Ajax Netwerk
maandag 26 juni 2017 - 03:51                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Overige Ajax-onderwerpen » Reismogelijkheden Europese uitwedstrijden

HR

Deze topic is open en bestaat uit 168 pagina's: « 1 ... 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 168 »

HR

Allebeplein
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 427
Droomaankoop: -
Reg.: 23 februari 2013

Zag dit voorbij komen op Facebook, wellicht heeft iemand er iets aan:
https://www.weflycheap.nl/vliegtickets-stockholm-europa-league-finale/
HRHR
HR

Original Mars
Lid 2de elftal

Vak: -
Reg.: 31 januari 2000

quote:HR
San Francisco schreef:

http://sportvluchten.nl/

Tweede dagvlucht van SVA online.
HR
Volgens mij heeft de sva niet zoveel met deze vluchten te maken, behalve dat ze laten weten dat het mogelijk is. 2e vlucht staat geplanned voor het begin van de middag, dus voor je goed en wel in Stockholm bent zit de middag er al bijna op, iets om mee te nemen in je overweging.

Verder is het niet duidelijk of deze vlucht incl transer is. Ik neem aan van wel, maar het staat nergens vermeld dacht ik.
HR
HR

EFC-Godenzoon
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 13 april 2016

Nummer-10 schreef:

(...)

Snap ik :) Daarom probeer ik te kijken of er in ieder geval binnen die groep animo is om te verzamelen om samen de wedstrijd te kijken.
HR
Ik ga sowieso, met of zonder kaart.
HR
HR

JejeAjax
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 418
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 5 oktober 2013

Iemand nog tips voor een vlucht terug? Het liefst op donderdag. Kan echt niks betaalbaars vinden.
HR
HR

damy
Ballenjongen

Vak: 428
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 23 juni 2012

JejeAjax schreef:

Iemand nog tips voor een vlucht terug? Het liefst op donderdag. Kan echt niks betaalbaars vinden.
HR
Sportvluchten.nl komt als het goed is nog met een paar chartervluchten waarmee je donderdagochtend of middag terugvliegt. 425,- pp totaal, maar goedkoper ga je niet vinden.
HR
HR

Original Mars
Lid 2de elftal

Het wat vage 'ajaxzondergrenzen.nl is inmiddels ook met informatie gekomen. Hier blijkt een Groningse website bouwer achter te zitten, dunmedia.nl....

Voor de lieve som van €695,- mag je zelf je transfer van en na het vliegveld verzorgen, en moet je de nacht nog ergens doorbrengen.

Maar goed, het is een mogelijkheid...

VERTREK: Woensdag 24 mei 9:00 uur vertrek vanaf Schiphol Amsterdam naar Stockholm Arlanda

RETOUR: Donderdag 25 mei 9:00 uur vertrek vanaf Stockholm Arlanda naar Schiphol Amsterdam

Prijs €695,-

Het betreft hier dus puur en alleen de vlucht op en neer naar Stockholm. Dus EXCLUSIEF transfers en wedstrijd kaarten!

Uiteraard zullen we iedereen na de boeking informatie toesturen met de uiteindelijke vluchtnummers en aanvullende informatie over de reis en Stockholm tijdens de UEFA cup finale.

De interesse voor de reis naar Stockholm is werkelijk overweldigend. Deze dag wil elke Ajacied, met of zonder kaart, van dichtbij meemaken! Aangezien we meer dan 11.000 aanvragen binnen gekregen hebben zullen we helaas veel mensen teleur moeten stellen. We verwachten dan ook zeer snel uitverkocht te zijn. Zorg dat je dus snel boekt als je verzekerd wil zijn van een plek in het vliegtuig naar Stockholm! Zodra we uitverkocht zijn zullen we jullie op de hoogte brengen en kijken of er eventuele alternatieve reis mogelijkheden zijn.

Stockholm here we come!HR
HR
HR

Original Mars
Lid 2de elftal

En hier de info van de officiële travel partner van Ajax:

Geachte heer/ mevrouw,

Hartelijk dank voor uw interesse in de Europa League finale van Ajax. Het is via Kras / TUI niet mogelijk om reisarrangementen inclusief een wedstrijdkaart te kopen.

