Ajax Netwerk
vrijdag 19 maart 2010 - 15:39                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 15 »

HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Cybertron
Vak: -
Reg.: 28 maart 2003

Het leek mij leuk om een aparte topic te openen met mooie Ajax herinneringen aan de hand van foto’s. Het is leuk om mooie foto’s van een aantal jaar of velen jaren terug nog eens te zien. Ook leuk om weer spelers te zien in Ajax shirt waar je bijna van vergeten was dat ze bij ons speelden. Kortom; mooie herinneringen uit de oude doos in de vorm van foto’s.

1. het moeten speciale foto’s zijn waaraan een verhaal kleeft;
2. de foto’s moeten over Ajax gaan;
3. een korte toelichting bij de foto.

Ps: mocht iemand dit een klote topic vinden; prima, maar ga het dan niet lopen afzeiken. Dat is jammer voor de mensen die het wel leuk vinden om foto’s uit de oude Ajax doos te zien.

Ik begin zelf met een foto uit het seizoen 94/95 vlak na het binnenhalen van de landstitel tegen Volendam in het Olympisch Stadion. Vlak daarna was de huldiging. Het was Prachtig, na de wedstrijd in een hele stoet vanaf het stadion lopen naar het bordes. Vergeet ik nooit meer, het was een prachtige dag. Een ander iets dat deze foto speciaal maakt is dat al deze jongens nog maar aan het begin van hun carrière stonden en nog met een wereldbeker, Europese supercup en een Champions league beker zouden komen te staan. En dat had niemand verwacht met onbekende jonkies als Kanu, Kluivert, Seedorf, Litmanen, Reiziger en Finidi. De wereld zou er echter snel achter komen bleek later.

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Starscream (op 6 juni 2003 15:24:25).]
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Jammer dat deze topic nog niet erg leeft… Maar goed, ik blijf positief, dus doe zelf nog een bijdrage.

Volgend plaatje is genomen na de Europese Supercup winst in 1995 over twee wedstrijden gezien tegen Real Zaragoza.
Voor mij een speciale herinnering, daar ik bij beide wedstrijden aanwezig was.

De eerste wedstrijd eindigde in 1-1 met een doelpunt van Patrick Kluivert op aangeven van Wooter. Dave vd Bergh (nu FC Utrecht) stond toen in de basis. Het stadion van Real Zaragoza is echt midden in de stad gelegen en heeft net als Nou Camp een eerste ring ‘in’ de grond gebouwd. Heel apart. Ik zat naast de moeder van Kluivert, echt grappig. Ze had uit het vliegtuig allemaal pakjes jus d’orange meegenomen en deelde dat uit op de tribune. Toen haar zoon scoorde ging ze, net als de rest, volledig uit haar dak. We stonden op voor dat moment namelijk achter met 1-0. Dit was mijn allereerste Europese uitwedstrijd, dus vandaar voor mij speciaal.

De terugwedstrijd in Amsterdam werd met grote cijfers gewonnen (4-0), onder meer door een doelpunt van Bogarde! En weer had het Ajax van Louis van Gaal een Europese prijs in de wacht gesleept!!! De avondjes in het Olympisch stadion zal ik sowieso nooit vergeten!

forumillustratie

Op de foto kun je Dave vd Bergh en Andrey Demtjenko zien zitten die toen nog voor Ajax uitkwamen. De jongen rechts bovenin... Is dat Denny Landzaat van Willem II??? Ik weet het niet zeker, iemand anders?

[Dit bericht is veranderd door Starscream (op 14 mei 2003 10:59:47).]
HR
HR

ernie09
Vedette

Uit: Uithoorn
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 juni 2002

Starscream: jij zegt wel dat het niet leeft, maar ik vind het een heel leuk topic, maar ik vind het verdomd lastig om "oude" foto's te vinden. Dus vandaar misschien... Misschien hebben meer mensen daar moeite mee? Maar ja, toch een bijdrage: niet zozeer een oud moment, maar wel heel mooi; het afscheid van een voetbalbeestt; Booby Haarms:

forumillustratie

Ik kwam trouwens dit linkje tegen. Erg interessant om te lezen:

http://www.geocities.com/colosseum/court/3514/hardekern.html

[Dit bericht is veranderd door ernie09 (op 14 mei 2003 11:11:45).]
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Thnx Ernie 09, afscheid Bobby Haarms was inderdaad mooi! Net als ooit het afscheid van Petterson en Rijkaard. Ik zie laatstgenoemde nog met een bos bloemen en met handje in de zij op de middenstip staan, terwijl hij omringt wordt door Bengaals vuur en gezang. Kippenvel moment. Net als het afscheid van Danny Blind, waarvan de volgende plaatjes.

forumillustratie

forumillustratie
HR
HR

ernie09
Vedette

Dat was zeker mooi, ik heb nog een foto van Rijkaard bij zijn afscheid. Zal hem vanavond ff inscannen als het lukt.

