| Poster | | Topic: Nieuwe Shirts 2008-2009 |  |
|
Marc o Veelbelovend talent
Uit: Zeeland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 286 Reg.: 20 januari 2004 |
quote: ThomasNR1 schreef:
zoiets 
(plaatje)
Ik mis nog wel een detail

|
|
|
Iceman  Lid 2de elftal
Uit: Leiden Vak: - Posts: 333 Reg.: 10 augustus 2003 |
quote: Fier Koen schreef:
(...)
Ten eerste:
Het clubembleem hoort links op de borst, ter hoogte van het hart, als symbolische aanduiding dat de club in het hart zit.
Ten tweede, als reactie op boventsaande quote:
Als het embleem in het midden zit en de reclame er horizontaal onder, waarom zou het kledingmerk-logo daarbij in de buurt moeten staan?
Puma heeft het logo soms ook op de schouder i.p.v. op de borst. En Ajax heeft met Le Coq Sportif ook gespeeld met "haantjes" op de mouwen.
Daar komt de ontwerper wel uit, om die goede verhouding te vinden ... (verwacht ik).
Het is en blijft Adidas hoor, die vinden zichzelf al jaren belangrijker dan de clubs, zo zie je aan de shirts die verschillende clubs al jaren hebben
|
|
|
ThomasNR1 Lid 2de elftal
Uit: almere Vak: 411 Posts: 367 Reg.: 30 juli 2004 |
quote: Marc o schreef:
(...)
Ik mis nog wel een detail
(plaatje)

|
|
|
Jeffrey Sarpong International
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1349 Reg.: 28 november 2004 |
quote: ThomasNR1 schreef:
(...)

Het is inderdaad afgrijselijk.
Sowieso vind ik rood-zwart-wit een lelijke kleurencombinatie.
|
|
|
Fier Koen International
Uit: - Vak: 402 Posts: 1310 Reg.: 11 juni 2003 |
quote: Iceman schreef:
(...)
Het is en blijft Adidas hoor, die vinden zichzelf al jaren belangrijker dan de clubs, zo zie je aan de shirts die verschillende clubs al jaren hebben
Wat ze in ieder geval belangrijk vinden is een zo goedkoop mogelijk shirt produceren! Dat uit zich in:
- weinig stof (geen kraag), dus minder bewerking;
- goedkope stof (stof?! plastic!);
- plakletters;
- produceren in goedkope arbeidslanden;
- één à twee ontwerpen voor allen;
Vooral dat laatste, geen specifieke aandacht voor de club, is een groot gemis bij deze sponsor.
[Dit bericht is veranderd door Fier Koen (op 10 februari 2008 21:04:55).]
|
|
|
J.Ullrich Regelmatige invaller
Uit: Velserbroek Vak: 428 Posts: 951 Reg.: 31 mei 2007 | Het enige voordeel is dat we dankzij adidas nog eens extra in het prachtrijtje Milan, Liverpool, Bayern, Real en Ajax staan.
|
|
|
Meersche Helden Vedette
Uit: Zaandam Vak: 117 Posts: 2008 Reg.: 2 mei 2004 |
quote: J.Ullrich schreef:
Het enige voordeel is dat we dankzij adidas nog eens extra in het prachtrijtje Milan, Liverpool, Bayern, Real en Ajax staan.
Meer affiniteit met Europa hebben wij ook niet meer, het is toch om voor te schaamen.
|
|
|
Fier Koen International
Uit: - Vak: 402 Posts: 1310 Reg.: 11 juni 2003 |
quote: J.Ullrich schreef:
Het enige voordeel is dat we dankzij adidas nog eens extra in het prachtrijtje Milan, Liverpool, Bayern, Real en Ajax staan.
Wat is dat voordeel?
|
|
|
Iceman  Lid 2de elftal
Uit: Leiden Vak: - Posts: 333 Reg.: 10 augustus 2003 | Ik herinner me nog de kriiek die ik kreeg elke keer als ik opperde voor Nike.
Nike was frutsen en adidas was mooi.
Ik geloof dat Nike nu al 3 seizoenen lang retro shirts maakt en simpele prachtige shirts, waarbij nagedacht word over elk land en elke club.
Adidas is juist het merk van de strepen, lijnen en weet ik veel wat voor onnodige zooi nog meer die het alleen maar makkelijk maken om te herkennen dat het een adidas product is.
Nike nu, en heel snel.
|
|
|
Meersche Helden Vedette
Uit: Zaandam Vak: 117 Posts: 2008 Reg.: 2 mei 2004 |
quote: Iceman schreef:
Ik herinner me nog de kriiek die ik kreeg elke keer als ik opperde voor Nike.
Nike was frutsen en adidas was mooi.
Ik geloof dat Nike nu al 3 seizoenen lang retro shirts maakt en simpele prachtige shirts, waarbij nagedacht word over elk land en elke club.
Adidas is juist het merk van de strepen, lijnen en weet ik veel wat voor onnodige zooi nog meer die het alleen maar makkelijk maken om te herkennen dat het een adidas product is.
Nike nu, en heel snel.
Als we dan toch op de emotionele tour gaan kunnen we net zo goed weer Le Coq Sportif, want daar hebben we als Ajax de grootste successen mee behaalt. En het merk is onder gebracht onder de vleugels van Adidas.
|
|
|
Druss International
Uit: Dros Delnoch Vak: 126 Posts: 1289 Reg.: 15 september 2003 | laat Le Coq Sportif ook maar effe zitten...we zijn al lang zat sportief de lul...
|
|
|
DrDanchaz Ballenjongen
Uit: Hoorn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 23 Reg.: 17 februari 2008 | Na even wat photosjoppen vond ik deze wel mooi Gebaseerd op 2008/2009 Adidas shirt van Duitsland