Wel zal vanaf maandag een dagcharter arrangement zonder wedstrijdkaart beschikbaar zijn op de website van Kras http://www.kras.nl. Dit betreft een rechtstreekse vliegreis Stockholm op basis van dagretour (na de wedstrijd terug) en is inclusief transfer airport – stadion v.v., begeleiding en een officiële wedstrijdsjaal. Tevens is er een kaart voor het openbaar vervoer inbegrepen waarmee je snel vanaf het stadion naar het centrum kunt reizen waar zich de officiële Fan Zone bevindt.

De prijs voor dit arrangement zal € 595 p.p. bedragen. Let op: Voorinschrijvingen zijn niet mogelijk.

TUI / Kras biedt geen arrangementen aan waarbij de wedstrijdkaart is inbegrepen. Voor meer informatie of vragen kunt u mailen naar stockholm@kras.nl.

Met vriendelijke groet,

TUI Incentives & EventsHR
HR
HR

B127
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 14 maart 2005

Original Mars schreef:

Het wat vage 'ajaxzondergrenzen.nl is inmiddels ook met informatie gekomen. Hier blijkt een Groningse website bouwer achter te zitten, dunmedia.nl....

Voor de lieve som van €695,- mag je zelf je transfer van en na het vliegveld verzorgen, en moet je de nacht nog ergens doorbrengen.

Maar goed, het is een mogelijkheid...

(...)
HR
Wat een gelul... meer dan 11000 aanvragen. Oplichterij als je het mij vraagt.
HR
HR

J.S
Regelmatige invaller

Vak: 127
Reg.: 5 januari 2010

*nevermind*

[Dit bericht is veranderd door J.S (op 12 mei 2017 17:36:50).]
HR
HR

Original Mars
Lid 2de elftal

B127 schreef:

(...)

Wat een gelul... meer dan 11000 aanvragen. Oplichterij als je het mij vraagt.
HR
Om het voorzichtig te zeggen heb ik ook m'n twijfels, maar dan is het wel een domme oplichter. Dan kan je het beter voor 350 aanbieden, want voor 695 is hij 100 euro duurder dan de officiële dagvluchten van Kras/TUI waar je wel een tranfer e.d. bij krijgt, wie daar in trapt wil opgelicht worden...
HR
HR

AMSTERDAM NOORD
Idool

Vak: 115
Reg.: 24 juni 2008

Geen oplichter misschien in de zin van dat ze niet zullen leveren. Maar 11000 is dikke onzin natuurlijk. Is een bekend marketingtruucje om de suggestie op te wekken dat er veel vraag naar is waardoor mensen eerder geneigt zijn om dat geld te lappen.
HR
HR

Nouri
Ballenjongen

Uit: In het noordwesten van Noord-Holland
Vak: 426
Reg.: 1 maart 2017

Ik heb hier zoveel zin in.
HR
HR

kikibaloo
Veelbelovend talent

Uit: ZOETERMEER
Reg.: 18 mei 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 mei 2017 om 19:01:11.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dus via sportreizen 425 euro en via kras 659.
Wat is het verschil?
HR
HR

PDL
Vedette

Vak: 402
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 19 december 2013

kikibaloo schreef:

Wat is het verschil?
HR
234 euro
HR
HR

kikibaloo
Veelbelovend talent

Uit: ZOETERMEER
Reg.: 18 mei 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 mei 2017 om 19:05:37.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

PDL schreef:

(...)

234 euro
HR
Grappig :-) Maar waarom zo'n groot prijsverschil?
HR
HR

AFCA3STERREN
Idool

Vak: 126
Reg.: 17 september 2005

Sowieso zijn de vliegreizen qua prijzen belachelijk duur, als sponsor van Ajax zou zo een charter toch een stuk goedkoper kunnen, max 200 en dan zit je nog flink aan de prijs? Maar goed dan krijg je ook een andere groep supporters en daar zullen ze wel niet op zitten te wachten!
HR
HR

Czechboy
Ballenjongen

Vak: 123
Reg.: 28 oktober 2004

Heb zelf de volgende reis geboekt:

23/5 Ams - Praag 55 eur met Flixbus (17:45 vanuit AMS en 8:20 in PRG)
24/5 Praag Stockholm 67 eur (vlucht 12:25 - 14:20 in Stockholm Arlanda)