Hier vast een Wallpaper in afwachting en een heeeeeeeel kort filmpje...

Filpmje: http://home.planet.nl/~piet2048/downloads/filmpjes/oud/rijkaard.mpg

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door ernie09 (op 14 mei 2003 11:51:18).]
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

quote:HR
ernie09 schreef:

Dat was zeker mooi, ik heb nog een foto van Rijkaard bij zijn afscheid. Zal hem vanavond ff inscannen als het lukt.HR
Jaaa, tof doe dat maar!! Zijn ook hele, hele, hele mooie foto's van gemaakt. Top!

Ga ik door met het goede voorbeeld geven ;)

Mocht 1995 ontbreken? Nee dus!

forumillustratie

Bovenste rij: Een huilende Clarence Seedorf, Frenkie Rijkaard, Frank de Boer, een betraande Patrick Kluivert, Winston ‘dit is pas de eerste’ Bogarde, Michael Reiziger, Danny Blind, Finidi George, Peter van Vossen, John van der Brom (niet zichtbaar achter Van Vossen)

Onderste rij: Jari Litmanen, Marc Overmars, Edgar Davids (niet zichtbaar), Fredje Grim, Edwin van der Sar, Nwankwo Kanu, Ronald de Boer

forumillustratie

De matchwinner huilend met de beker, met op de achtergrond mentor Rijkaard. Er is een foto, die ik helaas niet kan vinden op internet, dat een jonge Rijkaard in zijn Ajax tijd hand in hand staat met een piepklein Ajax pupilletje. Dit is de hele kleine Kluivert. Jaren later zouden ze samen de Champions League winnen. Heel mooi. Als iemand die foto kan plaatsen... Zou heel tof zijn!
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 maart 2002

Vond ik een erg mooi moment:

forumillustratie

Jari nadat hij na enkele minuten al de 0-1 binnenknalde in Triëst in de tweede groepswedstrijd tegen Milan in 95.

Zoals zo vaak bij Jari: kippevel!!
HR
HR

FCTWENTE
Vedette

Reg.: 1 februari 2003

Toch was het winnen van de Uefa Cup in 1992 ook een prachtig moment.
Dat was misschien wel het begin van wat volgde in 1995.

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door FCTWENTE (op 14 mei 2003 12:06:22).]
HR
HR

vaartmanen
Vedette

Vak: 427
Reg.: 10 oktober 2002

Starscream schreef:

Jammer dat deze topic nog niet erg leeft… Maar goed, ik blijf positief, dus doe zelf nog een bijdrage.

Volgend plaatje is genomen na de Europese Supercup winst in 1995 over twee wedstrijden gezien tegen Real Zaragoza.
Voor mij een speciale herinnering, daar ik bij beide wedstrijden aanwezig was.

De eerste wedstrijd eindigde in 1-1 met een doelpunt van Patrick Kluivert op aangeven van Wooter. Dave vd Bergh (nu FC Utrecht) stond toen in de basis. Het stadion van Real Zaragoza is echt midden in de stad gelegen en heeft net als Nou Camp een eerste ring ‘in’ de grond gebouwd. Heel apart. Ik zat naast de moeder van Kluivert, echt grappig. Ze had uit het vliegtuig allemaal pakjes jus d’orange meegenomen en deelde dat uit op de tribune. Toen haar zoon scoorde ging ze, net als de rest, volledig uit haar dak. We stonden op voor dat moment namelijk achter met 1-0. Dit was mijn allereerste Europese uitwedstrijd, dus vandaar voor mij speciaal.

De terugwedstrijd in Amsterdam werd met grote cijfers gewonnen (4-0), onder meer door een doelpunt van Bogarde! En weer had het Ajax van Louis van Gaal een Europese prijs in de wacht gesleept!!! De avondjes in het Olympisch stadion zal ik sowieso nooit vergeten!

forumillustratie

Op de foto kun je Dave vd Bergh en Andrey Demtjenko zien zitten die toen nog voor Ajax uitkwamen. De jongen rechts bovenin... Is dat Denny Landzaat van Willem II??? Ik weet het niet zeker, iemand anders?HR
Ja, rechtsboven is Denny Landzaat.
HR
HR

ernie09
Vedette

Starscream schreef:
Er is een foto, die ik helaas niet kan vinden op internet, dat een jonge Rijkaard in zijn Ajax tijd hand in hand staat met een piepklein Ajax pupilletje. Dit is de hele kleine Kluivert. Jaren later zouden ze samen de Champions League winnen. Heel mooi. Als iemand die foto kan plaatsen... Zou heel tof zijn!HR
Ik weet welke je bedoelt! Ik was nl op zoek naar zo'n foto van Sneijder met Davids... Als ik hem heb plaats ik hem.
Het begint nou trouwens een beetje te lopen he? :)

En Pride of Mokum: inderdaad kippenvel...

