Ajax Netwerk
zaterdag 2 augustus 2014 - 10:36                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Sfeer & ArenA » Sfeer bij uitwedstrijden!

HR

Deze topic is open en bestaat uit 185 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 185 »

HR

marnixAFCA
Talent

Uit: Haarlem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 mei 2005

Praat hier over de sfeer bij uitwedstrijden!

Wat vinden jullie van de sfeer op dit moment bij uitwedstrijden?
HR
HR

rene uit amsterdam
Veelbelovend talent

Vak: 125
Reg.: 12 juli 2002

Bij Utrecht uit was de sfeer prima!
Jammer dat de stoeltjes zo vies waren...
Aan de andere kant, als we er toch alleen maar op STAAN te springen, is het ook weer niet erg.

Uit is de sfeer beter dan thuis en dat is wel eens jammer...
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Sfeer bij utrecht uit is nou ook weer overdreven. En zo'n wedstrijd vind ik ook geen maatstaf eigenlijk. Dit is een wedstrijd die opzich staat en daar is de sfeer sowieso wel redelijk altijd. Net als bij feyenoord uit.

Ik vind voor een zogenaamde normale uitwedstrijd nac-Ajax wel redelijk goed qua sfeer. Komt ook omdat nac fanatiekelingen heeft naast het uitvak hoor.

Majah, het is een feit dat uit de sfeer beter is dan thuis.
HR
HR

The holiday Armadillo
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003

Uit vind ik het ook heel wisselend...ene keer heel goed andere keer dramatisch. Utrecht was redelijk maar wel een erg hoog 'sing when your winning' gehalte.
HR
HR

Jeffrey Sarpong
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 28 november 2004

Lijkt me niet meer dan logisch dat de sfeer uit beter is, aangezien alle fanatiekelingen bij elkaar zit, in de ArenA zitten ze altijd verspreid tussen de stillere mensen.

Dat het logisch is wil niet zeggen dat het zo hoort natuurlijk.
HR
HR

marnixAFCA
Talent

Maar toch heb ik het idee dat de sfeer ''onderin'' het uitvak beter is, ofzo, weet niet wat het is..

Zat zondag in een Utrecht vak :\(, en toen dacht ik dat ik zoiets hoorde..

Zit normaal gesproken wel in het uitvak natuurlijk !
HR
HR

AFCA 428
Legende

Omdat 410 meestal onderaan staat in het vak.
HR
HR

viertien
Regelmatige invaller

Vak: 425
Reg.: 19 maart 2003

quote:HR
marnixAFCA schreef:

Maar toch heb ik het idee dat de sfeer ''onderin'' het uitvak beter is, ofzo, weet niet wat het is..

Zat zondag in een Utrecht vak :\(, en toen dacht ik dat ik zoiets hoorde..
Zit normaal gesproken wel in het uitvak natuurlijk !
HR
Toen was het beter ja, jij stond niet onbeschoft in me oor te doen ;)

Sfeer in uitwedstrijden is wel iets aparts (al heb ik er nog maar enkele meegemaakt sparta,aset,utrecht)vooral bij utrecht.. die haat richting ''ons'' heb wel iets. ik hoop dat ik er 11-11 ook bij mag zijn!
HR
HR

AFCA 428
Legende

Als je al onder de indruk bent van afgelopen zondag staat je nog wat te wachten hopelijk volgend jaar.
HR
HR

marnixAFCA
Talent

AFCA 428 schreef:

Als je al onder de indruk bent van afgelopen zondag staat je nog wat te wachten hopelijk volgend jaar.
HR
Heb je het tegen mij ? ;B

Ik had nergens gepost dat ik onder de indruk was, want heb het gevoel alsof het vorig jaar beter was bij de uitwedstrijden maar dat kan aan mij liggen...
HR
HR

Shaar11
International

Reg.: 29 oktober 2005

AFCA 428 schreef:

