Ajax Netwerk
vrijdag 24 oktober 2014 - 22:31                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Sfeer & ArenA » N.U.A(North up alliance)

HR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 14 »

HR

jeste07
Ballenjongen

Uit: purmerend
Vak: 413
Droomaankoop: -
Reg.: 27 juli 2011

Geachte mede-kampioenen,

Het is zover, de oproep van die kale voor meer sfeer op Noord heeft zijn vruchten afgeworpen.
Na het beantwoorden van alle e-mails, de sollicitatierondes, diverse telefoongesprekken en meerdere meetings met de inmiddels gevormde selectie en medewerkers van ons aller Ajax zijn we er eindelijk klaar voor.

Wij zijn een collectief sfeerteam op Noord boven (2e ring), een alliantie van sfeer voor de vakken 409 t/m 415. Geen sfeervak zoals het roemruchte vak 410, maar een collectief van tot dusver ongeveer 200 fanatieke Ajax supporters die op een georganiseerde manier voor meer sfeer willen zorgen op Noord boven.

Met trots stellen we ons voor: North Up Alliance (N.U.A.)

Doordat wij als diverse kleine en iets grotere groepen verspreid staan over de gehele bovenkant van Noord is er gekozen voor een alliantie. Onze hoop, en toekomstmuziek voor de langere termijn is dat deze alliantie uitgroeit tot één geheel.

We hebben vanaf het begin open kaart gespeeld richting Ajax over onze bedoeling: we willen het elftal van Frank de Boer op een positieve manier aanmoedigen in de Arena.
Als gevolg van deze insteek en goede bedoelingen hebben we inmiddels toestemming gekregen van Ajax om aan de slag te gaan. Deze toestemming is wel gerelateerd aan een aantal afspraken die wij onderling hebben gemaakt.
Deze afspraken hebben wij verwerkt in onze eigen huisregels, en het naleven van deze regels zal de rode draad vormen voor ons voortbestaan in de toekomst.
Mocht je je steentje willen bijdragen aan meer sfeer op Noord en je willen aanmelden bij onze sfeeralliantie, dan dien je je dus te conformeren aan de huisregels, op een positieve manier de club te steunen en je clubliefde uit te dragen.

Via deze link kan je je aanmelden als sympathisant van de N.U.A.. Aanmelden betekent open kaart spelen en je persoonsgegevens dus ter inzage kenbaar maken aan Ajax en de organisatie van de N.U.A.. Daarnaast vragen wij een bijdrage van tenminste € 15,- aan elke sympathisant. Hiervoor krijg je het North Up Alliance T-shirt, terwijl het restant van je bijdrage gebruikt wordt voor komende sfeeracties, materiaal, de opstartkosten en dergelijke.
We hebben voor deze opzet gekozen om direct uniformiteit te creëren door zoveel mogelijk
supporters op Noord in de N.U.A. en clubkleuren te hijsen. Goed voorbeeld doet vervolgens hopelijk goed volgen, om maar eens een oud spreekwoord uit de kast te halen…

Graag wil de organisatie van North Up Alliance zich voorstellen aan alle belangstellenden en de plannen nader toelichten. Daarom is er gekozen voor een informatiebijeenkomst op donderdag 26 juli om 19:30 uur in het supportershome. Op deze informatiebijeenkomst is het mogelijk om vragen te stellen en je na afloop eventueel aan te melden als sympathisant. We hopen dat er zoveel mogelijk seizoenkaarthouders van boven Noord aanwezig zullen zijn en zich zullen aanmelden. Seizoenkaarthouders uit andere vakken dan 409 tot en met 415 en andere Ajacieden zijn uiteraard ook van harte welkom op de informatieavond.

Die kale van 413 is nog steeds betrokken bij de North Up Alliance als lid van de organisatie, maar deze website zal nog maar in beperkte mate berichtgevingen plaatsen omtrent meer sfeer op Noord.

Graag maak ik jullie attent op de nieuwe website van de organisatie: http://www.northup.nl

Fotoverslagen van de thuiswedstrijden (met de nadruk op de sfeer op Noord) zullen op deze N.U.A. website geplaatst worden, de tekstverslagen “met een Amsterdamse knipoog” staan nog steeds gewoon op http://www.diekalevan413.nl.

We zien je donderdag 26 juli in het supportershome!

