Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »
Starscream
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Cybertron
Vak: -
Reg.: 28 maart 2003
quote:Ja, memorabele en historische wedstrijd daar in Athene. Prachtige herinneringen en ik denk de beste wedstrijd van Jari Litmanen ooit...
Starscream schreef:
Aargh, die laatste wedstrijd thuis tegen Panathinaikos was ik bij... Dat was ff schrikken! 0-1 door Krzysztof Warzycha, dat verwachte op dat moment niemand. Goal viel ook compleet uit de lucht. Die Grieken in het Olympisch Stadion gingen COMPLEET uit hun plaat!! Gelukkig maakte we die wedstrijd uit in Griekenland goed, mede door een uitmuntende Jari Litmanen. Van Gaal maakte toen ook voor die terugwedstrijd een kalme indruk en liet weten dat Ajax nog altijd goede kansen had door te gaan. Hetgeen dus ook gebeurde. De openingsgoal van Jari was lekker!
Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam
Vak: 129
Reg.: 29 september 2003
quote:Dat was zelfs een van de beste wedstrijden van Ajax rond die periode. Halve finale in het Spiros Louis stadion, 0-3 werd het toen met twee keer Litmanen en een keer Wooter.
Jerr schreef:
(...)
Ja, memorabele en historische wedstrijd daar in Athene. Prachtige herinneringen en ik denk de beste wedstrijd van Jari Litmanen ooit...
de laatste man ![]()
Ballenjongen
Uit: franeker
Vak: 419
Reg.: 30 september 2003
The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 30 maart 2002
Slotervaarter
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 31 augustus 2002
quote:En toch...als we een klein beetje meer geluk tegen Juventus hadden gehad, in Rome, waar Frank de Boer totaal mis zat bij de goal van Ravanelli, en als we een jaar later in de halve finale tegen datzelfde Juventus niet zoveel blessures en pech hadden gehad.....want het Dortmund uit 1997 was absoluut te verslaan...Het was echt mogelijk geweest!
The Pride Of MokuM schreef:
(...) Ajax staat voor het tweede jaar op rij in de finale van de Champions League! Op weg naar een nieuwe trilogie?
Het antwoord weten we natuurlijk al, dus daar zal ik het verder niet meer over hebben
The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje
Slotervaarter
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 31 augustus 2002
rechtsbuiten
Veelbelovend talent
Uit: leiderdorp
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 10 juni 2003
Jopiler
Moderator
Uit: Hulst
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 19 maart 2001

quote:Was idd. een zeer bijzondere wedstrijd. Milan was al een tijd ongeslagen. Ajax heeft die wedstrijd geen moment onder druk gestaan en heeft heel geduldig gespeeld. De beloning kwam vlak na rust via een treffer van oude spits R. de Boer op aangeven van de nieuwe spits Patrick Kluivert.
Sharkey schreef:
Ajax - Milan, de allereerste CL-wedstrijd van Ajax. Het staat me nog zo goed bij. In het Olympisch Stadion, het was pokkeweer, maar het zat stampvol, bij opkomst van de spelers lichtte het stadion prachtig rood op door de vele Bengaalse fakkels die werden afgestoken en door de regen gaf dit een prachtig apart effect.
Milan was de titelverdediger en favoriet, en was weliswaar niet op volle sterkte naar Amsterdam gekomen, maar desondanks stond er toch geen slecht elftal op het veld. De bij Milan teruggekeerde Amsterdammer Ruud Gullit werd bij elk balcontact onthaald met een striemend fluitconcert, het was nog pas geleden dat hij plotsklaps vlak voor het WK van 1994 in de USA niet meer voor Oranje wilde uitkomen.
Misschien mede daardoor raakte hij geen bal, al had dat ook te maken met een youngster Michael Reiziger die Gullit compleet uit de wedstrijd speelde onder begeleiding van mentor en idool Frank Rijkaard. Gullit speelde de wedstrijd dan ook niet uit. Hieronder een mooie foto die de duels goed weergeeft: Gullit in de tang bij Reiziger en Rijkaard. Prachtige foto.
(plaatje)
De wedstrijd eindigde in 2-0 voor Ajax door prachtige goals van Ronald de Boer en Jari Litmanen.
Persoonlijk vond ik dit de mooiste wedstrijd van de drie die Ajax dat seizoen tegen Milan zou spelen, mooier dan de finale zelfs, puur om het feit dat na deze eerste wedstrijd bewezen werd dat Ajax er weer Europees stond en met veel jonge spelers de titelverdediger met vlagen van de mat kon spelen. Toen groeide ook het besef dat Ajax wel een hele mooie dingen kon gaan doen in de CL en aldus geschiedde. :OUD
quote:Goeie combinatie,ja
Jerr schreef:
De beloning kwam vlak na rust via een treffer van oude spits R. de Boer op aangeven van de nieuwe spits Patrick Kluivert.
FoodForThought
Vedette
Reg.: 11 augustus 2003
de_Timmerman
Ballenjongen
Uit: Diemen
Vak: 428
Reg.: 5 oktober 2003

quote:Geweldige wedtsrijd was dat! (als we het over dezelfde hebben)
j00die schreef:
(...)
K heb nog geen plaatjes, maar weet nog wel een hele mooie krantekop te herinneren.....
Uit de spaanse kranten: Real Koninklijke, Ajax Keizerlijke
:ja :ja
quote:Ik vond deze nog. Aparte foto, samen met René van der Gijp.
de_Timmerman schreef:
weinig foto's te vinden van mijn favoriet Tscheu la Ling.

Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje
Vak: 129
Reg.: 29 september 2003

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje
quote:Hij stond in het openingsnummer van het Ajax magazine van dit jaar en ik heb 'm maar even ingescand voor dit mooie topic.
contract of the century schreef:
heel leuk, jammer, ik heb die foto van rijkaard en kluivert samen ook ergens gezien maar kan hem nu niet meer terugvinden, erg jammer...
quote:Legendarische wedstrijd waar altijd nog vaak over wordt gesproken. Minstens zo knap was de return in Liverpool waar het 2-2 werd en Ajax tot 4 minuten voor tijd nog op 1-2 voorsprong had gestaan.
ernie09 schreef:
en de mistwedstrijd op 7 december 1966 (Ajax - Liverpool 5-1)
(plaatje)

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » A - Ajax » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

Op dit moment zitten er 4 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Zondag 1230 uur RKC Waalwijk - AFC Ajax".
Wordt Ajax nog kampioen?
Van de Ajax-fans denkt 87,1% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.
De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor RKC Waalwijk-Ajax.
Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!