Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 15 »
Starscream
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Cybertron
Vak: -
Reg.: 28 maart 2003

j00die
Talent
Uit: Purmerend
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 december 2001
quote:K heb nog geen plaatjes, maar weet nog wel een hele mooie krantekop te herinneren.....
Starscream schreef:
Een kop in de Telegraaf boven het wedstrijdverlag luidde als volgt:
"AJAX zet Real Madrid als een kind in de hoek"
Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Soepkippuhh
Jeugdspeler
Uit: Velsen
Vak: 412
Reg.: 5 mei 2003
Starscream
Geselecteerd voor Oranje
quote:[Dit bericht is veranderd door ROOIE (op 7 juni 2003 09:11:06).]
Over clubliefde gesproken. Het voetbalbloed dat door de aderen van Martijn Reuser stroomt is zeker niet Ajax. Zijn club is Rood-Wit uit Amsterdam-Noord. Ajax is voor hem vooral de snelle weg omhoog.
"Voor mij is Ajax zeker niet de club van mijn dromen. Ajax is gewoon de club waar ik nu bij ben.. Ik ben ook niet iemand als Ronald en Frank de Boer die er nu al voor kiezen om hier jaren te blijven. Ajax is een geweldige club maar ik zou er niet mijn hele leven aan willen wijden"...
Het succes is bij Martijn Reuser niet aan komen waaien. Hij heeft nooit het etiket 'talent' gehad die spelers als Roy, Seedorf of Kluivert wel hadden. Spelers met zo'n etiket worden van jongs af aan beschermd. Reuser niet. Hij heeft altijd moeten vechten en knokken om zich te bewijzen. Wat zijn leeftijd betreft, valt hij net tussen wal en schip. De grote namen waren of jonger of ouder. Hij is de enige die doorgebroken is van zijn leeftijdscategorie. Vooral zijn grote mond heeft een doorbraak bemoeilijkt.
"Gezeik en geklier zit in mijn karakter. Alle Reusers hebben het, ik dus ook. Ik was echt een type dat van zichzelf altijd vond dat ik alles goed deed, en de anderen alles fout..Ik ben pas laat gaan beseffen dat voetballen bij Ajax niet alleen een spelletje is, maar ook een opleiding"...
Reuser die zichzelf beschouwt als een multifunctionele speler hoopt dit jaar de strijd aan te gaan met de Litmanen, Ronald de Boer en Davids. Als het hem niet lukt een basisplaats te veroveren dan wil ie net als Tarik Oulida en Clarence Seedorf weg bij Ajax. Dat is ook de reden waarom Reuser niet echt ontevreden is met zijn jeugdcontract.
"Ergens moet ik er natuurlijk rekening mee houden dat ik bij Ajax niet doorbreek, en dat ik volgend jaar beter kan opkrassen. Dan is het prettig om niet aan een grote transfersom vast te zitten, hou je er zelf meer aan over. Zo ging het met Seedorf ook. En financieel heb ik het nu ook niet slecht hoor. Die premies van de Champions League, dat tikt ook aardig aan"...
Caboro
Ballenjongen
Uit: Peoples Republic of Teesside
Vak: 116
Reg.: 4 juni 2003
Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 7 januari 2003
Tarik Oulida
Bankzitter
Uit: Amsterdam (Watergraafsmeer)
Vak: 410
Reg.: 7 augustus 2002
The Red Guy
Veelbelovend talent
Uit: Ermelo
Vak: 428
Reg.: 22 juni 2001
quote:En wat dacht je van de man links van Demtsjenko? Jawel, het is the one and only big bad muthaf*ckin' Robert Gehring! Heeft het geloof ik tot twee wedstrijden in Ajax 1 geschopt. Dacht dat-ie ook nog mocht invallen thuis tegen Real Madrid, een wedstrijd waarin Jari op 4 speelde en Overmars het standbeeld Buyo in de korte hoek versloeg.
Starscream schreef:
Op de foto kun je Dave vd Bergh en Andrey Demtjenko zien zitten die toen nog voor Ajax uitkwamen. De jongen rechts bovenin... Is dat Denny Landzaat van Willem II??? Ik weet het niet zeker, iemand anders?
Starscream
Geselecteerd voor Oranje

