Ajax Netwerk
dinsdag 21 oktober 2014 - 15:33                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Sfeer & ArenA » Zit ik goed op Oosttribune lange zijde vak 120?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

HR

RA12
Zonnebril
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 1 februari 2013

Hallo,

ik heb als verrassing voor iemand kaartjes gekocht voor NL-Italië. Nu wil ik graag weten of ik goed zit op lange zijde oosttribune vak 120. weet iemand dit?

Alvast bedankt!
HR
HR

4eSter
Talent

Vak: 425
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 6 juni 2012

in de arena zit je altijd goed
HR
HR

RA12
Zonnebril
Ballenjongen

ja, maar of ik dat een beetje een prima plek is. heb er zelf geen verstand van en wil een voetbalfanaat niet teleurstellen :denk
HR
HR

Zwanenburg
International

Uit: zwanenburg
Vak: 125
Reg.: 3 december 2002

Bos wortels op je hoofd en gaan met die banaan !
HR
HR

Elrochus
Ballenjongen

Vak: -
Reg.: 6 december 2012

Ik denk niet dat je hem teleurstelt. Prima plek, zo ongeveer op de middelijn aan de overkant van de dugouts.
HR
HR

RA12
Zonnebril
Ballenjongen

quote:HR
Elrochus schreef:

Ik denk niet dat je hem teleurstelt. Prima plek, zo ongeveer op de middelijn aan de overkant van de dugouts.
HR
dat zal vast goed zijn. dankjewel!
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

Dansk Boldspil Union
Lid 2de elftal

Uit: Montevideo
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 8 september 2006

Als tussen Peter R de Vries en Ivo Niehe wil zitten dan zit je goed.
Bioscooppubliek em dagjesmensen.

Dat zit wil goed dus.
HR
HR

Just74
Ballenjongen

Uit: Amsterdam
Vak: 428
Reg.: 3 augustus 2004

Vrees dat je de verkeerde kaartjes hebt gekocht. Ajax speelt dan niet...
HR
HR
HR
HR

EddyV
Regelmatige invaller

Uit: Westland,
Reg.: 10 oktober 2007

Goeie vraag inderdaad, liep deze week ook al heel tijd met de desbetreffende vraag in mijn hoofd. Gelukkig heb jij er speciaal een topic voor aangemaakt :denk
HR
HR

Dansk Boldspil Union
Lid 2de elftal

Uit: Montevideo
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 8 september 2006

Als tussen Peter R de Vries en Ivo Niehe wil zitten dan zit je goed.
Bioscooppubliek em dagjesmensen.

Dat zit wil goed dus.
HR
HR

Tres Estrellas
Talent

Uit: El Barrio
Vak: 424
Reg.: 2 augustus 2011

vak 120?? nee dat zijn kut plekken man..geef maar aan mij die kaarten..
HRHR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Als je puur alleen voor het voetbal komt zit je daar goed. beter kan dan eigenlijk niet. Wel vanaf rij 10 en hoger, dan heb je een beter overzicht.

Veel plezier.....
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Waar je ook zit tijdens een wwedstrijd van het Nederlands elftal, er is gewoon geen ruk aan. Zelf nog nooit de gok genomen om een wedstrijd te bezoeken, gezien ik al kotsmisselijk wordt als ik de wedstrijd op televisie bekijk. Of als de tulpen, wortels en klompen in de stad zie als Oranje in de ArenA speelt.

Maar veel plezier in 120. Perfect zicht.
HR
HR

Lew Ashby
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam/Alicante
Reg.: 5 maart 2006

AFCA 428 schreef:

Waar je ook zit tijdens een wwedstrijd van het Nederlands elftal, er is gewoon geen ruk aan. Zelf nog nooit de gok genomen om een wedstrijd te bezoeken, gezien ik al kotsmisselijk wordt als ik de wedstrijd op televisie bekijk. Of als de tulpen, wortels en klompen in de stad zie als Oranje in de ArenA speelt.

Maar veel plezier in 120. Perfect zicht.
HR
En dan moet je ook nog kijken naar spelers als Clasie, Strootman en Janmaat. No thanks.
HR
HR

AFCA 428
Legende

Inderdaad ja.