Die Kale van 413 & Friends

Ik ben er bij donderdag wie nog meer

[Dit bericht is veranderd door jeste07 (op 21 juli 2012 17:06:45).]
HR
HR

Ome Michel
Idool

Uit: Lelystad
Vak: -
Reg.: 11 november 1999

Veel succes heren!;-)
HR
HR

Malle-co
Veelbelovend talent

Vak: 411
Droomaankoop: Fernando "Jesus" Suso
Reg.: 12 december 2008

Succes! Zit op Noord, ben benieuwd.
HR
HR

Glories
Basisspeler

Reg.: 19 september 2006

Inderdaad veel succes met deze actie! Iedereen op Noord gewoon lekker aansluiten hierbij en er lekker bij gaan staan!
HR
HR

aarong
Talent

Vak: 409
Reg.: 26 februari 2012

denk dat dit goed gaat komen ! succes mannen en probeer vanaf de eerste wedstrijd te knallen qua tifo, een grote actie zal de nodige aandacht/enthousiasme teweeg brengen
HR
HR

AFCA in excelsis deo
Basisspeler

Reg.: 27 juni 2002

Als je alleen al de menigte wat meer kan mee krijgen dan voorheen is dat al enorm mooi! Ik zou jullie doelstellingen in eerste instantie niet te hoog leggen. Dat demotiveerd als je er vervolgens niet aan voldoet. Af en toe de meute beetje meekrijgen zou al vet zijn..

Weet wel dat jullie volledig aan de andere kant van het stadion zitten dan zuid. Normaal gesproken 410 zingt de hele wedstrijd. Dat overtref je denk ik (vrijwel) niet op een heel seizoen. Enkel bij grote wedstrijden, als er veel sfeer is, hebben jullie met je groep toegevoegde waarde door de mensen mee te krijgen. Ik denk dat er bij kleine wedstrijden te weinig sfeer om als zuid zijnde jullie op noord mee te krijgen? Ik kan er zelf in ieder geval niet over oordelen omdat ik altijd dichtbij 410 heb gezeten..
HR
HR

Pancake
Idool

Reg.: 3 juni 2001

ok man

alsof het allemaal broekies zijn op noord.....
HR
HR

jeste07
Ballenjongen

quote:HR
AFCA in excelsis deo schreef:

Als je alleen al de menigte wat meer kan mee krijgen dan voorheen is dat al enorm mooi! Ik zou jullie doelstellingen in eerste instantie niet te hoog leggen. Dat demotiveerd als je er vervolgens niet aan voldoet. Af en toe de meute beetje meekrijgen zou al vet zijn..

Weet wel dat jullie volledig aan de andere kant van het stadion zitten dan zuid. Normaal gesproken 410 zingt de hele wedstrijd. Dat overtref je denk ik (vrijwel) niet op een heel seizoen. Enkel bij grote wedstrijden, als er veel sfeer is, hebben jullie met je groep toegevoegde waarde door de mensen mee te krijgen. Ik denk dat er bij kleine wedstrijden te weinig sfeer om als zuid zijnde jullie op noord mee te krijgen? Ik kan er zelf in ieder geval niet over oordelen omdat ik altijd dichtbij 410 heb gezeten..
HR
Wij (N.U.A.) worden ook niet zoals 410 een Sfeervak dus zullen niet zoals 410 te werk gaan maar willen wel meer sfeer maken en dan niet alleen op Zuid maar nu dus ook op noord en ik zit nu 2seizoenen in 413 en er zijn echt veel mensen die mee willen doen maar ook inderdaad een hoop die dat niet willen maar gelukkig zitten die redelijk laag op de ring maar hopelijk dat 410 ons er enigsins bij betrekt en wat ik gehoord heb vinden die het ook een top idee.
HR
HR

AFCA in excelsis deo
Basisspeler

Reg.: 27 juni 2002

Pancake schreef:

ok man

alsof het allemaal broekies zijn op noord.....
HR
Ajacieden willen toch altijd in alles de beste zijn.. Kan ook een valkuil zijn.. Zou jij moeten weten, als je in je leven buiten de voetbal ook zo in het leven staat ;)

Hoop dat de N.U.A. een groot succes wordt ten gevolge van een groep die zich hoe dan ook niet laat stoppen!
HR
HR

Neill
Lid 2de elftal

Uit: Purmerend
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 11 december 2003

Donderdag misschien even een kijkje nemen! Ben wel benieuwd!

Wens de heren succes ! Hopelijk vallen de regeltjes mee van Ajax die jullie opgelegd zijn.
HR
HR

jeste07
Ballenjongen

naja de gebruikelijke regels he luisteren naar stewards geen vuurwerk ect ect
HR
HR

Sandro -020-
Veelbelovend talent

Uit: Amsterdam
Vak: 412
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 30 juli 2010

Goed initiatief, ik ben er bij donderdag! Hopelijk wordt het een mooi seizoen!
HR
HR

jajajorrit
Ballenjongen

Vak: 412
Reg.: 15 mei 2009

Goed initiatief, heb nu 3 jaar in vak 117 gezeten en ben
Wel in voor wat chaos op de tribune.
Ik vertrek donderdag wat eerder van het strand
Om aanwezig te zijn bij de bijeenkomst.
HRHR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Goed initiatief, alleen de naam is wel erg puberaal.
HR
HR