quote:Waar speelt ie nu eigenljk?
Starscream schreef:
Op verzoek een stuk over Martijn Reuser met daarin zijn beenbreuk verwerkt.
Martijn Reuser, een Amsterdams bluffertje
Martijn Franciscus Reuser werd geboren op 1 februari 1975 in Amsterdam. Als jongeling voetbalde hij voor Rood/wit alvorens hij voor het Rood/wit van Ajax uit zou komen. Martijn Reuser maakte zijn debuut al in het seizoen 1993/’94 op 19 jarige leeftijd. Hij debuteerde in de thuis wedstrijd tegen Besiktas JK op 20 oktober 1993.
Martijn Reuser is een man voor de ‘10’ positie en heeft de grote pech dat Jari Litmanen die positie bezet. Kansen krijgt hij in zijn eerste twee seizoenen bij Ajax nauwelijks. In twee jaar tijd speelt hij slechts vier wedstrijden. De jonge Reuser maakt wel alles mee van alle successen in de jaren 90. Hij maakt immers deel uit van de selectie die de Champions League, Europese supercup en de wereldbeker wint. Louis van Gaal ziet het wél zitten in Reuser, maar nogmaals; hij heeft de pech dat de basis elf verdomd goed is.
Het seizoen 1995/’96 breekt aan en is voor Reuser cruciaal. Nog een jaar bankzitten zal funest zijn en zijn ontwikkeling doen stokken. Een geluk bij een ongeluk is de blessure die Marc Overmars oploopt tegen De Graafschap. Louis van Gaal geeft Reuser de kans. Hij is elke week de vervanger van Overmars en verdomd; dat doet hij erg goed. In Amsterdam heeft Reuser ‘maar’ zes keer doel getroffen, maar daar zaten dan ook mooie goals tussen.
Reuser laat zien dat Van Gaal een juiste keuze heeft gemaakt. De jonge Amsterdammer blijkt een prima vervanger van Overmars en je kunt al een beetje spreken over een ‘doorbraak’. Iedereen is blij met Reuser en hij begint ook nog eens te scoren. En dan gebeurt het. Hét noodlot. Hij heeft de voorgaande wedstrijden al twee keer gescoord en wil dat in de thuiswedstrijd tegen NEC ook erg graag doen.
24-12-1995 Ajax – NEC
Ajax speelt deze dag thuis tegen de club uit Nijmegen en Reuser is weer overijverig. Hij wil nog meer laten zien dat hij in de basis hoort en in al zijn ijver gaat het fout. De bal wordt tussen de keeper en Reuser ingespeeld. Reuser kan de bal eigenlijk niet meer halen, maar steekt toch zijn been uit. De keeper (Wilfried Brookhuis) gaat ook voor de bal en duikt er bovenop. Het been van Reuser zit er echter onder…
Een harde schreeuw… Heel hard. Van Gaal in beeld, angstig kijkend. Reuser ligt op de grond met zijn hand in de lucht. Hij kijkt op en ziet zijn been. Er zit een hele rare knik in. Hij gaat weer languit liggen en schreeuwt verder.
Thuis zou ik later op tv de herhaling nog een aantal keer voorbij zien komen. Het kuitbeen van Reuser maakt een onmogelijke hoek van 90 graden en ik word bijkans misselijk als ik ernaar kijk. De opkomst van de jonge Reuser was bruut een halt toegeroepen. Het is ook nooit meer echt goed gekomen.
De beenbreuk van Martijn Reuser had tot gevolg dat Ajax per direct Peter Hoekstra overnam van PSV. Hoekstra speelde de rest van het seizoen 95/96, zeker in competitieverband heel aardig. Toch is ook Hoekstra nooit geworden wat men vroeger wel gehoopt had.
Zelf denk ik, terugdenkende aan de toen goed spelende Reuser, dat hij nu misschien een topper was geweest als dat toen niet gebeurd was. Weten zullen we het nooit. Reuser is nooit meer de oude geworden en een topper al helemaal niet.
Toen Morten Olsen kwam viel het doek voor Reuser helemaal. Onder Van Gaal speelde hij zeer veel, maar door Olsen werd Reuser volledig genegeerd. Een vlucht naar Vitesse was het gevolg. Hij kwam samen met Machlas nog even terug, maar kansen kreeg Reuser niet meer. En dat terwijl hij in de voorbereiding op het seizoen 97/98 topscoorder was… Het mocht niet baten. Het verhaal Reuser bij Ajax was ten einde.
1993/'94 Ajax (Ned1) 2 0
1994/'95 Ajax (Ned1) 2 0
1995/'96 Ajax (Ned1) 18 3
1996/'97 Ajax (Ned1) 19 3
Starscream
Geselecteerd voor Oranje
quote:Ipswich Town.
Maxwell02 schreef:
(...)
Waar speelt ie nu eigenljk?
Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Juan ![]()
International
Uit: Sterksel
Reg.: 20 april 2000
Skywalker
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 7 januari 2003
Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » A - Ajax » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

Op dit moment zitten er 5 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Zondag 1230 uur RKC Waalwijk - AFC Ajax ANC feliciteert Ajax en Jeroen met hun verjaardagen".
Wordt Ajax nog kampioen?
Van de Ajax-fans denkt 0,0% dat Go Ahead Eagles wint van Ajax. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.
De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor RKC Waalwijk-Ajax.
Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!