Beetje wat slanker shirt, veel beter als de eerder genoemde "tenten" waar we al een tijd aan vast zitten.
En deze met het nieuwe logo, want even realistisch gezien weet iedereen natuurlijk dat die er volgend jaar gewoon weer op staat...

En een snelle uitversie:

[Dit bericht is veranderd door DrDanchaz (op 17 februari 2008 19:51:58).]
|
|
|
AFCA Rood Geselecteerd voor Oranje
Uit: Westland Vak: 429 Posts: 1236 Reg.: 11 mei 2004 | Die strepen mogen er van mij wel af
|
|
| Pool: 4213e | MotM: - | Battle-rating: 1.465,9 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
bLaCk MaGe Geselecteerd voor Oranje
Uit: maastricht Vak: 117 Posts: 1232 Reg.: 5 april 2001 | 'T heeft wel wat die smallere baan en het adidaslogo buiten de baan en in 't rood!
|
|
|
kaboom0611 Veelbelovend talent
Uit: Buenos Aires Vak: 409 Posts: 258 Reg.: 29 augustus 2003 | Ga toch weg man je gaat je shirt toch niet baseren op die van Duitsland pffff waar gaan we echt heen gewoon eigen ontwerp maken.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.496,3 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
JFP Jeugdspeler
Uit: Almere Vak: - Posts: 54 Reg.: 27 januari 2006 | Volgens een teammaat van mij die de shirts voor Adidas aan de directie heeft gepresenteerd verandert er niet zoveel aan het shirt. Aegon komt in een wit vlak op de borst en het logo op het hart voor zover ik begreep. Andreas Kruizen ontbreken.
Voor de duidelijkheid, niet zelf gezien, als ik lieg, lieg ik in commissie......
|
|
|
biancorosso Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 169 Reg.: 18 april 2003 |
quote: JFP schreef:
Volgens een teammaat van mij die de shirts voor Adidas aan de directie heeft gepresenteerd verandert er niet zoveel aan het shirt. Aegon komt in een wit vlak op de borst en het logo op het hart voor zover ik begreep. Andreas Kruizen ontbreken.
Voor de duidelijkheid, niet zelf gezien, als ik lieg, lieg ik in commissie......
Een wit vlak? Ik wacht het shirt dan met grote vrees af...
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort Vak: 420 Posts: 9904 Reg.: 18 april 2002 |
quote: JFP schreef:
Volgens een teammaat van mij die de shirts voor Adidas aan de directie heeft gepresenteerd verandert er niet zoveel aan het shirt. Aegon komt in een wit vlak op de borst en het logo op het hart voor zover ik begreep. Andreas Kruizen ontbreken.
Een groot wit vlak? Dat zou met witte letters in principe niet mogelijk zijn want dan zijn de letters niet meer zichtbaar op een afstandje, dan zouden de letters zwart moeten worden.
Opzich zouden de letters ook niet wit kunnen worden (of de naam moet toch verticaal erop gezet worden zoals nu) aangezien je ook een deel op het witte gedeelte van het shirt krijgt. Het lijkt mij niet goed leesbaar en dat gaat ten koste van de exposure waar ze zoveel geld voor betalen.
|
|
|
DoF Bankzitter
