Ajax Netwerk
vrijdag 19 maart 2010 - 07:16                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Reg.: 30 maart 2002

Wie had toen kunnen vermoeden dat dit daar jaren later uit zo komen:

forumillustratie

forumillustratie

van Gaal, anno 1994: "Ronaldo? Wij hebben Kluivert!"

[Dit bericht is veranderd door The Pride Of MokuM (op 18 oktober 2003 16:23:57).]
HR
HR

Sharkey
Talent

Uit: Den Haag
Vak: 125
Reg.: 1 september 2003

quote:HR
The Pride Of MokuM schreef:
Wie had toen kunnen vermoeden dat dit daar jaren later uit zo komen:
HR
Ja, de circel was rond. Echt een jongensboek.
forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Sharkey (op 18 oktober 2003 17:18:41).]
HR
HR

Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Vak: 129
Reg.: 29 september 2003

Nog niet echt oud maar als je dit beeld ziet zullen velen gelijk weten dat dit Jari Litmanen is. Hoe hij altijd standaard de bal neer legt..heeft iemand nog dezelfde foto als deze maar dan van andere penalty´s van vroeger :huh

forumillustratie
HR
HR

Slotervaarter
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 31 augustus 2002

Via via heb ik hier nog drie mooie foto's van de sfeer in het stadion tijdens de belangrijkste Ajax-wedstrijd van de afgelopen tien jaar...juist ja, die in Wenen, in het stadion waar ook de EK-finale van 2008 gespeeld zal worden.

De foto's zijn van een Oostenrijker die in het stadion zat...

Voorafgaand aan de wedstrijd:
forumillustratie

Zicht op het gedeelte met de 16.000 Ajacieden:
forumillustratie

Hetzelfde vak, maar dan even voor half elf, vier minuten voor tijd...
forumillustratie

Ik denk dat velen bij het zien van deze foto's zullen denken wat ik denk: Was ik er maar bij geweest...!

En op zij, die er bij waren ben ik stikjaloers...

[Dit bericht is veranderd door Slotervaarter (op 21 oktober 2003 10:49:20).]
HR
HR

Sharkey
Talent

Wenen was ik helaas niet bij, te laat met kaartjes kopen, een jaar later was ik er wel bij in Rome. Helaas liep het toen minder af, maar de sfeer was fantastisch.

Dit is van buiten het stadion, het ligt grotendeels in de heuvel gegraven waardoor het niet zo groot oogt.
forumillustratie

Dit is binnen, vlak voor de wedstrijd:
forumillustratie
HR
HR

ajaxdevil
Lid 2de elftal

Uit: Venray
Reg.: 1 juli 2001

moooi allemaal
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Cybertron
Reg.: 28 maart 2003

TSCHEU LA LING
Begin jaren tachtig vergaapte iedereen zich aan Ajax’ magische rechtsbuiten Tscheu La Ling. Die kon met een schaarbeweging een verdediger uitspelen, vervolgens even inhouden, wachten tot de dolgedraaide sukkel terugkeerde en hem dan nóg een keer superieur voorbijsteken. Prachtig om te zien! Zijn eerste acties op de betaalde velden waren te zien op zijn debuut op 13 augustus 1975 tegen FC Twente.

forumillustratie

Deze illustere rechtsbuiten van o.a. F.C. den Haag en ons Ajax verrijkte de wereld na zijn voetballoopbaan met jassen, gemaakt van kurk. Tegenwoordig schijnt hij in de vitaminepreparaten te zitten.

[Dit bericht is veranderd door Starscream (op 23 oktober 2003 14:23:40).]
HR
HR

Sharkey
Talent

Ajax - Torino finale UEFA-Cup 1992

Man, wat baalde ik. Precies in dat jaar zat ik in militaire dienst en ja hoor, in die week hadden we een oefening op de Nunspeter Heide. Ik kon dus niet bij de finale aanwezig zijn, sterker nog, het zag er naar uit dat ik 'm niet eens op TV te zien zou krijgen. Gelukkig zat er blijkbaar tussen de heren officieren een Ajax-fan, want op een totaal onverwacht moment -we waren ons al aan het voorbereiden op een leuke avondmars- werd ons medegedeeld dat er een TV'tje en een aggregraat was opgetrommeld en dat liefhebbers de finale konden gaan kijken. Zittend op een boomstronk, buiten in the middle of nowhere heb ik toch de finale mogen zien. Het kan soms raar lopen.