Er was toch ooit een wedstrijd waarin de tegenpartij een spandoek had opgehangen in de trant van:

You are not fans, you are clowns

Welke wedstrijd was dat? Ze hadden het in elk geval bij het rechte eind :D
HR
HR

jimmmAFCA
Ballenjongen

Reg.: 10 juli 2012

AFCA 428 schreef:

Inderdaad ja.

Er was toch ooit een wedstrijd waarin de tegenpartij een spandoek had opgehangen in de trant van:

You are not fans, you are clowns

Welke wedstrijd was dat? Ze hadden het in elk geval bij het rechte eind :D
HR
Roemnië-Nederland paar jaar terug.. Pijnlijke conclusie, maar inderdaad terecht.
HR
HR

AFCA 428
Legende

Vond onderstaand verhaal op een website. Slaat de spijker op z'n kop.

The Silence of the Clowns

5 juni, 2012 | door Vak_F | Against Modern Football

Vorige week zaterdag was ik op uitnodiging van mijn zwager naar de ArenA afgereisd om de wedstrijd Nederland – Bulgarije te gaan bekijken.

Ik heb altijd veel kritiek op de sfeer en het publiek bij Oranje, maar had nog nooit een wedstrijd van Oranje bijgewoond en ik vond dat ik het maar eens zelf moest meemaken.

Met een tas vol bier en de hoop dat het allemaal wel mee zou vallen vertrokken wij naar Amsterdam. In de ArenA aangekomen bleek dat er kaarten met ArenA’s gekocht moesten worden om bier te halen. De kaarten waren te koop voor 5,-, 10,-, 20,- etc. euro. Ik wilde maar een paar (meer dan twee) bier kopen dus kocht een kaart voor 10,- euro. Gelukkig waren twee biertjes totaal meer dan 5,- samen en mocht ik voor de volgende ronde weer een kaart van 10,- euro aanschaffen. Dit was al een behoorlijke aanslag op mijn humeur, maar het kon nog erger. De KNVB had besloten dat het een alcoholvrij evenement was. Een oefenwedstrijd Nederland – Bulgarije lijkt mij niet echt een wedstrijd met een verhoogd risico waarvoor alcohol buiten de deur gehouden hoeft te worden. Maar goed, we hadden het er maar mee te doen.

Toch was dit nog niet het ergste, dat kwam pas toen de wedstrijd eenmaal begon. Ik heb zelden een slechtere karikatuur van een voetbalwedstrijd gezien. Qua spel was het niet om aan te zien en dodelijk saai, maar ik heb al vijftien jaar een seizoenskaart voor FC Utrecht en ben dus wat dat betreft wel wat gewend. Op zich had de wedstrijd dus alles in zich om een doorsnee pot voetbal te worden, ware het niet dat de oorverdovende stilte in de goed gevulde ArenA roet in het eten gooide. Als ik mij goed weet te herinneren is er ongeveer vier keer “Holland, Holland” gescandeerd en dat was het (naast gejuich na het doelpunt en wat “oe’s” en “aa’s” bij de paar kansen die er waren). Verder geen spreekkoren, geen liedjes, niks. Ja, de onvermijdelijke wave. Die was er natuurlijk wel. Ik klokte de wave op 04:56 min., bij een 0-0 stand uiteraard, want waarom zou je wachten met de wave inzetten tot je voor staat? De aanwezigheid bij de wedstrijd is alleen al een feest, toch? Nee, het was geen feest. Totaal niet. Het was een samenkomst van mensen in de meest extravagante oranje outfits, die allemaal 90 minuten lang stil voor zich uit naar een beschamend slechte pot voetbal zaten te kijken. Ik probeerde nog een beetje fanatiek te doen en sfeer te maken, maar dat was maar één keer want de stilte om mij heen en de reacties (rare gezichten) gaven mij het gevoel dat ík degene was die zich vreemd gedroeg.