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 556 Reg.: 10 mei 2005 | Zou schandalig zijn als ze dat doen. Sowieso heeft het weinig nut om nu iets aan dit bestuur voor te leggen. Stond ook vastgelegd hoe het shirt eruit moet zien. Leuk ook dat ze dat al jaren negeren
Die lietters worden natuurlijk gewoon wit met een rode rand bij het witte gedeelte..
|
|
|
JFP Jeugdspeler
Uit: Almere Vak: - Posts: 54 Reg.: 27 januari 2006 |
quote: ArenA schreef:
(...)
Een groot wit vlak? Dat zou met witte letters in principe niet mogelijk zijn want dan zijn de letters niet meer zichtbaar op een afstandje, dan zouden de letters zwart moeten worden.
Opzich zouden de letters ook niet wit kunnen worden (of de naam moet toch verticaal erop gezet worden zoals nu) aangezien je ook een deel op het witte gedeelte van het shirt krijgt. Het lijkt mij niet goed leesbaar en dat gaat ten koste van de exposure waar ze zoveel geld voor betalen.
Hij had het inderdaad over een vlak, in ieder geval is de naam horizontaal zoals een aantal soeps in topic. maar ik spreek hem woensdag. Zal is ff om een foto vragen. Uietraard deel ik die dan met jullie. Waarom ik vorige keer niet om een foto gevraagd heb begin ik me nu ook af te vragen......
[Dit bericht is veranderd door JFP (op 19 februari 2008 16:45:16).]
|
|
|
9. Filippo Inzaghi Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 59 Reg.: 22 november 2005 | Rood omkaderde witte letters in een wit vlak slaat natuurlijk nergens op. Als dit verhaal waar is krijg je gewoon het gebruikelijk logo van Aegon in een wit vlak, in de rode baan!?
Dus wit vlak met zwarte letters en het blauwe blok, bah dat zou er vreselijk lelijk uitzien.
Heb er goed hoop op dat het gewoon horizontaal Aegon in het wit (met of zonder wit blok) op de rode baan wordt.
[Dit bericht is veranderd door 9. Filippo Inzaghi (op 19 februari 2008 16:57:46).]
|
|
|
Jules Winnfield Basisspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 897 Uploads: 1 Reg.: 25 augustus 2005 | Mocht dat waar zijn, dan wordt dat gewoon een grote boycot en net zoals bij NEC vorig jaar. Hopen dat ze het shirt dan dus aanpassen.
Want dat zou echt belachelijk zijn om de sponsor op een wit vlak in de rode baan te zetten 
|
|
|
DoF Bankzitter
Uit: Wateringen Vak: - Posts: 556 Reg.: 10 mei 2005 | En wie van dit bestuur bepaalt dit? Denk toch echt dat die eruit vliegen. Sowieso moeten ze de keuzes van het design door bijvoorbeel een poll doen. Geef 3 design en laat ons kiezen.
|
|
|
Meersche Helden Vedette
Uit: Zaandam Vak: 117 Posts: 2008 Reg.: 2 mei 2004 | We lijken wel op die tegenstanders van Wilders zijn filmpje.
We hebben al een oordeel over eits wat we nog helemaal niet gezien hebben, typisch iets voor Nederlanders.
|
|
|
Arcinho Bankzitter
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 507 Reg.: 22 april 2002 | Wat ikme afvroeg: normaalgesproken speelt Ajax de laatste uitwedstrijd(en) in het nieuwe uitshirt, maar ik neem aan doordat er van sponsor gewisseld wordt, dat dit seizoen niet mogelijk is?
|
|
|
|