Ajax Netwerk
zaterdag 20 maart 2010 - 16:52                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 15 »

HR

Jerr
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 102
Reg.: 29 juli 2001

forumillustratie

Toch wel één van de mooiste foto's die ik van mijn eeuwige held/idool Jari Litmanen ken. Ajax - Feyenoord in 1999 (6-0). Het waren Jari's laatste maanden voor zijn afscheid en zijn twee schitterende goals tegen Feyenoord waren zijn bedankje aan ons voor al die shitterende jaren. De manier van juichen op deze foto verwoordt eigenlijk al Jari's jaren (1992-1999) bij Ajax. Prachtige foto, ook met die juichende ArenA erachter.

Er is ook een foto van zijn afscheid waarbij hij huilend geknield in de middencircel zit, die is ook zo mooi. Heeft iemand die?
HR
HR

Reem-i
Internationale topspeler

Vak: 127
Reg.: 15 mei 2003

Gave foto's btw!
:cool
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Cybertron
Vak: -
Reg.: 28 maart 2003

Real Madrid – Ajax (1996)

Ik heb eindelijk mooie foto's gevonden van de Champions League wedstrijd uit 1996 waar ik het eerder in deze topic over had. Real Madrid – Ajax (0-2) in het Bernabeu Stadion.
Goals: Litmanen en Kluivert.

We speelden de Spanjaarden in eigen stadion helemaal zoek en het Spaanse publiek stond na afloop recht overeind om voor de Ajax spelers te klappen. We kregen gewoon applaus van de tegenstander. Real Madrid werd zoals de Telegraaf ooit kopte: Als een kind in de hoek gezet. Voordat ik nu allemaal dingen ga aanhalen die ik al eerder gemeld heb in deze topic..: hier de foto's!

forumillustratie

forumillustratie

Op de foto zien we Marcio Santos duelleren met Ivan Zamorano. Let op het shirt: dit vind ik zelf nog steeds het mooiste uit-shirt dat we gekend hebben.

Was er dan geen thuis wedstrijd tegen Real Madrid?? Jawel, met 1-0 door ons gewonnen door een goal van Marc Overmars. Hier het programmaboekje:

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Starscream (op 15 mei 2003 14:59:46).]
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Programmaboekje van de gewonnen finale Ajax - Torino uit 1992 met Bryan Roy op de cover.

forumillustratie
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 maart 2002

1972, EC I finale tegen Internazionale in de kuip. De wedstrijd van Johan Cruijff. 2-0, beide treffers op naam van Cruijff. Nummer één, een hele mooie: Cruijff zet met één lichaamsbeweging zowel de verdediger als de keeper op het verkeerde been, beiden schatten de hoge voorzet van rechts verkeerd in. Cruijff maakt het vervolgens simpel af:

forumillustratie

--------------------------------------------------------------------------------------

In het kader real-ajax, 0-2, 1996:

forumillustratie

Doelpuntenmaker Patrick Kluivert is als zo vaak in die wedstrijd zijn man te snel af.

[Dit bericht is veranderd door The Pride Of MokuM (op 15 mei 2003 16:51:27).]
HR
HR

FCTWENTE
Vedette

Reg.: 1 februari 2003

forumillustratie

Volgens mij de eerste trtagische foto in deze topic:
forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door FCTWENTE (op 15 mei 2003 18:42:40).]
HR
HR

Blind_4_Ever
Basisspeler

Uit: Aardenburg
Reg.: 17 april 2003

Ik zie kruisjes :C
HR
HR

Christiaan
Administrator

Uit: Enschede
Uploads: 1
Reg.: 24 mei 2000

Ik mis die ouwe tijd zo :C
HR
HR

Bobbel
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 411
Reg.: 13 december 2002

Mooie foto's :ja :ja
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Kiki Musampa

forumillustratie

De meeste mensen hier weten het natuurlijk wel, maar voor de mensen die het niet weten is het een leuke wetenswaardigheid. Kiki Musampa was de eerste speler die voor Ajax een officieel doelpunt scoorde in de Amsterdam ArenA. Het was in de met 1-0 gewonnen wedstrijd tegen NAC in 1996. De assist kwam van Wooter, dacht ik.

forumillustratie

Ook was het Musampa die de enige goal maakte in de Champions League wedstrijd thuis tegen Borussia Dortmund, ook in het seizoen 95/96. Ik was erbij in het super sfeervolle Olympisch Stadion. Wederom Kiki met de winnende treffer. Uit wonnen we heel simpel van de Duitsers met 0-3, ondermeer door een treffer van Edje Davids.

forumillustratie

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Starscream (op 21 mei 2003 14:21:22).]
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

forumillustratie

Johan Cruijff in 1987 als trainer van Ajax, hier in de kleedkamer met twee Johhny's. Respectievelijk Bosman en Van 't Schip.
HR
HR

Henco Hendriksen
International

Uit: Opheusden
Reg.: 22 juli 2002

quote:HR
The Pride Of MokuM schreef:

