Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 10:53                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Overige Ajax-onderwerpen » Het Ajax shirt [deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 414 pagina's: « 1 ... 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 ... 414 »

HR

kurk_droog
Vedette

Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 10 mei 2005

quote:HR
Markbuikema schreef:

(...)

Stel nou dat Ajax tot nu toe jarenlang in een vreselijk lelijk pimpelpaars shirt met gele stippen en groene vakjes gespeeld zou hebben, en ze maken er een mooi wit-rood-wit shirt van, heb je dan liever het lelijke pimpelpaarse shirt omdat dat traditie is? Of het wit-rood-wit omdat het mooi is?

Het gaat erom wat je belangrijker vind: een mooi shirt, of een shirt dat volgens de tradities is. En dat verschilt nog wel eens per supporter.
HR
Dan zou ik mijn leven opofferen om de verantwoordelijke van de hoogste brug te gooien! Tradities, historie van een club maken de club en daar blijf je vanaf. Ik hou van Ajax om het shirt( vroegere shirt ), oude logo, de stijl van voetballen en de eigen jeugd.

Veel kan je ontnemen of pech in hebben maar het shirt moet gewoon vastliggen. Witte sokken met rode band ipv 3 strpen, wit/rood/wit shirt met doorlopende baan en recht naar beneden, rode uiteindes mouwen, de breedte en de kleur. Adidas mag dan spelen metdie frutseltjes zoals het wapen achterop of het kraagje.
HR
HR

danielmasta
Lid 2de elftal

Vak: -
Reg.: 29 februari 2008

Markbuikema schreef:

(...)

Stel nou dat Ajax tot nu toe jarenlang in een vreselijk lelijk pimpelpaars shirt met gele stippen en groene vakjes gespeeld zou hebben, en ze maken er een mooi wit-rood-wit shirt van, heb je dan liever het lelijke pimpelpaarse shirt omdat dat traditie is? Of het wit-rood-wit omdat het mooi is?

Het gaat erom wat je belangrijker vind: een mooi shirt, of een shirt dat volgens de tradities is. En dat verschilt nog wel eens per supporter.
HR
supporter wordt je voor een club niet voor een shirt. Als pimpelpaars de kleur van het Ajax shirt was, was ik daar trots op geweest en had ik rood-wit verafschuwd. Een shirt moet dus voldoen aan tradities. St Pauli blijft bijvoorbeeld toch altijd in het bruin ook al blijft het afzichtelijk. Het is traditie en daarom is het eigenlijk heel erg mooi.
HR
HR

Prof. Zonnebloem
Lid 2de elftal

Uit: Montevideo
Vak: 125
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 8 september 2006

TRIBUTE, PRIDE AND FUTURE? adidas en Ajax moeten zich schamen.

Nu is de rode band om de kous ook al vervangen door 3 strepen.

Beetje bij beetje wordt het steeds minder een Ajax shirt en steeds meer een adidas shirt.. Een zorgelijke situatie.

Ajax en het shirt wordt in de k*nt genaaid door adidas en alle schapen hier die vinden het fanatastisch......ik kan er met de pet niet bij. Wat een lelijke kraag. Ok v-hals.....doe mn dan rood...

Weer een dieptepunt....schaam je diep!

forumillustratie
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Markbuikema schreef:

(...)

HR
Paars met geel kan mooi zijn hoor... Lakers :P
HR
HR

Iceman
Vedette

Uit: Leiden
Vak: 410
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 10 augustus 2003

Prof. Zonnebloem schreef:

Ajax en het shirt wordt in de k*nt genaaid door adidas en alle schapen hier die vinden het fanatastisch......ik kan er met de pet niet bij. Wat een lelijke kraag. Ok v-hals.....doe mn dan rood...

HR
Ik snap het ook niet. De kraag valt in de baan, dus doe hem dan gewoon rood. Waarom nou weer wit? ls je hem rood doet is het één geheel, nu is het weer alsof de kraag er helemaal niet bij past en er ff snel door oma is opgenaaid nadat de originele er af is gescheurd. Ze had alleen geen rode stoffen meer liggen ;)

Spanje heeft toch ook gewoon een rode kraag? Kom op zeg, dit zijn echt kleine dingen om ons te treiteren, dat kan gewoon niet anders. Er zit 0,0 logica in dat de kraag wit is op een rode baan. Ik meen het serieus als ik zeg dat ik het idee begin te krijgen dat er een Feyenoorder aan het hoofd staat van Adidas Nederland.

