Ajax Netwerk
zaterdag 20 maart 2010 - 13:27                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15

HR

Starscream
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Cybertron
Vak: -
Reg.: 28 maart 2003

Wat grappig, ik kom hier niet vaak meer, maar mooi om te
zien dat mijn topic uit 2003 nog steeds mooie plaatjes
oplevert!!

Die foto van de B1 van Ajax met Kreek, de Boer en Witschge
is fantastisch! Keep em coming!
HR
HR

Janta
Internationale topspeler

Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 5 november 2004

forumillustratie

Dit waren magneetplaatje die ik de afgelopen week heb gevonden met v/d Sar, Bogarde, v/d Brom, Blind, F. de Boer, R. de Boer, Seedorf, Davids, Rijkaard, Overmars, F. George, Kanou, v. Vossen en Litmanen. Helaas ontbreken een paar belangrijke namen zoals die van Kluivert en v. Gaal maar ik vond het tocht leuk om ze te laten zien zoals ook deze:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum1/3146.php

[Dit bericht is veranderd door Janta (op 6 mei 2007 14:14:06).]
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Geweldig B)
HR
HR

Rollermanskunk
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 april 2004

krijg de tering zie ik een foto van mezelf samen met m'n neefie
HR
HR

Lijn 3
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 102
Reg.: 29 juli 2001

quote:HR
Janta schreef:

(plaatje)

Dit waren magneetplaatje die ik de afgelopen week heb gevonden met v/d Sar, Bogarde, v/d Brom, Blind, F. de Boer, R. de Boer, Seedorf, Davids, Rijkaard, Overmars, F. George, Kanou, v. Vossen en Litmanen. Helaas ontbreken een paar belangrijke namen zoals die van Kluivert en v. Gaal maar ik vond het tocht leuk om ze te laten zien zoals ook deze:
HR
Haha. Heb je zelf die namen er onder gezet? Doe je Tarik Oulida niet iets te veel eer aan?
HR
HR

Janta
Internationale topspeler

Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 5 november 2004

Lijn 3 schreef:

(...)

Haha. Heb je zelf die namen er onder gezet? Doe je Tarik Oulida niet iets te veel eer aan?
HR
Verdomd je hebt gelijk, stom, stom, stom! :\(
HR
HR

Rollermanskunk
Regelmatige invaller

343 schreef:

(...)
HR
Had gekund maar die bontmutsen heb ik niet

Nee het was deze foto: http://aycu32.webshots.com/image/13991/2002316487978997701_rs.jpg

Hoe kom je trouwens aan die foto? Lijkt me een scan uit een boek (25 jaar F-side?)

[Dit bericht is veranderd door Rollermanskunk (op 8 mei 2007 20:07:24).]
HR
HR

umbroman
Veelbelovend talent

Uit: Hoorn
Vak: 410
Reg.: 26 mei 2004

Janta schreef:

(plaatje)

HR
Wie is Kanou?;-)
HR
HR

Rollermanskunk
Regelmatige invaller

343 schreef:

Een paar posts naar boven scrollen, Rollermanskunk.
Uit het boek Temidden der Ajacieden.
HR
Ok bedankt gaan we ff kijken of we de originele foto kunnen achterhalen. We staan dus in een boek. ik kan me niks meer van die wedstrijd herinneren maar m'n neef wel.
HR
HR

Druss
Internationale topspeler

Uit: Dros Delnoch
Vak: 126
Reg.: 15 september 2003

Rollermanskunk schreef:

(...)

Had gekund maar die bontmutsen heb ik niet

Nee het was deze foto: http://aycu32.webshots.com/image/13991/2002316487978997701_rs.jpg

Hoe kom je trouwens aan die foto? Lijkt me een scan uit een boek (25 jaar F-side?)
HR
die rechtse lijkt HTC wel man :D
HR
HR

vandervaart2323
Jeugdspeler

Uit: Arnhem
Reg.: 13 juli 2007

Gewoon gekopieerd die fotos dus :) en dan plakken schijnbaar :)
HRHR
HR

M0L
Talent

Uit: Zwanenburg
Vak: 430
Reg.: 3 december 2005

Geweldig om zo'n stukje nu te lezen :) kan een mooi seizoen worden dus dit ;)
HR
HR

the_beatboxman
Bankzitter

Uit: Straat
Vak: 127
Reg.: 7 januari 2003

Mooie die oude verhalen weer eens terug te lezen. Ik ben alleen op zoek naar een website waar ik de oude wedstrijden van Ajax terug kan zien of waar ik deze kan downloaden. Real Madrid - Ajax '95. Ajax - Milan '95 etc.
HR
HR

jari-litmanen
Bankzitter

Uit: Purmerend
Vak: 124
Reg.: 19 oktober 2003

Zou eigenlijk weer eens nieuw leven ingeblazen moeten worden he, deze topic...

Zal zelf eens kijken wat ik nog aan oud materiaal heb liggen...

forumillustratie

Afscheid vn Danny op 16 mei 1999 (natuurlijk samen met Jari) ben aan het uitvogelen hoe foto's plaatsen werkt, kom nog even niet verder dan dit, hoop dat de foto zelf een hoop goedmaakt...