020-Kweller
Talent

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 16 mei 2011

can-o schreef:

Goed initiatief, alleen de naam is wel erg puberaal.
HR
Verklaar je nader? Ik mis hem even denk ik.
HR
HR

AMSTERDAM NOORD
Vedette

Vak: 115
Reg.: 24 juni 2008

North Up Alliance. Klinkt inderdaad erg kinderachtig. Krijg er een beetje een -PSV gevoel van, die hebben ook altijd van die kinderachtige namen; lighttwon madness, march of madness :D

Maar goed ik ga het verder niet afkraken, want het is alleen maar goed dat dit initiatief is genomen. Bovendien ben ik al lang blij dat men niet doorzet met dat rare piratenlogo waar eerst sprake van zou zijn..

Voor de rest is het afwachten of dit wat wordt.
HR
HR

EnLasBuenasYEnLasMalas Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: 424
Reg.: 1 april 2007

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 25 juli 2012 om 19:06:23.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
north up alliance proper firm
1 danny dyer voor deze topic.

forumillustratie
HR
HR

AMSTERDAM NOORD
Vedette

Vak: 115
Reg.: 24 juni 2008

HR
HR

AFCA3STERREN
Idool

Vak: 126
Reg.: 17 september 2005

Wat kunnen we bij Ajax toch goed zeiken. Het is alleen maar mooi dat er nu een (echt serieus) iniatief is, hopelijk weet men dit door te zetten. Ook op Noord zitten zat mensen die in zijn voor meer sfeer (heb de afgelopen jaren op 411 en oude 410 gezeten) en vooral bij 411 staat er al een aardige groep. Hopelijk breidt dit zich door dit iniatief verder uit, zonder dat overigens mensen die dat niet willen, de dupe worden. En dan bedoel ik met name met drinken bijvoorbeeld naar beneden gooien, of peuken! Want vaak hebben mensen in zo een groep in 1x de drang om stoer te doen door dat juist wel te doen! Verder succes gewenst!

[Dit bericht is veranderd door AFCA3STERREN (op 26 juli 2012 08:28:48).]
HR
HR

Klasse & Stijl
Vedette

Uit: Amsterdam - Zentrum
Vak: 126
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 6 oktober 2002

Rare naam inderdaad, verder prima idee. Succes!
HR
HR

Dragomir
Vedette

Uit: Den Bosch
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 7 mei 2000

AMSTERDAM NOORD schreef:

North Up Alliance. Klinkt inderdaad erg kinderachtig. Krijg er een beetje een -PSV gevoel van, die hebben ook altijd van die kinderachtige namen; lighttwon madness, march of madness :D
HR
Dit idee had ik dus ook. Sowieso, waarom Engels? En de verwarring met een of andere nazi-partij met bewegingen als de Nationale Alliantie en de Northern Brotherhood (Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik die laatste naam zelf verzon, maar toen ik erop Googelde bleek het nog te bestaan ook, en precies te zijn wat ik hier suggereer) is ook snel gemaakt.

[Dit bericht is veranderd door Dragomir (op 26 juli 2012 15:01:34).]
HR
HR

paulis
Talent

Reg.: 9 februari 2010

pfff mierenneukers, lekker boeiend

Goed initiatief! hopen dat het een succes wordt!
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Initiatief is goed.

Naam is gekozen, en daar moet je respect voor hebben.

Misschien een Nederlandse naam in het vervolg, wanneer er een nieuwe sfeervak wordt opgericht.

Iets dat verband houdt met de verhalen van Ajax, de Griekse figuur, of iets dat verband houdt met Amsterdam.

Ik zeg maar wat..
HR
HR

020-Kweller
Talent

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 16 mei 2011

Hoop op een goede bijeenkomst vanavond. Ik moet helaas verstek laten gaan. Hoop dat er mooie plannen uit voort komen!
HR
HR

peterw
Ballenjongen

Uit: Purmerend
Vak: 401
Reg.: 8 mei 2006

champy95 schreef:

Iets dat verband houdt met de verhalen van Ajax, de Griekse figuur, of iets dat verband houdt met Amsterdam.

Ik zeg maar wat..
HR
je zegt hier dat je naam iets met de verhalen, griekse figuur of iets in verband met amsterdam moet hebben maar leg mij is uit wat vak410 en f-side dat hebben.
Verder ben ik blij dat je toch ook meteen aangeeft er respect voor te hebbe :)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Sfeer & ArenA » N.U.A(North up alliance)

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 98,3% dat PEC Zwolle wint van HHC Hardenberg. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!