Later heb ik de band nog eens aangeschaft van het hele tournooi, ik mag hem nog graag opzetten...

forumillustratie
Deze vond ik nog, leuke foto, wat een blijdschap. Zie ook nog Clarence Seedorf tussen staan, die was een jaar of 14 volgens mij en nog meerder jeugdspelers. Ook Davids in het leren jack was nog geen basispeler.
HR
HR

Jopiler
Moderator

Uit: Hulst
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 19 maart 2001

forumillustratie
Wat een geweldige wedstrijd. Real Madrid - Ajax 0-2.
Ajax speelde Real helemaal van de mat. Eerst een goal van Kluivert die onterecht werd afgekeurd. (wegens buitenspel/gevaarlijk spel wat er niet was)
Toen die vrije trap van Litmanen tegen de onderkant van de lat, die de doellijn 25 cm (!) gepasseerd was. Toen een prachtige aanval over rechts, waar Kluivert een voorzet van Finidi richting doel volleyde: lat.
Nog steeds in de eerste helft een schot van Overmars op de lat.
Het had 0-2 moeten zijn als de grensrechter had opgelet, het had zelfs 0-4 kunnen zijn als de lat een beetje mee had gewerkt. Tussendoor had Kluivert nog eens alleen voor de keeper gestaan, maar helaas gefaald.
Na ruim een uur spelen kwam de 0-1. Een fantastische steekpass van Findi richting Litmanen, die subliem de 0-1 maakte. Een minuut of tien later scoorde Kluivert, na een geweldige actie van Overmars, binnekant paal: 0-2.
Mooi was de jeugdige Raul, 18 jaren jong. Hij kwam toen nog duidelijk te kort voor de wereldtop. Davids (die zowat zijn beste wedstrijd ooit speelde, als 22-jarige in Bernabeu) was hem keer op keer te slim af.
Evert ten Apel had het voor de wedstrijd steeds over de fanatieke aanhang van Real, de Ultra(s) Sur. Hierbij moest ik natuurlijk denken aan de grootse Real-fan/kenner van dit forum: Ultra Sur.
Real kwam nauwelijks in het stuk voor, Ajax speelde met negen Nederlanders, een Fin en een Nigeriaan in de basis.

--------------------vd Sar-------------------
Reiziger------------Blind------------Bogarde
--------------------Davids-------------------
R. de Boer----------------------------Musampa
-------------------Litmanen------------------
Finidi-------------Kluivert------------Overmars

Gevaarlijkste man aan de kant van Real was Amavisca, die op snelheid niet te kloppen was. Laudrup werd gewisseld, hij kon geen potten breken.
Aan ajax-zijde viel Martijn Reuser nog in, in de 90e minuut voor Musampa.
Op de bank zaten: Grim, Splinter, Reuser, Kanu en die andere naam is me ontschoten...
Frank de Boer ontbrak vanwege een blessure.
75.000 toeschouwers stonden op de banken toen Ajax Bernabeu verliet, inclusief de 4000 meegereisde Ajax-supporters, fantastisch!
HR
HR

Lijn9
Talent

Vak: 128
Reg.: 5 juli 2003

HR
HR

Jopiler
Moderator

Uit: Hulst
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 19 maart 2001

Gaaf ding Lijn9 :)
HR
HR

Vaart10
Jeugdspeler

Reg.: 5 juni 2003

Het allermooiste plaatje/videocapture wat ik heb... Sjakie en de Championsleague bij aankomst in Amsterdam.

forumillustratie

forumillustratie
HR
HR

Sharkey
Talent

Sjakie en de Championsleaugue. Klinkt als een Roald Dahl titel ;)

@ Jopiler: Ik zie alleen een Tripod-logo :\(
HRHR
HR

malle
Vedette

Reg.: 3 juni 2001

forumillustratie

Oh oh oh. Wat een avond in de arena. Zo hebben we ze volgens mij nooit meer gehad.

De arena was halfleeg. Vooraf zat utrecht te jengelen om meer kaarten. Protesten. Geruchten. Een tweede team in de halve finale van de amstelcup. ......Laten we zeggen dat de sfeer er vantevoren al goed in zat. Na eerst twente uit de beker geknikkerd te hebben (waarna het eerste ook nog een "walkover" had tegen de trots uit roosendaal), was het nu de beurt om het fysiek sterke utrecht te pakken. Ik had er zin in.