[Dit bericht is veranderd door ernie09 (op 14 mei 2003 12:12:13).]
HR
HR

sjonny
Veelbelovend talent

Uit: nieuwegein

vaartmanen schreef:

(...)

Ja, rechtsboven is Denny Landzaat.HR
ja dat is Denny Landzaat met die rooie jas aan
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Welke fan weet nog de UEFA cup strijd in het seizoen 1997/98? Ik hoef maar één wedstrijd te noemen en bij de meeste van jullie breekt meteen het zweet uit: AJAX – BOCHUM…

25-11-97 af t VfLBochum 4-2
11-12-97 af u VfLBochum 2-2

Thuis in de ArenA kwamen we met 0-2 achter… BANG, dat was een schok, want ‘Bochum was toch geen probleem?’ werd vooraf gedacht. Misvatting dus… We werden weg gespeeld door de Duitsers…

Maar toen, ineens, gebeurde het…: Binnen 5 (!) minuten tijd boog Ajax de score om in 3-2 en later zelfs 4-2… De één na de andere goal vloog er zomaar in. Die avond staat ook in mijn geheugen gegrift, een heel vreemde wedstrijd in de ArenA…

Scoreverloop:
0-1 ’21 Reis Thomas
0-2 ’25 Waldog Tomasz
1-2 ’34 Michael Laudrup
2-2 ’36 Michael Laudrup
3-2 ’38 Shota Arveladze
4-2 ’44 Frank de Boer

Uit werd het 2-2, dus gingen we door naar de volgende ronde waarin we alsnog uitgeschakeld werden door Spartak Moskou.

Op de foto maakt Michael Laudrup met een totaal onverwachte, maar werkelijk schitterende lob, de 1-2 die Ajax vleugels gaf.

forumillustratie

Programmaboekje:

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Starscream (op 15 mei 2003 16:23:58).]
HR
HR

sjonny
Veelbelovend talent

Uit: nieuwegein

forumillustratie
afscheid Jari en Danny was wel mooi
HRHR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

ernie09 schreef:

(...)

Het begint nou trouwens een beetje te lopen he? :)

HR
Ja inderdaad :)

Keep them coming!!! Foto van FCTWENTE is ook mooi. Jonge Michel Kreek, Sonny Silooy en Frank de Boer, blijft leuk om terug te zien!

Een verhaal of persoonlijke anekdote bij de foto is altijd welkom! Dus schroom niet om jouw herinneringen bij een foto op papier te zetten! Juist dat is leuk om met elkaar te delen, toch?

[Dit bericht is veranderd door Starscream (op 14 mei 2003 12:32:18).]
HR
HR

HRTajax
Vedette

Uit: Alphen aan den rijn
Vak: 424
Reg.: 11 juli 2002

forumillustratie

prachtige foto

met sjaak swart
Piet Keizer
Johan cruijff
klaas nuninga

[Dit bericht is veranderd door HRTajax (op 14 mei 2003 12:34:26).]
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

Starscream schreef:
Er is een foto, die ik helaas niet kan vinden op internet, dat een jonge Rijkaard in zijn Ajax tijd hand in hand staat met een piepklein Ajax pupilletje. Dit is de hele kleine Kluivert. Jaren later zouden ze samen de Champions League winnen. Heel mooi. Als iemand die foto kan plaatsen... Zou heel tof zijn!HR
forumillustratie

alvast een kleine versie, zal nog ff naar een grotere zoeken. idd mooi!
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

HRTajax schreef:

prachtige foto

met sjaak swart
Piet Keizer
Johan cruijff
klaas nuningaHR
Die foto is inderdaad meer dan geweldig HRTajax! Ik kon deze niet vinden, net als wel meer foto's... Ik zoek ook nog foto's van Real Madrid - Ajax (0-2) in 1995. Daar zorgde Ajax ervoor dat na afloop de Spanjaarden voor Ajax gingen staan en klappen uit respect. We speelden Real helemaal weg in eigen stadion.