1972, EC I finale tegen Internazionale in de kuip. De wedstrijd van Johan Cruijff. 2-0, beide treffers op naam van Cruijff. Nummer één, een hele mooie: Cruijff zet met één lichaamsbeweging zowel de verdediger als de keeper op het verkeerde been, beiden schatten de hoge voorzet van rechts verkeerd in. Cruijff maakt het vervolgens simpel af:

forumillustratie

--------------------------------------------------------------------------------------

HR
Deze foto is echt vette gezichtsbedrog, kijk maar eens goed naar het doel, dan lijkt het net alsof tie andersom staat!\

PS: was wel een heel mooi moment ja
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Je zou ze haast niet herkennen, zo zonder lange dreads en bril: Clarence Seedorf en Edgar Davids op de training in hun Ajax tijd. Seedorf vertrok echter al gauw naar Sampdoria om van daaruit een prachtcarrière op te bouwen. Edje bleef Ajax nog wat langer trouw.

forumillustratie
HRHR
HR

Christiaan
Administrator

Uit: Enschede
Uploads: 1
Reg.: 24 mei 2000

Henco Hendriksen schreef:

(...)

Deze foto is echt vette gezichtsbedrog, kijk maar eens goed naar het doel, dan lijkt het net alsof tie andersom staat!\

PS: was wel een heel mooi moment jaHR
Nou ik zie gewoon een ''normaal'' doel hoor.
HR
HR

Boukhari Breezer
Bankzitter

Reg.: 1 mei 2002

Henco Hendriksen schreef:

(...)

PS: was wel een heel mooi moment jaHR
Ja ik zie et ook, als je op de een of andere manier der naar kijkt lijkt het of het doel de andere kant op staat.
HR
HR

J
Veelbelovend talent

Uit: Dokkum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 mei 2003

Starscream schreef:
Ook was het Musampa die de enige goal maakte in de Champions League wedstrijd thuis tegen Borussia Dortmund, ook in het seizoen 95/96. Ik was erbij in het super sfeervolle Olympisch Stadion. Wederom Kiki met de winnende treffer. Uit wonnen we heel simpel van de Duitsers met 0-3, ondermeer door een treffer van Edje Davids.

Uit wonnen we niet met 0-3 maar met 0-2.HR
HR
HR

martano
Veelbelovend talent

Uit: wageningen
Vak: 119
Reg.: 4 maart 2003

hoe krijg ik een foto in mijn bericht??
HR
HR

godenzoon18
Regelmatige invaller

Uit: almere
Vak: 412
Reg.: 10 mei 2003

Krijg helemaal kippenvel van die foto's
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

martano schreef:

hoe krijg ik een foto in mijn bericht??HR
[ img ] url van je foto [ /img ] (en dan natuurlijk zonder de spaties in je bericht :schaamte )

staat ook in de faq :verlegen

---------------------------------------------------------------------------------------

en de enige echte échte ajacied:

forumillustratie

die mag natuurlijk niet ontbreken :cool

[Dit bericht is veranderd door The Pride Of MokuM (op 17 mei 2003 18:42:53).]
HR
HR

Non_Flying_Dutchman
Legende

Reg.: 26 juni 2000

sonny silooy in de basis schreef:

hier een prachtige ode aan onze zeeuwse held....

Danny Blind

Een wedstrijd kon hij lezen, dat heeft hij vaak bewezen
Een voorzet kon hij geven, dat liet hij ons beleven
Een goal die kon hij maken, dat waren mooie zaken
Hij was haast niet te stuiten, een mening kon hij uiten
Bewaker op het achterveld, voorin waar hij zich steeds weer meldt
De middenstip daar stond hij als een boom, een speler uit een voetbaldroom
Elk veld dat hij betrad, was een eer voor die mat
Een vechter, een winnaar, een wereldvent, een speler van Ajax die iedereen kent
Altijd tijd voor alle mensen, altijd tijd voor vele wensen
Een leider met rust en zelfrespect, een leider met flair die lekker bekt
Ajax de club waar hij van houdt, daar was hij jaren mee getrouwd
Zoveel gegeven, zoveel gewonnen, zoveel clubs die boden tonnen
Maar hij bleef hier zoals het hoort, geen club die deze speler poort
Die speler met die speciale band, krijgt van ons de gouden hand
Een speler waar een ieder zich in vindt,
dat kan er maar één zijn en die heet Danny BlindHR
Had dit gedicht op mp3, kippenvel!
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

forumillustratie
Cruijff en Beenhakker bij Ajax. Ik weet niet of dit het incident was waarbij Cruijff vanaf de tribune naar beneden kwam lopen (alle camera's op hem gericht) om Beenhakker wat aanwijzingen te geven die de wedstrijd deed kantelen en de winst naar Ajax bracht. Beenhakker zei later over dit incident dat hij Cruijff toen een rechtse directe had moeten verkopen. Het is trouwens allang uitgepraat.

forumillustratie
Arnold Muhren. Voorganger van Richard Witschge als linkspoot. Een van de eerste Nederlanders die de FA cup won. Speelde bij Ajax, Manchester United en Ipswich Town. Werd teruggehaald naar Ajax door Cruijff omdat hij ervaring in zijn team wilde. Verzaakte nooit. Bovenal bekend als: De Man Van Dé Voorzet.

forumillustratie
Rob Witschge en Martin Jol tijdens de bekerfinale in het Zuiderpark in 1987.

forumillustratie
Marco van Basten en en Johnny Bosman na die wedstrijd van de derde foto.