Omdat 410 meestal onderaan staat in het vak.
HR
o.a 410groep ja,ook andere jongeren.
nou ik heb tegen utrecht 1 keer gezongen,laat staan de wedstrijd gezien,de oude jongens(125) staan ook meestal beneden met utreg en een feyenoord uit en terecht...
Heb al jaren dezelfde plek/omgeving bij deze 2 uitwedstrijden en de rest ook :B

sfeer bij uitwedstrijden tsja,tegenwoordig vind ik het weinig soeps meer als ik kijk naar jaar of 10 geleden,kan zijn dat Ajax beter draaide natuurlijk toen de tijd maar toen waren er ook veel andere mensen,heb in de loop der jaren genoeg mensen komen en gaan en heb mensen ook zien blijven,heb mensen elke wedstrijd zien gaan jaren en ook die dat minderen nu,of weleens of vaak thuisvakken met een groep zitten wat ik zelf ook in verleden gedaan heb met gevolgen van dien.
1 van me dieptepunten toch een nec uit 2 seizoenen geleden met gryga,blind o.a in het honk erna voor de uitleg,heel de uitwedstrijd in totaal 3 songs en allemaal 1e 5minuten,nu moet ik zeggen dat dit ook 1 van de dramatische uitwedstrijden ooit was en moet ik zelf zeggen dat ik of andere waarmee ik al jaren ga ook weleens zitten helemaal vooraan met uitwedstrijden en relaxen.

Kijk het is geen 410sfeer bij uitwedstrijden en dat krijg je ook niet en hoeft ook niet want dit heeft wel ze charmes en de haat van alle andere clubs tegen ons is in een uitwedstrijd meer te voelen dan thuis natuurlijk,het gemengde publiek met allerlei mensen en belevingen in het uitvak heeft wel wat.Een 410sfeer bij uitwedstrijd kan je alleen creeeren als het uitvak zeker voor de helft 410ultras bevat dan kan je wel je 410mentaliteit eringooien zoals vorig seizoen voor de beker in waalwijk of met kopenhagen uit of kleinschalig met inter uit.

Enige waar ik en vele andere niet tegen kunnen is soms de grote bekken aan onze uitvak kant naar andere kant toe,met dingen zoals: KOM DAN KOM DAN,of ik maak je dood bewegingen,dan hebben ik en andere weer zoiets van>je zet onze kern ermee voor lul en soms wordt er tegen opgetreden zoals 1 die totaal onbekend was en even op ze plek werd gezet,dat blijven roepen van 'kom maar' heeft geen nut want of je moet vliegen over een hek met parachute of je maakt een gat via de grond en je belandt in het uitvak,of je gaat klimmen en het net over of je denkt robocop te zijn en probeert dwars door alle metalendeuren te gaan.
Dan denk ik meteen aan de mooie momenten van vooruitreizen in het verleden,geen hekken geen wedstrijd,knallen maar.
Beetje schreeuwen en gallen en humor kan wel natuurlijk en vooral met de beladen wedstrijd en hoort erbij maar niet dat neppe wannabee hooligan gedrag.

En dan denk je meteen aan vroegere tijden toen we met lekkere groepen in thuisvakken zaten met een beetje rollebollen erbij zoals een willem2 uit toen jaren geleden met een uitwedstrijd naast het uitvak of met een roda uit aan de overkant op hun tribune of bij een Fortuna of sparta uit of een vites uit en zelfs bij heerenveen vorig jaar rollebollen gehad en ga zo maar door,dan weetje met wat voor groep je bent en dan is het samen blijven,samen thuis samen uit.

In het uitvak vind het heerlijk als bijv. hava naquila minutenlang wordt gezongen,prachtig is dat
geintroduceerd toen bij heerenveen uit minutenlang en klonk in waregem(boycot combi) ook mooi dan krijg ik kippevel van het uitvak gemixt met allerlei soort volk.

Ooit wordt het echt gekkehuis continu bij uitwedstrijden,die tijd gaat komen alleen zullen nog heel wat jaren voorbijgaan maar dat maak niet uit
Als er een doel is,dan willen we die bereiken :B

[Dit bericht is veranderd door Shaar11 (op 2 november 2007 21:20:13).]
HR
HR

Aaaajax no1
Idool

Vak: 126
Reg.: 17 september 2005

Gvd Shaar.. Ik wist niet dat jij dingen zo goed kon beschrijven :D Over vroeger kan ik 'neit echt' meepraten heb er wel eens boeken van gelezen of verhalen van gehoord maar meer ook niet. Met dat wannabee gedrag heb je idd gelijk, maar dat houd je toch net zoals je dat houd met mensen die 1x na ajax gaan en gelijk op Duivendrecht lopen te schreeuwen Joden en/of helemaal niets in R'Dam....