Hier spanje:
forumillustratie

Die kraag is toch ook niet geel, of wel dan? Waarom moet ie bij ons dan weer wit zijn? :denk

Heb even een shopje gemaakt met een rood kraagje. Eht een wereld van verschil. Het klop gewoon veel meer:

forumillustratie

Toch veel beter? Je maakt mij niet wijs dat ze dit niet getest hebben, en dat een meerderheid dit lelijker vond dan het witte. En dan nog die sokken, als het nu nog niet duidelijk is dat het pesterijen zijn... Zo van jullie zijn de enige ter wereld die zeiken, we zullen ff laten zien wie de baas, jullie kopen toch wel
HR
HR

RubenPeters
Ballenjongen

Reg.: 25 april 2012

Ik vind de keepershirts wel ziek mooi! forumillustratie
HR
HR

dijkstra14
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 120
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 7 maart 2006

RubenPeters schreef:

Ik vind de keepershirts wel ziek mooi! (plaatje)
HR
Heel mooi inderdaad!

Natuurlijk kan er altijd weer wat beter aan het thuisshirt, maar is wel mooiste van de laatste paar jaren. Echter werd ik echt misselijk van de sokken, maar dat heb ik al eerder gezegd.
HR
HR

Markbuikema
Regelmatige invaller

Uit: Hengelo
Reg.: 17 mei 2011

RubenPeters schreef:

HR
Inderdaad, is voor het eerst dat de keeperscollectie afwijkt van de "standaard" adidas keeperstenues die iedereen in elke webshop zonder ajax/aegon logo kan kopen...

Toch vind ik het jammer dat Ajax geen eigen keeperstenue krijgt, zoals Chelsea, Bayern, Real, Milan.

Oekraïne
forumillustratie
Denemarken
forumillustratie
Schotland
forumillustratie
Finland
forumillustratie

Jammer.

[Dit bericht is veranderd door Markbuikema (op 28 juni 2012 09:53:41).]
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Groningen
Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007

Fier Koen schreef:

(...)

Met opgevers win je niet!
HR
Je hoeft niet op te geven. Alleen we zitten hier in een bescheiden Ajax Netwerk topic. Kan me niet voorstellen dat ze bij Ajax en Adidas allemaal mee zitten te gluren hier. We kunnen wel telkens benadrukken dat het shirt niet om aan te gluren is vanwege de strepen. Maar wat volgt is eigenlijk dat hier nu al 200 pagina's over hetzelfde geklaagd wordt en eigenlijk de werkelijke discussie(het nieuwe shirt) de das omdraait.
Overigens vind ik het vanuit Adidas oogpunt behoorlijk logisch. Elk shirt die zij leveren bevatten de drie strepen, dus ook Ajax. Het was eigenlijk een wonder dat we het zolang hebben kunnen uitstellen.
Ik weet zelf niet wat ik moet vinden. Ik kijk ook naar de alternatieven namelijk. Nike is elk jaar verschrikkelijk met hun templates en nog erger is die verschrikkelijke stof(Dry fit) die Nike gebruikt.Pluizenvangers eerste klas(je zou maar huisdieren hebben). Climacool van Adidas voelt veel lekkerder aan. Kan het amper kwaliteit noemen die nike shirts. Kan zo uit mijn hoofd geen enkel mooi Nike shirt voor de geest halen uit de nieuwe collectie. Dan hoor ik veel nostalgische gevoelens over Umbro, terwijl die godsgruwelijk lelijke shirts hebben gemaakt voor ons Ajax. Ik bedoel, waar hebben we het over. Het kan altijd beter, maar de alternatieven stemmen mij in ieder geval niet positief.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 28 juni 2012 09:49:55).]
HR
HR

Depoheva
Talent

Reg.: 18 april 2010

Markbuikema schreef:

(...)

Is hier een foto van?
HR
forumillustratie
Vermeer in het blauw, de reservedoelmannen in het groen.
HR
HR

Depoheva
Talent

Haha, Stel dat we het keepershirt (die groene) als uitshirt zouden hebben gehad.
Dat zou voglegens mij wel vet zijn geweest.

Depoheva schreef:

Haha, Stel dat we het keepershirt (die groene) als uitshirt zouden hebben gehad.
Dat zou volgens mij wel vet zijn geweest.
HR
[Dit bericht is veranderd door Depoheva (op 28 juni 2012 10:30:39).]
HR
HR

Markbuikema
Regelmatige invaller

Uit: Hengelo
Reg.: 17 mei 2011

rep_robert schreef:

(...)