Op een gegeven moment is de uitstekend keepende Stekelenburg dan twee keer gepasseerd. Maar je hoort het succespubliek uit utrecht niet.... De Ajacieden op de tribune laten massaal van zich horen. Vreven moet een ander kind pakken. En ondanks de achterstand galmt het: "ze krijgen les van het tweede" door het stadion. En de utrechters (in mijn beleving in ieder geval) weten het en zwijgen maar. De sfeer was geweldig. Ik denk dat zowel de hooligans als de niet-vechtende-Ajacieden een topavond hebben gehad.

Ondanks dat Pasanen het nog spannender wilde maken. Heb ik een van de beste avondjes van mn leven gehad. Op persoonlijk vlak ook. Die avond ben ik ontmaagd (haha) en heb ik voor het eerst samen met mn gab twee fakkels afgestoken. (niet gepakt)

forumillustratie(vk410.nl)
forumillustratie(ajaxfotoside.nl)
forumillustratie(vak410.nl)
forumillustratie (ajax-usa.com)
forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door malle (op 25 oktober 2003 14:20:53).]
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Cybertron
Reg.: 28 maart 2003

Michael John Reiziger

forumillustratie
Reiziger links onderin viert weer een prijs

Michael Reiziger werd geboren op 3 mei 1973 in Amstelveen. Lekker dicht bij het rood/wit waarmee hij zoveel successen zou behalen. Als jonge jongen voetbalde hij bij Sint Martinus, totdat Ajax hem daar wegtoverde in het seizoen 1990/91. Na drie wedstrijdjes mee gedaan te hebben in de hoofdmacht werd Reiziger uitgeleend aan Volendam en het seizoen daaropvolgend aan FC Groningen. Die zien we nooooit meer terug dacht ik nog. Niets was minder waar. In het seizoen 1994/95 haalde Van Gaal de jonge Reiziger terug. 34 competitiewedstrijden dat jaar en een rugtas vol prijzen. Wat moet dat gek zijn geweest. Zo speel je voor Groningen en moet je maar afwachten of het ooit nog wat wordt en zo loop je ererondes door de grootste stadions van Europa…Het volgend succesjaar brak aan: 1995/96. Na de Champions League winst, werden ook de Wereldbeker en de Europese Supercup binnen gesleept. Reiziger was, mits fit, altijd basisspeler.

Zo snel als dat Reiziger kwam, zo snel was hij ook weer weg. Ac Milan was immers de club die heel Ajax destijds leeg trok. Na 10 wedstrijden voor Milan en een illusie armer, was daar wederom Louis van Gaal die hem een kans bood. Zijn oud leermeester verloste Reiziger uit Italie en liet hem overvliegen naar Baskenland. Bij Barcelona won hij twee jaar op rij de landstitel en 1 maal de Spaanse beker. De laatste prijs was in 1999. Reiziger heeft hierna nooit meer iets gewonnen. 2 jaar Ajax bood Reiziger alle prijzen die te winnen vielen en 2 jaar Barcelona was ook succesvol. Misschien had hij na die twee jaar weer weg moeten gaan om elders twee succesvolle jaren te beleven…

Hoe dan ook, de huidige Reiziger wordt niet meer gezien als absolute top. Of was het destijds vooral het team dat hij om zich heen had, waardoor hij zo goed leek? Is Reiziger wel zo goed? Ik heb het altijd gedacht, maar de laatste jaren lijk ik het mis te hebben.

Toch kan je moeilijk zeggen dat Reiziger niet het uiterste uit zijn carrière heeft gehaald… Ajax, Milan, Barca, Nederlands elftal… Dat kan niet iedereen zeggen. En wat te denken van zijn erelijst:

1994/'95 Europa Cup I Ajax
1994/'95 Nederlands landskampioen Ajax
1995 wereldbeker clubteams Ajax
1995/'96 Europese supercup Ajax
1995/'96 Nederlands landskampioen Ajax
1997/'98 Europese supercup Barcelona
1997/'98 Spaans landskampioen Barcelona
1997/'98 Spaanse beker Barcelona
1998/'99 Spaans landskampioen Barcelona

Dat is toch knap van die stille, zichzelfgebleven, sobere rechtsback uit Amstelveen.

