Ajax Netwerk
donderdag 31 juli 2014 - 09:25                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Overige Ajax-onderwerpen » Zou Ajax het 'oude' logo moeten herinvoeren?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 127 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 127 »

HR

afca mokum Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 15 augustus 2003

Ruim 50 jaar heeft een prachtige logo ons aller Ajax gesierd. Totdat het geld te aanlokkelijk was. Vanwege commerciele redenen is een prachtig logo vervangen door een simpel logo dat uit 11 lijntjes bestaat.

Wat vinden jullie hiervan. Je hoort mensen er vaak zat over praten maar is er wel een eventuele bereidheid aanwezig onder de Ajax-supporters om het bestuur toch zover te krijgen om ons logo te herinvoeren?

ps. ik praat liever niet over het 'oude' logo omdat dit logo voor mij enigste logo is!!!
HR
HR

Annebel
Jeugdspeler

Uit: Alphen
Vak: 129
Reg.: 25 augustus 2002

Yep, originele logo is het mooiste logo op aarde, maar zal NOOIT meer terugkomen, de kans is nog groter dat volgend jaar Zlatan, Kluivert en Bergkamp bij Ajax in de spits spelen....
HR
HR

ajaxgelderland
Veelbelovend talent

Uit: elst
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 9 september 2003

quote:HR
Annebel schreef:

Yep, originele logo is het mooiste logo op aarde, maar zal NOOIT meer terugkomen, de kans is nog groter dat volgend jaar Zlatan, Kluivert en Bergkamp bij Ajax in de spits spelen....
HR
Nou dan vind ik zelfs het huidige logo schitterend ;B ;B

Ik hoopte dat het oude logo tijdens het honderd jarige bestaan van AJAX weer in ere hersteld zou worden,maar dit gebeurde niet en ik denk dat het ook nooit zal gebeuren. :\(
HR
HR

M.A.C.
Veelbelovend talent

Uit: Westland
Reg.: 20 augustus 2003

Hoop opzekers dat het oude logo terugkomt! ik hoorde van praag keer zeggen dat het nieuwe logo veel mooier is van een afstand, want het oude logo is toch maar een zwarte vlek.. daar ben ik het gedeeltelijk mee eens.. alleen het oude logo heeft toch veeeel meer in zich dan het huidige logo?? Ben bang dat Ajax het nieuwe logo wilt behouden..

hoorde trouwens dat de ************ wel het oude logo terugkrijgen..
HR
HR

AFCA Forever
Vedette

Vak: 411
Reg.: 5 juli 2003

Dat 'oude' logo straalt tenminste wat uit dat saaie 'nieuwe' logo niet.

Maken we een kans dat het 'oude' logo herinvoert wordt? Nee, niet echt. Ten eerste luistert Ajax (bijna) nooit naar de supporters en ten tweede is het financieel belang volgens Ajax veel belangrijker. Al denk ik dat het 'oude' logo uiteindelijk meer zal opbrengen. Het is erg populair bij een groot deel van de aanhang en zal dus beter verkocht worden.
HR
HR

Inguh
Basisspeler

Uit: Koudekerk aan den rijn
Vak: 413
Reg.: 8 oktober 2002

Tuurlijk moet HET logo terug komen en denk ook wel dat de meeste Ajacieden daar zo over denken...
maar ik acht de kans heel erg klein dat dat zal gebeuren :\( helaas :\(

het logo is veel mooier en heeft meer uitstraling!
HR
HR

Tiger
Idool

Vak: 409
Reg.: 17 april 2002

Ik vind het 'nieuwe' ook wel mooi hoor. Simpel, edoch elegant met de juiste kleuren.
HR
HR

Vedette

Tiger schreef:

Ik vind het 'nieuwe' ook wel mooi hoor. Simpel, edoch elegant met de juiste kleuren.
HR
Elegant??? Het is gewoon een commercieel gedrocht. Het heeft voor mij in iedergeval geen uitstraling, vandaar dat ik nooit met iets oploopt waar het nieuwe logo opzit.
HR
HR

Fab414
Ballenjongen

Uit: alphen
Vak: 414
Reg.: 11 september 2004

Geld,Geld,Geld!!!!!!
11 streepjes zijn goedkoper om te laten mken dan een heleboel streepjes in het oude logo!!!
HR
HR

A.F.C.A. Till I Die
International

Uit: Zevenaar
Vak: 409
Reg.: 9 maart 2001

Volgens mij is dit ook een punt van de ASD? Dacht ik in ieder geval. Dacht gelezen hebben in de DS of op een verslag van een vergadering dat een of andere comissie hier over gaat en dat de ASD daar mee heeft gesproken en hier kwam uit dat er eerst eens wat minder joden gedoe moest zijn rondom de wedstrijden voordat die mensen daar aan willen denken aangezien er wat echte joden zitten die comissie.
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