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 17 mei 2003 19:12:33).]
HR
HR

Slotervaarter
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 31 augustus 2002

Volgens mij is die bovenste foto inderdaad dat bewuste incident, Peter...

Ajax-FC Twente, in De Meer, ergens in 1980 of '81 was het. (dus ook voordat ik het ging volgen) Het stond geloof ik 1-3 toen Cruijff de trappen afdaalde en via het hek naast een verbaasde Beenhakker kwam zitten. Nadat hij feitelijk de coaching overnam won Ajax uiteindelijk met 5-3...

Beenhakker stelde naar aanleiding van dit incident zijn eigen functioneren ter discussie en later dat seizoen kwam het tot een breuk. En misschien is het maar goed dat de chagrijnige Leo zijn vuisten in zijn zak hield, het zou hem tot vandaag hebben achtervolgd denk ik...

De onderste foto zou ik trouwens niet in kleur willen zien...Van Basten in het afschuwelijke groen-geel van FC Den Haag...dat doet pijn aan je ogen...

Maar wel mooie foto's allemaal, in deze topic...
HR
HR

godenzoon18
Regelmatige invaller

Uit: almere
Vak: 412
Reg.: 10 mei 2003

Eigenlijk zijn alle foto's van Ajax mooi
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

bij gebrek aan starscream ff t topic weer nieuw leven in blazen :cool

udinese - ajax, udine 4 november 1997

nadat ajax de heenwedstrijd in de tweede ronde uefa-cup met 1-0 heeft gewonnen in amsterdam (doelpunt dani) moet ajax naar udine voor de lastige uitwedstrijd. Dat het een lastige wedstrijd is bewijzen de spitsen van udinese in de eerste helft: na 33 minuten staat udinese met 2-0 voor dankzij doelpunten van poggi (na een gigantische fout van oliseh) en wie anders dan oliver bierhoff:

forumillustratie
oliver bierhof knalt de 2-0 binnen

Ajax speelt een matige wedstrijd en een uitschakeling voor de winterstop lijkt, voor het eerst sinds jaren, zeer nabij. In die tijd een zeer grote uitzondering, een afgang leek voor ajax dichtbij. Maar eens te meer blijkt het belang van het doel thuis drooghouden. Want iedereen wist op dat moment natuurlijk dat Ajax met één doelpunt alsnog zou overwinteren, alhoewel het er gezien het wedstrijdbeeld niet naar uitzag. Maar het onmogelijk geachte gebeurt toch, in de 80ste minuut:

forumillustratie
shota arveladze haalt na een mooie actie uit vanuit een lastige hoek...

forumillustratie
...maar passeert keeper turci in de verre hoek...

forumillustratie
...waardoor ajax zich toch nog plaatst voor de derde ronde op basis van het dubbeltellende uitdoelpunt bij gelijke stand!

de derde ronde werd in een merkwaardige wedstrijd van vfl bochum gewonnen, waarna de kwartfinale later verloren ging tegen het altijd lastige spartak moskou...

[Dit bericht is veranderd door The Pride Of MokuM (op 19 mei 2003 12:46:38).]
HR
HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

The Pride Of MokuM schreef:

bij gebrek aan starscream ff t topic weer nieuw leven in blazen :cool

HR
:D

Oke, ik zal mijn best weer doen Pride Of Mokum...

Op 8 april 1999 zien we in de ArenA oud Ajacied Robbie de Wit terug. De Arena is even stil… Hoe te reageren? De man die in de bloei van zijn carriere noodgedwongen moet stoppen wegens een hersenbloeding verschijnt ineens op de middenstip. Het lijkt een zielige man… De Arena zwijgt… Totdat iedereen begrijpt dat stilte hier niet op zijn plaats is! De stilte slaat om in gejuich en geapplaudisseer… Kippenvelmoment. Zichtbaar geëmotioneerd door deze lofzang loopt de oud Ajacied terug richting catacomben. Eerst onder begeleiding, maar later alleen. Dit is zijn moment.

forumillustratie
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Op dit moment zitten er 7 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Zondag 1230 uur RKC Waalwijk - AFC Ajax".

HR

Ajax Poll

Wordt Ajax nog kampioen?

Ja
Nee
Weet niet
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 60,9% dat PSV wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van RKC Waalwijk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!