[Dit bericht is veranderd door Aaaajax no1 (op 2 november 2007 19:42:56).]
HR
HR

Shaar11
International

Aaaajax no1 schreef:

Gvd Shaar.. Ik wist niet dat jij dingen zo goed kon beschrijven :D Over vroeger kan ik 'neit echt' meepraten heb er wel eens boeken van gelezen of verhalen van gehoord maar meer ook niet. Met dat wannabee gedrag heb je idd gelijk, maar dat houd je toch net zoals je dat houd met mensen die 1x na ajax gaan en gelijk op Duivendrecht lopen te schreeuwen Joden en/of helemaal niets in R'Dam....
HR
ach weetje dat jou je toch
zelfs als er mensen a'dam hooligans beginnen te schreeuwen bij metro stations maar het zelf niet zijn irriteren de meeste aan,afgelopen keer gingen er ook een paar even 'zweven'.
Als men gewoon normaal doet dan doe je al gek genoeg maar niet dat xtreme overdreven wannabee hooligan gedrag.
(en die ene x hadden die paar geluk hoor in de O.S geloof me hehe)
HRHR
HR

TylerDurden
Vedette

Uit: Purmerend
Vak: 410
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 24 juni 2002

de sfeer bij uitwedstrijden hangt toch grotendeels af van hoe Ajax speelt. Of het moet een beladen wedstrijd zijn. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat t stil is in het vak. De laatste 2 jaar heb ik bijna geen uitwedstrijd gemist, ik vind dat meestal leuker dan thuis. De reis maken om je club te steunen, maakt niet uit waar. Met je kleine vakje opzingen tegen de rest van het stadion. Gewoon lopen tussen de andere supporters bij vrij vervoer. De mensen in het uitvak zijn ook grootste deel fanatiek en als je wint is het ook lekkerder om met de spelers te vieren dan bij thuiswedstrijden. Alleen jammer dat er zoveel combi's zijn.
HR
HR

Joeska
Vedette

Uit: Amsterdam - Zentrum
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 6 oktober 2002

Tsja, de sfeer in het uitvak. Soms kan het beter, soms is het prima. Hangt af van de wedstrijd op papier en de wedstrijd in de realiteit.
HR
HR

AjaxSpurs
Internationale topspeler

Vak: 117
Reg.: 22 april 2003

Uitwedstrijden zijn top! Met klein groepje ons aller ajax steunen! En naar de overwinning schreeuwen!
HR
HR

h6
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 410
Reg.: 11 augustus 2005

Ga nog niet lang naar uitwedstrijden.
Maar zoals shaar hier zei het zal in de wedstrijd zitten denk ik.
Vorig jaar nec uit , misschien niet zo dramatisch als het jaar ervoor , maar ongeloofelijk saai zeg.
Kan me nog mensen voor de geest halen die tijdens de match rustig een potje aan het flipperen of patiencen waren op hun mobiel , zo slaapverwekkend was het.
HR
HR

AFCA 428
Legende

Nou die nec-Ajax die Shaar beschrijft was echt dramatisch. Was 1-0 voor nec en we hebben werkelijk niet 1x gezongen. Was het trouwens ook de wedstrijd niet naar hoor. Wat een drama.
HR
HR
Het is inderdaad gewoon verschillend.
Jammer is dat eigenlijk.
Beste sfeer dit jaar bij uitwedstrijd tot nu toe vond ik bij AZ-uit. Toen leek het echt op sommige momenten lekker te gaan.
Maarjah het ligt ook aan tijdstippen enzo weer. Het was heerlijk zonnetje iedereen had er zin in enzo.
Half 1 roda. Tsjah ik wacht het af. Maar koud zal het ook wel zijn hehe. Dan hebben veel al minder zin
HR
HR