Je hoeft niet op te geven. Alleen we zitten hier in een bescheiden Ajax Netwerk topic. Kan me niet voorstellen dat ze bij Ajax en Adidas allemaal mee zitten te gluren hier. We kunnen wel telkens benadrukken dat het shirt niet om aan te gluren is vanwege de strepen. Maar wat volgt is eigenlijk dat hier nu al 200 pagina's over hetzelfde geklaagd wordt en eigenlijk de werkelijke discussie(het nieuwe shirt) de das omdraait.
Overigens vind ik het vanuit Adidas oogpunt behoorlijk logisch. Elk shirt die zij leveren bevatten de drie strepen, dus ook Ajax. Het was eigenlijk een wonder dat we het zolang hebben kunnen uitstellen.
Ik weet zelf niet wat ik moet vinden. Ik kijk ook naar de alternatieven namelijk. Nike is elk jaar verschrikkelijk met hun templates en nog erger is die verschrikkelijke stof(Dry fit) die Nike gebruikt.Pluizenvangers eerste klas(je zou maar huisdieren hebben). Climacool van Adidas voelt veel lekkerder aan. Kan het amper kwaliteit noemen die nike shirts. Kan zo uit mijn hoofd geen enkel mooi Nike shirt voor de geest halen uit de nieuwe collectie. Dan hoor ik veel nostalgische gevoelens over Umbro, terwijl die godsgruwelijk lelijke shirts hebben gemaakt voor ons Ajax. Ik bedoel, waar hebben we het over. Het kan altijd beter, maar de alternatieven stemmen mij in ieder geval niet positief.
HR
Inderdaad. Ik zie het al voor me, we krijgen nike en er wordt weer geklaagd dat het geen ajax shirt is omdat er t-bars op de schouders zitten.
HR
HR

Fier Koen
Icoon

Uit: -
Vak: 402
Reg.: 11 juni 2003

De Keeper schreef:

Shirt is ook precies dezelfde template als Spanje zie ik nu. (…)
HR
Waarom heeft Spanje bij de hals wel een boordje met ‘rood-geel-rood’ en Ajax GEEN boordje met ‘wit-rood-wit’ ???

Maar wel weer in de verachtelijke combinatie rood-wit, de combinatie van de andere clubjes zoals Feijenoord, AZ en Utrecht …

Prof. Zonnebloem schreef:

TRIBUTE, PRIDE AND FUTURE? adidas en Ajax moeten zich schamen.

Nu is de rode band om de kous ook al vervangen door 3 strepen.

Beetje bij beetje wordt het steeds minder een Ajax shirt en steeds meer een adidas shirt.. Een zorgelijke situatie.

Weer een dieptepunt....schaam je diep!

(plaatje)
HR
Bovenstaande kan niet vaak genoeg benadrukt en herhaald worden!

Het merendeel hier laat zich zonder historisch besef meezuigen i.p.v. allerlei factoren waar mee de club zich in positieve zin onderscheid, in stand te helpen houden!
HRHR
HR

Zwanenburg
International

Uit: zwanenburg
Vak: 125
Reg.: 3 december 2002

rep_robert schreef:

(...)

HR
Ben het helemaal eens met je betoog, maar vind shirts van Frankrijk wel mooi

forumillustratie

forumillustratie
HR
HR

Derk Johanssen
Icoon

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Fier Koen schreef:

(...)

Bovenstaande kan niet vaak genoeg benadrukt en herhaald worden!

Het merendeel hier laat zich zonder historisch besef meezuigen i.p.v. allerlei factoren waar mee de club zich in positieve zin onderscheid, in stand te helpen houden!
HR
Pfff, wat is er nu dan weer mis mee? Jij wilt dus dat oude logo in watermerk niet in het shirt? Hoe was je reactie op het Umbro shirt met die ruines en dergelijke? Wat vond je daarvan? Of de gestreepte kraagjes van Umbro? Of die gekke nauw aansluitende kraag van umbro? Adidas heeft de baan niet onderbroken, heeft in mijn ogen mooie details aande mouwen gemaakt en het watermerk vind ik erg geslaagd (niet te opvallend, niet te aanwezig, maar wel aanwezig), de baan oogt niet zo heel breed dit jaar en de rode baan heeft een prachtige kleur rood. Ik ben tevreden.
HR
HR

danielmasta
Lid 2de elftal

Reg.: 29 februari 2008

rep_robert schreef:

(...)

HR
ja umbro was in de jaren 90 he, niet echt een tijd dat er heel veel mooie shirts op de markt kwamen om het maar zacht uit te drukken. Om nog maar te zwijgen over keepershirts uit die tijd haha
HR
HR

Fier Koen
Icoon

rep_robert schreef:

Je hoeft niet op te geven. Alleen we zitten hier in een bescheiden Ajax Netwerk topic. (…)
HR
Wie bepaald dat? Dat het hier ‘bescheiden’ is ?

rep_robert schreef:

(…) Kan me niet voorstellen dat ze bij Ajax en Adidas allemaal mee zitten te gluren hier. (…)
HR
Dus een eenling kan zich iets niet voorstellen …

Je verwacht toch niet dat een ander zich daar bij neerlegt?

rep_robert schreef:

(…) Maar wat volgt is eigenlijk dat hier nu al 200 pagina's over hetzelfde geklaagd wordt en eigenlijk de werkelijke discussie (het nieuwe shirt) de das omdraait. (…)
HR
Dit topic gaat over het Ajax shirt in het algemeen.

rep_robert schreef:

(…) Overigens vind ik het vanuit Adidas oogpunt behoorlijk logisch. Elk shirt die zij leveren bevatten de drie strepen, dus ook Ajax. (…)
HR
Wat bazel je nou toch?