The Pride Of MokuM schreef:

(...)

forumillustratie

alvast een kleine versie, zal nog ff naar een grotere zoeken. idd mooi!HR
Te gek, je hebt hem gevonden! Dit is toch grappig om te zien? Later spelen ze samen de CL finale... thnx TPOM!

[Dit bericht is veranderd door Starscream (op 14 mei 2003 12:45:44).]
HR
HR

HRTajax
Vedette

Uit: Alphen aan den rijn
Vak: 424
Reg.: 11 juli 2002

Is dit hem misschien starcream van real madrid - ajax 1995!

forumillustratie

Dit was real madrid - ajax 11 oktober 1976..Helaas uitgeschakeld!

forumillustratie

Ajax en Real Madrid

forumillustratie

Klaas nuninga met een kop kans!

forumillustratie

Henk de groot zet ajax tegen real madrid op een 1-1

forumillustratie

wordt natuurlijk goed gefeest!

forumillustratie

forumillustratie

Michels zet zijn spelers weer op scherp voor de verlenging

forumillustratie

forumillustratie

Helaas ging dit schot van keizer er niet in!

Ajax werd uitgeschakeld!

[Dit bericht is veranderd door HRTajax (op 14 mei 2003 12:55:01).]
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

HRTajax schreef:

Is dit hem misschien starcream van real madrid - ajax 1995!

forumillustratie

HR
Hoewel ik het moeilijk kan zien; ja volgens mij wel ;)

Teleurstelling...

Afgelopen weken was er een topic waarin de meest teleurstellende Europese uitschakeling van Ajax aan bod kwam. De verloren penaltyreeks in 1996 tegen Juventus was voor velen de nummer 1 teleurstelling van een verder uitstekend Champions League seizoen. De finale eindigde in 1-1 (ajax goal: Litmanen)

Ajax herinneringen zijn niet altijd vol glorie, dus hieronder een foto van de teleurgestelde penalty missers die troost bij elkaar zoeken: Sonny Silooy en Edgar Davids.

forumillustratie

Danny Blind met Edgar Davids

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Starscream (op 21 mei 2003 14:18:57).]
HR
HR

Rembrandt
Icoon

Reg.: 15 april 2002

Mooie topic heren! Ik zal ook eens kijken of ik nog wat kan vinden.
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

Starscream schreef:

Teleurstelling...

Afgelopen weken was er een topic waarin de meest teleurstellende Europese uitschakeling van Ajax aan bod kwam. De verloren penaltyreeks in 1996 tegen Juventus was voor velen de nummer 1 teleurstelling van een verder uitstekend Champions League seizoen. De finale eindigde in 1-1 (ajax goal: Litmanen)

HR
forumillustratie

de goal van wie anders dan jari vlak voor rust tegen juve, die ajax terugbracht in de wedstrijd na de vroege achterstand na een misverstand tussen f de boer en vd sar waarvan ravanelli profiteerde.
HR
HR

Steffie-AJAX
Lid 2de elftal

Vak: 411
Reg.: 12 mei 2003

Mooie topic mensen! Mn moeder heeft nog les gehad van Klaas Nunninga op de bassischool.. Kzal es een keer wat fotos vragen.. misschien wel grappig..
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

real-ajax uit 95/96:

forumillustratie

laudrup (toen real) vs overmars

[Dit bericht is veranderd door The Pride Of MokuM (op 14 mei 2003 13:42:35).]
HR
HR

sonny silooy in de basis
Bankzitter

Uit: purmerend
Vak: 115
Reg.: 22 oktober 2002

forumillustratie

joopie

[Dit bericht is veranderd door sonny silooy in de basis (op 14 mei 2003 13:45:09).]
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Ook volgend plaatje mag niet ontbreken. Het is dan wel geen voetbalmoment, maar wel een monument waar veel van die momenten plaats hebben gehad. Juist: DE MEER…

Ik ben blij dat ik niet, zoals velen hier waarschijnlijk, een aantal jaren te laat ben geboren. Ik heb het grote geluk dat ik De Meer nog heel bewust heb mogen meemaken. De eerste keer kocht ik mijn kaartje bij een zwarthandelaar die ze voor het stadion stond te verkopen. Ik wou dat ik nog eens terug in de tijd kon… Bij deze een ode aan een fantastisch stadion vol sfeer!

forumillustratie
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Op dit moment zitten er 10 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Zondag 1230 uur RKC Waalwijk - AFC Ajax".

HR

Ajax Poll

Wordt Ajax nog kampioen?

Ja
Nee
Weet niet
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 62,3% dat PSV wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor RKC Waalwijk-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!