-wit. Geen dag gaat voorbij dat ik niet met Ajax bezig ben. Wat maakt mij dan minder Ajacied dan dat een seizoenkaarthouder is?
HR
HR

Nabil
Jeugdspeler

Vak: 124
Reg.: 27 juli 2015

AFCA 428 schreef:

(...)

Denk dat als je alleen Amsterdammers van geboorte of mensen die daadwerkelijk in Amsterdam woonachtig zijn toelaat, je misschien op 20.000 uitkomt.

Maar doet er ook niet toe.
HR
20.000 :D
850.000 inwoners en jij denkt 20.000
Jij komt volgens mij niet verder dan het centrum en de bijlmer.
HR
HR

AFCA 428
Nummer 14

Nabil schreef:

(...)
20.000 :D
850.000 inwoners en jij denkt 20.000
Jij komt volgens mij niet verder dan het centrum en de bijlmer.
HR
Heb net even (nou ja, even...) de voetbalkaart van Tubantia bekeken. In totaal zijn er 7904 seizoenkaarthouders van Ajax woonachtig in Amsterdam. Let op: ik kon zo snel de volgende postcodes niet vinden op de interactieve map:

1000 - 1009
1020
1021
1030
1040
1070
1080
1090
1100

In de eerste reeks zullen geen tot weinig seizoenkaarthouders wonen.

Let ook op dat sommige postcode meer seizoenkaarthouders heeft dan inwoners. Het zal hier bedrijven betreffen.

Nou, zeg dat ik in totaal nog eens 500-1000 seizoenkaarthouders gemist heb door het ontbreken van de bovenstaande postcodes. Dan zijn er 8500-9000 seizoenkaarthouders woonachtig in Amsterdam (Zuidoost).

Omliggende plaatsen waar voornamelijk Amsterdammers (en dus vermoedelijk Ajacieden) wonen heb ik niet bekeken. Mag je zelf opzoeken. Mijn gok: zoek op Lelystad, Almere, Purmerend (ok, wel even gekeken omdat ik in Purmerend woon; net geen 800 seizoenkaarthouders, waarvan de opgroeiende generatie geen Amsterdammers zijn) en Zaandam om mee te beginnen. Je komt echt niet aan nog eens een paar duizend. Ik zat nog aan de hoge kant met mijn schatting.
Al neem je omliggende plaatsjes als Amstelveen, Ouderkerk aan/de Amstel, Duivendrecht en Landsmeer mee. Nog kom je niet aan de 20.000 seizoenkaarthouders denk ik.

Om aan 20.000 Amsterdamse seizoenkaarthouders te komen zul je echt de inwoners (net geschreven; zo'n 8000 dus) + de geboren Amsterdammers woonachtig elders in het land + omliggende plaatsen zoals dus Amstelveen, Diemen etc bij elkaar op moeten tellen. En dan nog zul je het niet halen vrees ik.

Dus wat precies was er nou zo grappig aan mijn schatting? :denk

[Dit bericht is veranderd door AFCA 428 (op 21 mei 2017 08:53:55).]
HR
HR

LeonGarciaGonzalez
Idool

Reg.: 8 januari 2011

Laten we ons aub niet blindstaren op dat SCC houders uit Amsterdam en omstreken moeten komen. Ajax is een club van het hele land, zeker de laatste (tientallen) jaren. Het is toch prachtig om te zien dat in Zeeland (waar je zou verwachten dat het meerendeel Feyenoord supporters zijn) een groot deel gewoon een Ajax seizoenskaart hebben. Wees blij dat Ajax geliefd is door het hele land. Dat is de basis van je hele vereniging.
HR
HR

AFCA 428
Nummer 14

LeonGarciaGonzalez schreef:

Laten we ons aub niet blindstaren op dat SCC houders uit Amsterdam en omstreken moeten komen. Ajax is een club van het hele land, zeker de laatste (tientallen) jaren. Het is toch prachtig om te zien dat in Zeeland (waar je zou verwachten dat het meerendeel Feyenoord supporters zijn) een groot deel gewoon een Ajax seizoenskaart hebben. Wees blij dat Ajax geliefd is door het hele land. Dat is de basis van je hele vereniging.
HR
Zeker, maar als ene Nabil van de lange zijde grappig wil zijn, mag ik mijn schatting op z'n minst toelichten.
HR
HR

TooTall
Lid 2de elftal

Reg.: 28 januari 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 21 mei 2017 om 13:17:55.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: rvd20@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wat is de beste manier om woensdag naar de stad te komen? Ik moet tot 18 uur werken in Breda en ga dan direct naar Amsterdam toe. Parkeren bij een dichtstbijzijnde treinhalte en dan de trein nemen?
HR
HR