26/5 Vaxjo - Weeze (45 eur)

Zijn er andere mensen die ook een vlucht vanaf Vaxjo nr Weeze hebben geboekt en missch. een auto willen delen? (bus of iets dergelijks is vanaf stockholm 55 eur)
HR
HR

Original Mars
Lid 2de elftal

AFCA3STERREN schreef:

Sowieso zijn de vliegreizen qua prijzen belachelijk duur, als sponsor van Ajax zou zo een charter toch een stuk goedkoper kunnen, max 200 en dan zit je nog flink aan de prijs? Maar goed dan krijg je ook een andere groep supporters en daar zullen ze wel niet op zitten te wachten!
HR
Waarom de prijzen tussen 'sportvluchten.nl' en Kras/TUI zo verschillen zal aan heel veel verschillende dingen liggen, de meest voor de hand liggende is natuurlijk dat Kras/TUI er meer aan wil verdienen, maar zo eenvoudig ligt het niet.

Ik heb van de vluchten van 'The Aviation Company', het bedrijf achter 'sportvluchten', te weinig info om er exact de vinger op te leggen, maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat ze niet op Arlanda, maar op Skavsta vliegen net als Ryanair, waar start en landingsrechten veel lager liggen. Je zit hier dan ook nog 100km van Stockholm af. Ook is het mij nog steeds niet duidelijk of er ook een transfer van de luchthaven naar de stad is geregeld voor dit geld. Op de site staat dat je enkel een vliegticket koopt, geen woord over de inzet van een bus oid. Op Facebook heb ik geen antwoord gekregen hier over.

Ook lijkt het er op dat deze vluchten door één vliegtuig uitgevoerd zullen worden, gezien de verwachte tussentijd. Eerste vlucht zou 's morgens vroeg moeten vertrekken, 2e begin van de middag. Vergelijk dit met de vluchten van bijvoorbeeld Corendon die binnen een half uur van elkaar vertrekken., en dan kom je dus op het punt van efficiëntie.

Efficiëntie is de sleutel tot goedkope vluchten waar we door bijvoorbeeld Ryanair zo aan gewend geraakt zijn. Een Boeing van Ryanair maakt per dag gemiddeld tussen de 4 en 6 vluchten denk ik, afhankelijk van de afstanden uiteraard, en geen enkele vlucht is leeg. Vergelijk dit nu eens met charter vluchten zoals nu van Corendon en TUI.

Deze vluchten gaan op 24 mei vol heen, en gaan dan of leeg naar een andere bestemming om vervolgens een reguliere vlucht uit te voeren, of ze blijven de hele dag staan in Stockholm. In beide gevallen is het zeer inefficiënt, en dat drijft de prijs van de vlucht behoorlijk op om rendabel te zijn. Voor de retour vlucht gaat uiteraard hetzelfde op. Of het vliegtuig heeft de hele dag staan wachten, of het is leeg naar Stockholm gekomen, en vliegtuigen op de grond, of zonder passagiers kosten gewoon geld ipv dat ze het opleveren.

En zo zijn er nog heel veel factoren die verschil in prijs veroorzaken. Dat de charters erg duur zijn ben ik met iedereen eens, maar 200 euro voor een charter met vluchtduur van 2 uur, en alle inefficiëntie die daar bij komt kijken is niet reëel.
We zijn, door de Easyjets en Ryanairs van deze wereld zo gewend geraakt aan voordelige vluchten dat we het tegenwoordig nogal snel duur vinden, maar dan moet je niet vergeten hoe efficient dat soort maatschappijen hun vliegtuigen, personeel etc inzetten.

[Dit bericht is veranderd door Original Mars (op 12 mei 2017 21:23:27).]
HR
HR

Rik 428
Talent

Vak: 428
Reg.: 12 oktober 2013

Original Mars schreef:

(...)

Waarom de prijzen tussen 'sportvluchten.nl' en Kras/TUI zo verschillen zal aan heel veel verschillende dingen liggen, de meest voor de hand liggende is natuurlijk dat Kras/TUI er meer aan wil verdienen, maar zo eenvoudig ligt het niet.