Aaaajax no1
Idool

5-Chivu-voor-Altijd-5 schreef:

Het is inderdaad gewoon verschillend.
Jammer is dat eigenlijk.
Beste sfeer dit jaar bij uitwedstrijd tot nu toe vond ik bij AZ-uit. Toen leek het echt op sommige momenten lekker te gaan.
Maarjah het ligt ook aan tijdstippen enzo weer. Het was heerlijk zonnetje iedereen had er zin in enzo.
Half 1 roda. Tsjah ik wacht het af. Maar koud zal het ook wel zijn hehe. Dan hebben veel al minder zin
HR
Ik vond het vooral in Utreg erg goed gaan. Ik denk dat je ons vaker heb gehoord dan het utreg publiek. Dat toch niet bekend staat om een stil publiek. Az daarin tegen wel, al ging het toen idd ook lekker. :B Zondag tegen fc makaay zou het ook 'automatisch' lekker gaan!
HR
HR
Mwoh. Wat ik dit jaar vond bij FCU uit is dat er pas na de 1-0 en de 1e 5 minuten lekker gezongen werd.
HR
HR

Aaaajax no1
Idool

5-Chivu-voor-Altijd-5 schreef:

Mwoh. Wat ik dit jaar vond bij FCU uit is dat er pas na de 1-0 en de 1e 5 minuten lekker gezongen werd.
HR
Dat vond ik juist wel meevallen, helemaal met de gedachten dat we de week ervoor zóóóó slecht speelde. Met als gevaarlijkste aanval van de avond, die pas na de wedstrijd plaatsvond :B
HR
HR

AFCA 428
Legende

Maar de beste sfeer was toch wel afgelopen seizoen bij Willem II uit. We werden helaas geen kampioen op 1 goal na, maar de spanning in combinatie met zingen was echt prachtig.

Psv uit vorig seizoen was ook mooi. De verjaardag van Ajax vocaal gevierd in eindhoven. Hoe mooi :)
HR
HR

Shaar11
International

chivu heeft gelijk,sfeer dit jaar utreg was geen moer aan,heb zelf ook niet gezongen,laat staan wat van de wedstrijd gezien maar toch het utreg publiek viel me tegen en uitvak was ook heel erg matig.Zelfs toen we met 80man opgepakt werden in Zuilen wat jaren geleden toen we vooruit gingen was het nog een betere sfeer in de arrestatiebus :B
1 van de betere sfeerwedstrijden uit was idd willem2 uit vorig seizoen wat 428 zegt,kwam mede ook door het goeie gebruik van de drums die toen meewaren want die gaan gewoon mee met dit soort speciale wedstrijden,werkte enorm opzwepend+combinatie van spanning etc,heerlijk...in een spanningsfase kan je namelijk ook enorm stil zijn en enorm in de wedstrijd zitten,willem2 was een mix van alles en nog wat en vaak prachtig hard gezang.
HR
HR

MUG
Veelbelovend talent

Reg.: 12 september 2005

tja ik zelf krijg steeds meer gemengde gevoelens...

het hangt tegenwoordig wel erg van de wedstrijd af, kortom zolang we niet voor staan zijn we erg mak...

een hoog 'sing-when-you-winning' gehalte, dat vind ik jammer, als het team ons nodig heeft hoor je ons niet/amper

ook vind ik dat er vroeger meer originele liedjes waren, tegenwoordig meer jalallalaa, ajax amsterdam

ik houd van mooi massaal gezang ipv simpele melodietjes, en dat krijg je steeds minder, een ander vind melodietjes weer geweldig

ik zal er iig niet minder om gaan :B

wel kan ik me erg ergeren aan 'het zijn de homo'g jaja/echt echt/yesyes', dat vind ik echt beneden ons niveau en ik zing dan ook nooit mee

utrecht uit dit jaar viel me erg tegen, maar vooral utrecht viel me tegen, zowel de strijd op het veld als de sfeer op de tribune, het een kan niet zonder het ander?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 185 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Sfeer & ArenA » Sfeer bij uitwedstrijden!

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 10,6% dat SC Cambuur Leeuwarden wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!