AFCA 428
Nummer 14

TooTall schreef:

Wat is de beste manier om woensdag naar de stad te komen? Ik moet tot 18 uur werken in Breda en ga dan direct naar Amsterdam toe. Parkeren bij een dichtstbijzijnde treinhalte en dan de trein nemen?
HR
Parkeren in zuidoost (hoogoord of Vensepolder bijvoorbeeld) voor 1.40 euro per uur tot 21.00 uur. Dan metro pakken richting centraal.
HR
HR

AFCA-Diemen
Lid 2de elftal

Vak: 412
Reg.: 26 oktober 2013

TooTall schreef:

HR
Gewoon gratis parkeren in Diemen-zuid. Daar de metro pakken naar centraal of eventueel de sprinter naar Amsterdam-zuid, en vervolgens tram naar museumplein
HR
HR

Frankie de missing link
Winnaar Gouden Bal

Reg.: 14 augustus 2009

Hoelaat zou het museumplein vol zijn? En waar moet je heen als je op het museumplein niet meer kan komen of er niks kan zien?
HR
HR

Nique
International

Uit: Diemen
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 31 maart 2005

AFCA-Diemen schreef:

(...)

Gewoon gratis parkeren in Diemen-zuid. Daar de metro pakken naar centraal of eventueel de sprinter naar Amsterdam-zuid, en vervolgens tram naar museumplein
HR
Doe maar Amsterdam-Zuid.. :B
HR
HR

AFCA-Diemen
Lid 2de elftal

Vak: 412
Reg.: 26 oktober 2013

Nique schreef:

(...)

Doe maar Amsterdam-Zuid.. :B
HR
Achja, ik ben toch in Stockholm. Hij mag hem bij mij voor de deur zetten :B
HR
HR

AFCA 428
Nummer 14

AFCA-Diemen schreef:

(...)

Achja, ik ben toch in Stockholm. Hij mag hem bij mij voor de deur zetten :B
HR
Ben toch alweer een tijdje weg uit amstelveen, maar het makkelijkste is natuurlijk je auto bij Kronenburg te zetten om vervolgens met tram 5 naar het museumplein te gaan.
HR
HR

Iceman
Idool

Uit: Leiden
Reg.: 10 augustus 2003

ewa ja schreef:

Dit topic is toch wel een van de redenen dat ik ver weg blijf van het museumplein.
Overnachtingen,bootwinkels in Groningen :denk
HR
Want? Die mensen kunnen geen echte Ajacieden zijn? Kap eens met die inzin.
HR
HR

sjonniej87
Lid 2de elftal

Vak: 419
Reg.: 14 maart 2014

Iceman schreef:

(...)

Want? Die mensen kunnen geen echte Ajacieden zijn? Kap eens met die inzin.
HR
Ik denk dat je de kern van ewa ja mist. Als je naar een feestje in de Jimmy Woo gaat kom je bij heel ander volk in de tent als dat je naar Bolle Jan gaat. Dat idee. Elke tent trekt zijn eigen volk. Een huldiging trekt 100% Ajacieden, daar is geen twijfel over mogelijk. Het is alleen een bepaalde slag Ajacieden die zich OOK melden waar meerdere (waaronder ik) gewoon geen zin in hebben.

Goed recht voor ieder, hoeft niemand zich beter te voelen, maar ik kies dan liever een andere plek voor een feestje dan het museumplein.

Prima toch?
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 21 mei 2017 om 20:37:01.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

sjonniej87 schreef:

(...)

Ik denk dat je de kern van ewa ja mist. Als je naar een feestje in de Jimmy Woo gaat kom je bij heel ander volk in de tent als dat je naar Bolle Jan gaat. Dat idee. Elke tent trekt zijn eigen volk. Een huldiging trekt 100% Ajacieden, daar is geen twijfel over mogelijk. Het is alleen een bepaalde slag Ajacieden die zich OOK melden waar meerdere (waaronder ik) gewoon geen zin in hebben.

Goed recht voor ieder, hoeft niemand zich beter te voelen, maar ik kies dan liever een andere plek voor een feestje dan het museumplein.

Prima toch?
HR
En welke "slag" Ajacieden is dat dan? :denk Ik ben oprecht benieuwd. Vind het namelijk nogal wat om mensen over één kam te scheren is all.

Ik vind het prima dat jij er niet bent hoor, meer ruimte voor mij ;B
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 7 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Sfeer & ArenA » Museumplein

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.