Ik heb van de vluchten van 'The Aviation Company', het bedrijf achter 'sportvluchten', te weinig info om er exact de vinger op te leggen, maar het zou bijvoorbeeld kunnen dat ze niet op Arlanda, maar op Skavsta vliegen net als Ryanair, waar start en landingsrechten veel lager liggen. Je zit hier dan ook nog 100km van Stockholm af. Ook is het mij nog steeds niet duidelijk of er ook een transfer van de luchthaven naar de stad is geregeld voor dit geld. Op de site staat dat je enkel een vliegticket koopt, geen woord over de inzet van een bus oid. Op Facebook heb ik geen antwoord gekregen hier over.

Ook lijkt het er op dat deze vluchten door één vliegtuig uitgevoerd zullen worden, gezien de verwachte tussentijd. Eerste vlucht zou 's morgens vroeg moeten vertrekken, 2e begin van de middag. Vergelijk dit met de vluchten van bijvoorbeeld Corendon die binnen een half uur van elkaar vertrekken., en dan kom je dus op het punt van efficiëntie.

Efficiëntie is de sleutel tot goedkope vluchten waar we door bijvoorbeeld Ryanair zo aan gewend geraakt zijn. Een Boeing van Ryanair maakt per dag gemiddeld tussen de 4 en 6 vluchten denk ik, afhankelijk van de afstanden uiteraard, en geen enkele vlucht is leeg. Vergelijk dit nu eens met charter vluchten zoals nu van Corendon en TUI.

Deze vluchten gaan op 24 mei vol heen, en gaan dan of leeg naar een andere bestemming om vervolgens een reguliere vlucht uit te voeren, of ze blijven de hele dag staan in Stockholm. In beide gevallen is het zeer inefficiënt, en dat drijft de prijs van de vlucht behoorlijk op om rendabel te zijn. Voor de retour vlucht gaat uiteraard hetzelfde op. Of het vliegtuig heeft de hele dag staan wachten, of het is leeg naar Stockholm gekomen, en vliegtuigen op de grond, of zonder passagiers kosten gewoon geld ipv dat ze het opleveren.

En zo zijn er nog heel veel factoren die verschil in prijs veroorzaken. Dat de charters erg duur zijn ben ik met iedereen eens, maar 200 euro voor een charter met vluchtduur van 2 uur, en alle inefficiëntie die daar bij komt kijken is niet reëel.
We zijn, door de Easyjets en Ryanairs van deze wereld zo gewend geraakt aan voordelige vluchten dat we het tegenwoordig nogal snel duur vinden, maar dan moet je niet vergeten hoe efficient dat soort maatschappijen hun vliegtuigen, personeel etc inzetten.
HR
Ja efficient gebruik van capaciteit is voor luchtvaartmaatschappijen wel van vitaal belang. Je kunt nog als reden toevoegen dat je als het ware gewoon comfort koopt, in gelikte marketingtermen ook wel 'total customer solution': in plaats van dat je het hele internet moet afstruinen om je vlucht inclusief tussenstop in Roemenië of Finland moet boeken, vervoer van luchthaven naar de stad en een hotel moet regelen, koop je gewoon de oplossing. Je koopt in feite de noodzaak om creatief te zijn af. Als dat goedkoop zou zijn, dan zou ik ook niet creatief hoeven zijn.
HR
HR

Original Mars
Lid 2de elftal

Rik 428 schreef:

(...)

Ja efficient gebruik van capaciteit is voor luchtvaartmaatschappijen wel van vitaal belang. Je kunt nog als reden toevoegen dat je als het ware gewoon comfort koopt, in gelikte marketingtermen ook wel 'total customer solution': in plaats van dat je het hele internet moet afstruinen om je vlucht inclusief tussenstop in Roemenië of Finland moet boeken, vervoer van luchthaven naar de stad en een hotel moet regelen, koop je gewoon de oplossing. Je koopt in feite de noodzaak om creatief te zijn af. Als dat goedkoop zou zijn, dan zou ik ook niet creatief hoeven zijn.
HR
Precies, een dagvlucht is in principe een premium, zoals ook een directe vlucht naar een bestemming in de USA duurder is, dan een vlucht naar dezelfde bestemming met een overstap in bijvoorbeeld Ijsland. Behalve voor de pure vlucht betaal je inderdaad ook voor het geboden gemak, en de tijdbesparing die het oplevert. Voor mij persoonlijk is een dagvlucht ongeveer de enige optie wat tijd betreft, zeker nu met hemelvaart er achter kost het me maar één dag vrij. Naast dat het mij de kosten voor een hotel bespaart, mis ik nu ook maar één dag inkomsten, wat er uiteindelijk voor zorgt dat een dagvlucht zoals deze voor mij het meest voordelig is.
HR
HR