Net of het bestuur naar de Ajax supporters luistert. Het oude logo zal NOOIT terugkeren. Ik zou niet weten waarom Ajax die beslissing zou nemen, helaas.
HR
HR

Vedette

Omdat wij supporters, Ajax zijn misschien? Zonder ons zijn ze helemaal nergens. Alleen jammer dat het bestuur dit nog niet door heeft. En ik denk dat 8 op de 10 mensen liever het 'oude' logo zien dat ding wat nou ons logo moet voorstellen.
HR
HR

PietVanReenen Rode kaart: waarschuwing
Veelbelovend talent

Vak: 128
Reg.: 9 november 2003

Het oude logo komt NOOIT meer terug.
Aldus Van Eijden tijdens een recent gevoerd overleg met supporters/verenigingen en bobo's.

Commerciele doeleinden mogen niet het excuus zijn voor het invoeren van dit aartslelijke smurfen logo. Het straalt geen kracht, bluf of schoonheid uit. Het lijkt net of het logo is ge-restyled door de Intertoys of zo.
Dat het logo een zwart vlek zou zijn is niets anders dan het klakkeloos napraten van Van Praag.

Iedereen ziet aan het shirt dat het toch een Ajax shirt is (of voor de kenners: AC Ajaccio heeft t zelfde shirt). En de meeste logo's kun je pas van dichtbij goed zien. We hadden t mooiste logo van de Eredivisie (samen met Sparta, ook zo'n oud logo)

Degenen die het nieuwe logo mooier vinden dan het oude...
...gewoon gestoord... ;)
Jarenlang was er niks met het oude logo te verkrijgen...
Pas sinds de laatste jaren zijn er spullen met het oude logo in de verkoop. Zeker omdat zwarte vlekken goed verkopen?

Sja...maar wat wil je met dit bestuur? Wel zich laten piepelen door Juventus, maar uit commercieeloogpunt gewoon het nieuwe logo handhaven.....

T' moet niet gekker worden bij Ajax :\(

[Dit bericht is veranderd door PietVanReenen (op 11 september 2004 21:01:37).]
HRHR
HR

beekske
Icoon

Uit: Belgie
Vak: 404
Reg.: 26 december 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 11 september 2004 om 21:06:51.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: beekske@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Hoe vaak is deze discussie hier nu al gevoerd? Het komt niet terug dus kan je wel blijven zeuren maar het komt echt niet terug. En als je het nieuwe logo niet mooi vindt kan je een pak andere attributen kopen met het oude logo. Ik zie ook liever het oude logo heb zelf ook wel spullen met het oude logo op. Maar ik loop ook gewoon in shirts met het nieuwe logo. Het maakt echt niet uit voor mij en zo zullen er wel meer mensen over denken dus verkoopt Ajax zowel dingen met het oude als het nieuwe logo.
HR
HR

date of birth, 1900
Talent

Uit: Amsterdam
Vak: 425
Reg.: 19 september 2003

Jammer om te lezen dat sommige mensen al de hoop hebben opgeven. Ajax is van ONS, de supporters, maar enkelen gaan er al mee akkoord dat ONZE club door anderen kapot wordt gemaakt.
Het echte logo moet zeker terugkomen! Maar ja, als wij ONZE stem niet laten horen, zal er inderdaad helemaal niks gebeuren!
HR
HR

Marc o
Lid 2de elftal

Uit: Vlakbij Langenboom
Reg.: 20 januari 2004

Helemaal mee eens, het oude logo is natuurlijk veel mooier. En laten we realistisch zijn, het oude logo zal niet terugkeren. Dan blijft er nog maar 1 optie over; het nieuwe logo mooier maken. Hoe? Wat dachten jullie van een kroon boven het logo op het moment dat we (eindelijk eens) "koninklijk" worden. Of twee (en volgend jaar) drie gouden sterren boven het logo zoals men dat in Italie doet om per ster aan te geven dat men 10 keer landskampioen is geweest. Ik denk dat dat al wat meer uitstraling aan dit "koude" logo zou kunnen geven. Misschien iets voor de Photoshoppers onder ons om wat ideeen te maken.
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