In het verleden hebben ze wél AJAX-shirts zonder strepen gemaakt!!!

Ook bij het tennis zijn genoeg shirts te zien met alleen het Adidas logo!!!

rep_robert schreef:

(…) Het kan altijd beter, maar de alternatieven stemmen mij in ieder geval niet positief.
HR
Er zijn hier in dit topic al veel alternatieven door de ‘onzen’ bedacht, waaronder enkele zeer goede c.q. mooie.

De alternatieven worden dus niet alleen door de fabrikanten bedacht!
HR
HR

Cedrick
Jeugdspeler

Uit: Heemskerk
Vak: 113
Reg.: 30 januari 2004

Ik ben erg te spreken over het nieuwe shirt. Vind het watermerk een leuke toevoeging en ben blij dat er niet zo'n halfbakken kraagje op zit als afgelopen seizoen. Heb al jaren geen nieuw Ajax-shirt gekocht maar ga deze toch wel aanschaffen denk ik, ziet er erg netjes uit. Enige nadeel vind ik de versmallende baan onderin... das niks.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Ik vind het wel een mooi shirt, en mijn zoons vinden dat ook. Mag dat ?
HR
HR

Klaas de Jager
Internationale topspeler

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008

JantjeVertonghen schreef:

Hoop dat we ooit weer zoiets kunnen krijgen:

(plaatje)

Vind ik nog steeds een van de mooiste ajax tenues van de laatste 10 jaar en is maar een jaar of 4 geleden.
HR
Helemaal eens, het kan zo eenvoudig zijn. Ster erbij plus enige echte logo, en klaar ben je.
HR
HR

Fier Koen
Icoon

Derk Johanssen schreef:
Pfff, wat is er nu dan weer mis mee? (…)
HR
Keer op keer worden in het shirt verkeerde accenten gelegd.

Derk Johanssen schreef:

(…) Jij wilt dus dat oude logo in watermerk niet in het shirt? (…)
HR

Jawel, daar is niets mis mee. Waar heb ik geschreven dat ik dat niet wil?

Derk Johanssen schreef:

(…) Hoe was je reactie op het Umbro shirt met die ruines en dergelijke? Wat vond je daarvan? Of de gestreepte kraagjes van Umbro? Of die gekke nauw aansluitende kraag van umbro? (…)
HR
Ook die details vond ik niet mooi. Ik heb die shirts dan ook niet gekocht.

Van Umbro heb ik bijvoorbeeld alleen de (thuis) shirts met een volledig rode kraag.

Derk Johanssen schreef:

(…) Adidas heeft de baan niet onderbroken, heeft in mijn ogen mooie details aan de mouwen gemaakt en het watermerk vind ik erg geslaagd (niet te opvallend, niet te aanwezig, maar wel aanwezig), de baan oogt niet zo heel breed dit jaar en de rode baan heeft een prachtige kleur rood. Ik ben tevreden.
HR
Met bovenstaande punten ben ik het eens maar zij zijn maar een deel van het geheel.
HR
HR

JoostvDijk
Jeugdspeler

Uit: Koekange
Reg.: 7 mei 2012

Je beseft je dat die baan niks smaller is dan nu he?
HR
HR

ajax_wijchen
Basisspeler

Uit: Wijchen
Vak: 425
Reg.: 11 mei 2005

RubenPeters schreef:

HR
Als je Cillissen zo ziet staan heeft hij toch veel meer allure en uitstraling dan Vermeer. Over de keeperskwaliteiten nog maar te zwijgen!
HR
HR

Derk Johanssen
Icoon

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

JoostvDijk schreef:

Je beseft je dat die baan niks smaller is dan nu he?
HR
Dat besef ik me heel goed, daarom staat er ook oogt.
HR
HR

Depoheva
Talent

Ik weet dat velen hier niet dezelfde mening hebben dan ik, maar ik vind de shirts van vorig seizoen en die van dit seizoen, de mooiste shirts sinds jaren. Alle teams met adidas als sponsor hebben strepen, ik vind het ook niet lelijk, het heeft wel uitstraling als je zo in de Championsleague speelt naast ploegen als Chelsea Real Madrid en AC Milan. Allemaal hebben ze strepen, het heeft juist ook wel aanzien.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 414 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Overige Ajax-onderwerpen » Het Ajax shirt [deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 66,7% dat Benfica SL wint van AS Monaco. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!