Ik vraag mij nu al echt een hele tijd af hoe het kan dat de wedstrijden van ons nationale elftal worden bezocht door mensen die verder nooit in een stadion komen en zichzelf meestal niet eens tot voetbalsupporter rekenen. Waar is het misgegaan? Ik kon mijzelf nooit motiveren om kaarten voor wedstrijden van Oranje te halen omdat ik het idee had dat ik mij niet zou kunnen identificeren met de andere aanwezige “fans”. Ik denk dat meer voetbalsupporters er zo over denken. Hoe komt het toch dat de fanatiekelingen bij Oranje lijken te zijn verdreven door carnavalesk klapvee dat zelden tot nooit een voetbalstadion bezoekt? Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Even serieus, een supporter met een bos wortelen op zijn kop, geschminkte gezichten, een indiaan, een dweilorkest, mensen in oranje “lederhosen” met een staart en allerlei andere vreemde verschijningen. Alles kan, als het maar oranje is, Circus Renz is er niets bij. De sfeer is zó gemoedelijk en quasi vrolijk dat het lijkt alsof je bij de jaarlijkse bijeenkomst van de cliniclowns terecht bent gekomen. En dat is, zoals jullie wellicht ook weten, supporters van andere landen ook opgevallen. Het spandoek met de tekst “You are clowns, not football fans” bij de wedstrijd Roemenië – Nederland van een paar jaar terug is voor de fanatieke voetbalsupporter een pijnlijke herinnering aan de huidige stand van zaken op de tribunes bij Oranje.

Ik zou graag wedstrijden van ons nationale elftal bijwonen, maar op dit moment beleef ik daar geen plezier aan. Dat komt enkel en alleen door het publiek. Dat publiek heb je natuurlijk bij elke wedstrijd, ook in de competitie. Maar bij Oranje lijkt er alléén maar saai volk te zitten dat een broertje dood heeft aan voetbalbeleving, voetbalcultuur, animositeit naar de tegenstander toe, voeten om op te staan, 90 minuten helle sfeer maken om het team aan te moedigen et cetera, et cetera. Nee, die zingen liever de medesupporters toe dat ze stil zijn. Nog zo’n misinterpretatie van voetbalcultuur. Dat nummer is namelijk bedoeld om de tegenstander te sarren als je eigen team voor staat. Maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen.

Wanneer laten we eens zien wat ECHTE voetbalsfeer is? Wanneer nemen wij publiekelijk afstand van de “silence of the clowns” door zelf onze eigen sfeer te maken voor Oranje? Want zeg nou zelf, we zijn allemaal wel voor Oranje, maar voelen ons gewoon niet welkom. Take it back, reclaim the game.HR
Bron: in de hekken

Edit: even de bron erbij gezet, is wel zo netjes ;)

[Dit bericht is veranderd door AFCA 428 (op 2 februari 2013 14:38:27).]
HR
HR

jimmmAFCA
Ballenjongen

Reg.: 10 juli 2012

AFCA 428 schreef:

Vond onderstaand verhaal op een website. Slaat de spijker op z'n kop.

(...)
HR
In De Hekken ja, kende het al, maar inderdaad een goed verhaal! (Goeie site ook trouwens.) Het is zonde dat het er momenteel zo aan toe gaat..
HR
HR

Notlupus
Internationale topspeler

Reg.: 26 februari 2010

Opzich toch geen probleem? Ik bedoel, het is het Nederlands elftal maar?
HR
HR

AMSTERDAM NOORD
International

Vak: 115
Reg.: 24 juni 2008

Ik heb zowiezo weinig tot niks met het Nederlands Elftal. Geen oprechte blijdschap wanneer ze scoren of winnen, 0,0 teleurstelling wanneer ze verliezen.

Maar al zou ik het wel hebben, dan zorgt het oranje debiele carnaval volk wat zich supporter noemt er wel voor dat ik er helemaal niks mee te maken wil hebben.
HR
HR

MokumKorsou
Lid 2de elftal

Reg.: 23 augustus 2009

Ben met de laatste oefenmatch ned-dui voor het eerst in me leven geweest, en dat is ook de laatste keer kan ik je zeggen. Echt een dramatisch publiek om je heen. Veel boeren, bijna alleen maar, met domme opmerkingen. Echt nooit meer
HR
HR

afca-goden
Talent

Reg.: 11 november 2012

Voor mij is het Nederlands Elftal gewoon een manier om ook eens succes supporter te zijn. En il denk dat wel voor meer ajacieden zo is.

Toch altijd plaats vervangende schaamte als ik al die idioten in stad zie. Toppers in concery maar dan net iets anders
HR
HR

4eSter
Talent

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 6 juni 2012

Kijk toch liever naar een wedstrijd van oranje dan naar die superbowl, over against modern football gesproken :D
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Sfeer & ArenA » Zit ik goed op Oosttribune lange zijde vak 120?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 6,1% dat Estoril Praia wint van Dinamo Moskou. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Barcelona-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!