Bepaalde aspecten van het nieuwe logo zijn wel mooi hoor...
de rode lijntjes die het 'poppetje' omlijnen zijn wel mooi, het lettertype van Ajax is ook wel mooi, gewoon strak en past goed...
Het probleem is dus gewoon het poppetje...
Als ze het oude logo niet terug willen voeren, moeten ze maar eens kijken of er niet nog een nieuwe logo kan worden gesmeed, met het beste van beide, en dat vind ik:
De oude 'Ajax' met iets minder lijntjes, er zitten namelijk wel heel veel onnodige lijntjes bijv rond de oren/wang van Ajax...
2 ringen om het logo zoals bij het oude logo en het schildje met rood en wit om de clubkleuren aan te geven...
Verder vind ik wel dat de tekst 'AJAX' in het nieuwe lettertype mag worden gedaan, want dat oude was wel erg onduidelijk, wel vind ik dan dat dat 'AJAX' alleen met de buitenlijnen moet worden geschreven, zoals bij het oude logo dus...
Ik denk dat wanneer je een combinatie maakt, dat die voor beide partijen het beste is.
De naam staat strak, zoals nu op het logo en 'Ajax' zelf is iets minder gedetailleerd, zodat het goed geborduurd kan worden... supporters zijn ook blij omdat het 11-lijntjes gedrocht weg is...
Als eerste keus heb ik natuurlijk altijd nog gewoon het echte logo terug, maar als ze daar niet aan willen, moet je maar beide water bij de wijn doen toch!
HR
HR

nr23 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Uit: Utrecht
Vak: 414
Reg.: 12 juli 2002

Ik vind het huidige logo prachtig, dus van mij hoeft het niet hoor..
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

afca mokum schreef:

Omdat wij supporters, Ajax zijn misschien? Zonder ons zijn ze helemaal nergens.
HR
Die indruk krijg ik helaas niet echt de laatste tijd... Het bestuur kloot maar wat aan en zal het een reet interesseren of het publiek het hiermee eens is. Als de kas maar gespekt wordt, al is het maar in termijnen. Dat is het allerbelangrijkste voor de pannenkoeken van dit bestuur.
HR
HR

AFCA1759414
Ballenjongen

Uit: leiden
Vak: 128
Reg.: 17 april 2004

ik kan er niet bij dat er nog mensen zijn die dat 'nieuwe' logo mooi vinden.. oude is bijna kunst.. om te huilen gewoon die smurf..
HR
HR

superjood1985
Lid 2de elftal

Uit: Gorinchem
Vak: 410
Reg.: 10 oktober 2003

Het oude logo is inderdaad veel mooier dan het "nieuwe" logo!!
Het zou prachtig zijn als het oude logo een keer terug zou komen.
HR
HR

danielderidder
Talent

Uit: Den Bosch
Vak: 420
Reg.: 17 april 2004

het nieuwe logo straalt helemaal niets uit, en dan die betekenis met die 11 lijnen, dat vind ik al helemaal nergens op slaan.
Het oude logo zal nooit meer terugkomen, maar het logo van nu kan wel gerestyled worden en 3 sterren / kroontjes boven ons logo maakt het wel weer stukkie mooier. Straalt toch iets uit van wij zijn de beste.
HR
HR

Incidenti
International

Uit: Westland
Vak: 429
Reg.: 11 mei 2004

forumillustratie

Dit straalt toch 100x meer Ajax uit dan het huidige logo ? Dat ziet toch iedereen, ik snap niet dat ik hier reactie's lees van mensen die het huidige logo mooier vinden. Waarom wordt er niet een keer actie gevoerd om het echte logo terug te krijgen?
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

Ik heb deze thuis, 800x800, staat heerlijk als wallpaper ingesteld, hopelijk komen de bestuurdersleden ooit nog is bij hun positieven! :\( forumillustratie
HR
HR

Fanfan
Idool

Uit: Den Bosch
Reg.: 15 oktober 1999

Eerlijk gezegd vind ik het nieuwe logo mooier. Maar ja, dat zal wel door smaak en associatie komen denk ik. Ik ken Ajax alleen maar met het nieuwe logo en heb daarom geen gevoel voor het oude logo. Ook vind ik het er bijzonder ouderwets uitzien met een zeer discutabele helm (een centauron die vol van achter genomen wordt op je logo?Mmmm...). Maar ik kan heel goed begrijpen waarom velen, die Ajax al langer volgen dan ik het maar niks vinden dat het logo is veranderd. Ik vraag me dan altijd maar af of er in de bejaardentehuizen nog 80-jarige knakkers tieren dat het 'oude' logo maar niks is en een commercieel gedrocht vergeleken met het 'oude-oude' logo. Hetzelfde heb je eigenlijk ook met de ArenA. Veel van de supporters die twee-wekelijks in de Meer kwamen zullen het een stadion van niks, ik zie een schitterend stadion. Het is maar hoe je tegen de dingen aankijkt.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 127 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Overige Ajax-onderwerpen » Zou Ajax het 'oude' logo moeten herinvoeren?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 31,9% dat ADO Den Haag wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!