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Starscream (op 31 oktober 2003 13:43:50).]
HR
HR

Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje

Prachtig stuk wederom!
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 maart 2002

voor de Tscheu La-Ling liefhebbers:

forumillustratie
Hagenaar La-Ling als Ajacied in duel met Den Haag-speler Schoenmaker
HR
HR

Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje

HR
HR

Lijn9
Talent

Vak: 128
Reg.: 5 juli 2003

De Meer lange zijde:

Tscheuuuuu Laaa-Lingg
Tscheuuuuu Laaa-Lingg
Tscheuuuuu Laaa-Lingg

:D
HR
HR

Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje

Ja presies, vooral die voornaam die gescandeerd werd maakte het :

Tscheueueueueueu laaaaaaaaaaa Ling!

Prachtig!
HR
HR

Sharkey
Talent

Nog maar eens wat gescand:

Terug in de tijd.
Een moment uit de wedstrijd Ajax-Feyenoord in de Meer 26 april 1970. Opstootje nadat Johan Cruijff volgens heel Feyenoord te hard door was gegaan op de op de grond liggende Eddy Treijtel. Het was in die tijd de gewoonte dat de thuisspelende ploeg het 'uit-tenue' droeg.
forumillustratie

En nog een sfeerfoto uit eind jaren 80 van de bovenring van het Olympisch Stadion, vak TT en SS. In die tijd was het nog de gewoonte dat vrijwel iedereen een sjaaltje meenam naar het stadion en die ook tegelijkertijd boven het hoofd hield.
forumillustratie
HR
HR

Slotervaarter
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 31 augustus 2002

Mooi om te zien Sharkey...ik vroeg me al iedere keer bij de oude beelden op Studio Sport af waarom onze Rotterdamse vrienden zo vaak in dat verkeerd rood-witte shirt op Amsterdamse bodem mochten verschijnen...

Die sjaals ook. Prachtige foto! Laat ik dan ook weer eens wat bijdragen: onderstaande foto is van het Olympisch in één de laatste seizoenen, tussen 1992 en 1996 dus. Te herkennen aan de lichtmasten. Vraag me niet welke wedstrijd het was, ik heb hem op een Poolse Ajax site gevonden (en verkleind)

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Slotervaarter (op 16 november 2003 22:12:55).]
HR
HR

Johan Nahoj
Vedette
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000

Sharkey schreef:

Nog maar eens wat gescand:

Terug in de tijd.
Een moment uit de wedstrijd Ajax-Feyenoord in de Meer 26 april 1970. Opstootje nadat Johan Cruijff volgens heel Feyenoord te hard door was gegaan op de op de grond liggende Eddy Treijtel. Het was in die tijd de gewoonte dat de thuisspelende ploeg het 'uit-tenue' droeg.
(plaatje)HR
Schitterende foto, Sharkey, die van Ajax-Feijenoord. Waar komt 'ie vandaan? Wat was het toch te gek gezellig in De Meer.... Maar ja, geld maakt meer kapot dan je lief is... De 3-3 uitslag die bij die wedstrijd hoorde was 'gelukkig voor Ajax want ook bij de 3-3 gelijkmaker (het stond 1-3 voor Feijenoord) was het Cruijff die Treijtel ondersteboven liep en daardoor de voorzet van Suurbier ineens de bovenhoek inzeilde.
HR
HR

Blind_4_Ever
Basisspeler

Uit: Aardenburg
Reg.: 17 april 2003

Mooie foto's allemaal.
HR
HR

Sharkey
Talent

Johan Nahoj schreef:

(...)

Schitterende foto, Sharkey, die van Ajax-Feijenoord. Waar komt 'ie vandaan? HR
Deze heb ik gescand uit Ajax De Complete Werken. Een prachtige verzameling van foto's en verhalen die half jaren 90 wekelijks per deel uitkwam. Samengebonden in een mooie map. Mag er nog graag in doorbladeren. :)
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Op dit moment zitten er 5 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Zondag 1230 uur RKC Waalwijk - AFC Ajax ANC feliciteert Ajax en Jeroen met hun verjaardagen".

HR

Ajax Poll

Wordt Ajax nog kampioen?

Ja
Nee
Weet niet
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 0,0% dat Go Ahead Eagles wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van RKC Waalwijk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!