Kloek
Ballenjongen

Vak: 126
Reg.: 14 augustus 2016

Original Mars schreef:

(...)

Volgens mij heeft de sva niet zoveel met deze vluchten te maken, behalve dat ze laten weten dat het mogelijk is. 2e vlucht staat geplanned voor het begin van de middag, dus voor je goed en wel in Stockholm bent zit de middag er al bijna op, iets om mee te nemen in je overweging.

Verder is het niet duidelijk of deze vlucht incl transer is. Ik neem aan van wel, maar het staat nergens vermeld dacht ik.
HR
Beetje vaag allemaal inderdaad, wel beste prijs overigens maar ook wel wat vraagtekens dus. De conversatie van jou op twitter met SVA bevestigt dat wel....

https://twitter.com/ajaxlife/status/863155198449127424

[Dit bericht is veranderd door Kloek (op 13 mei 2017 09:16:41).]
HR
HR

El Grande Ghacied
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 28 januari 2003

Zijn er mensen die dinsdag 23 mei van Amsterdam naar Kopenhagen vliegen en van daaruit een auto huren, bus of trein pakken? Wij willen auto huren met een tussenstop, maar zoeken mensen om kosten te delen. 25 mei weer terug vanuit Kopenhagen naar Amsterdam
HR
HR

tackle
Icoon

Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Reg.: 19 maart 2003

kikibaloo schreef:

Wat is het verschil?
HR
Een sjaal en een kaart voor openbaar vervoer :)
HR
HR

lemonhead
Lid 2de elftal

Uit: de pijp
Vak: 121
Reg.: 13 februari 2007

En een hogere winstmarge.
HR
HR

Original Mars
Lid 2de elftal

tackle schreef:

(...)

Een sjaal en een kaart voor openbaar vervoer :)
HR
+ een gegarandeerde transfer naar het stadion en v.v.

De SVA heeft middels twitter aangegeven dat er bij 'sportvluchten' GEEN transfer is georganiseerd, maar dat men 'begrijpt'dat dit ter plekke geregeld is, wat dit ook mag betekenen. Aangezien over het algemeen alleen de zon voor niets op komt reken ik er op dat je bij aankomst nog een busticket kan kopen.

Hoe laat de TUI vluchten zullen aankomen is mij onbekend, maar de door mij geboekte vlucht bij Corendon komt aan 10.00 uur op Arlanda, en ik verwacht dan ook tussen 11.00 en 12.00 bij het stadion aan te komen, waarna ik de hele middag in de stad kan genieten van de unieke sfeer die zo'n finale dag met zich mee brengt. De 2e 'sportvluchten' charter staat geplanned om 's middags vanaf AMS te vertrekken, naar welke luchthaven is mij nog onbekend, heb hier van de SVA geen antwoord op gehad.

Stel je vliegt 'gewoon' op Arlanda, en je vertrekt rond 12.30 uur vanaf AMS, dan ben je 15.30 op Arlanda, en op z'n vroegst rond 16.30 uur in de stad/bij het stadion. Dan heb je amper nog tijd om van de stad en de sfeer te genieten. Land je op Skavsta, dan kan je na aankomst vrijwel direct het stadion in aangezien je dan nog eerst anderhalf uur moet reizen voor je in Stockholm bent.

Alleen dat al is voor mij de meerprijs bij Corendon het waard, want als je niet de tijd hebt om van de sfeer in de stad te genieten, dan mis je eigenlijks de helft van de hele finale ervaring is mijn persoonlijke mening na het bezoeken van de finales in 1992, 1995 en 1996.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 168 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Overige Ajax-onderwerpen » Reismogelijkheden Europese uitwedstrijden

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.