[Dit bericht is veranderd door jari-litmanen (op 12 april 2008 20:47:21).]
HR
HR
HR
HR

EmJay
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amersfoort
Reg.: 5 april 2005

Grappig die CL DVD heb ik gister nog zitten kijken.
Evenals de DVD over de Uefacup in 1992. Helaas blijkt die DVD van slechte kwaliteit inmiddels waardoor ik de finale niet kon terugzien :\(

Toch was het leuk!
HR
HR

Gabri Cule
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Haarlem
Vak: 114
Reg.: 8 augustus 2003

Ik las vandaag een leuk artikel op Sportgeschiedenis.nl en ik denk dat dit wel de goede topic is om deze te plaatsen. Oleguer, de kersverse Ajax aanwinst, hangt een celstraf van drie jaar boven het hoofd. Maar in 1973 was er een andere aankoop van Ajax die ook een politiek verleden had:

Loglega Menno Pot is blij met de komst van de Catalaanse voetballer Oleguer. Deze voetballer kreeg vorig jaar een celstraf opgelegd. In 1973 kocht Ajax zelfs een speler, die ter dood was veroordeeld!

forumillustratie

Zoltan Varga zelf, die ter dood was veroordeeld. Toch speelde hij bij Ajax. Foto Guus de Jong

Door zijn politieke ideeën is Oleguer een bijzondere speler. Met zijn extreem-linkse opvattingen lijkt hij veel op de Italiaanse voetballer Paolo Sollier, die in de jaren zeventig bij Perugia speelde. Behalve voetballen schreef hij ook een boek over het verdorven, kapitalistische karakter van het profvoetbal. Daarnaast was Sollier lid van de radikaal-linkse partij Democrazia Proletaria. Oleguer heeft overigens ook al een boek op zijn naam staan: Cami d'Itaca - net als Sollier dus.

Veroordeeld

Behalve boekenschrijver is Oleguer vermanend toegesproken door de rechter. De voetballer kreeg drie jaar cel wegens betrokkenheid bij rellen rond een alternatief café.

Oleguer is niet de eerste Ajacied, die in eigen land is veroordeeld. In 1973 werd Zoltan Varga aangetrokken als vervanger van Johan Cruijff. Dit avontuur mislukte, maar veel boeiender is de achtergrond van de Hongaar.

forumillustratie
Een links voetbalboek

In 1964 werd hij met Hongarije Olympisch kampioen. Twee jaar later deed hij mee aan het WK Voetbal in Engeland. In 1968 vluchtte hij tijdens een rondreis met zijn elftal door Mexico en werd daarop ter dood veroordeeld door de Hongaarse communisten. Het was dus beter voor zijn loopbaan om in het buitenland verder te gaan als voetballer en zo kwam hij onder meer in Amsterdam.

forumillustratie

Alsof dit niet genoeg was, was Varga ook nog eens geschorst in het West-Duitse voetbal. Tot 30 juli 1974 mocht hij daar niet spelen wegens zijn aandeel in de beruchte omkoopaffaire bij onze oosterburen. Heel apart dus: als Varga met Ajax in Hongarije had gespeeld, was hij geëxecuteerd. Als hij met Ajax naar Duitsland was gegaan, had hij het veld niet mogen betreden.

forumillustratie

Foto's Guus de Jong

Zoals ik ook in een ander artikel las was het dus een miskoop. Al had deze speler wel het eredivisie doelpunt 1973 gemaakt. Kent iemand deze speler?
HR
HR

Admin Rob
Talent

Reg.: 14 oktober 2003

‘Puur Ajax’: het boek over Ajax en zijn Ajacieden

forumillustratie

Het boek Puur Ajax bevat 40 interviews met Ajacieden die eerder zijn gepubliceerd in het Ajax Clubnieuws en sommige in het Ajax Magazine. In de periode: medio jaren ’60 en late jaren ’90. In Puur Ajax is veel terug te vinden uit het verleden van de club, zoals de overstap naar het betaalde voetbal en de angst voor een verhuizing naar een groter stadion. En natuurlijk ook de ontwikkelingen in het voetbal in het algemeen en bij Ajax in het bijzonder. Het boek staat bol van nostalgie, emotie en gevoel voor de club. Voor voetballiefhebbers die Ajax een goed hart toedragen en niet alleen belangstelling hebben voor het heden maar ook geïnteresseerd zijn in het verleden van de club, is dit boek een absolute aanrader.
Meer informatie over het boek en het bestellen ervan op http://www.puurajax.nl.
HR
HR

FoodForThought
Vedette

Reg.: 11 augustus 2003

Varga kwam tegelijkertijd met Arno Steffenhagen. Varga was echt een goede stijlvolle voetballer maar heeft niet echt belangrijk kunnen zijn. Steffenhagen daarentegen werd een dragende speler. Vergeet nooit de 6-0 tegen de lakjes in het Olympisch ( 5 keer Ruud Geels ) waarin de kleine Duitser weergaloos speelde.
HR
HR

Mr M
Moderator

Uit: New York | Amsterdam
Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 12 mei 2001

Verplaatst naar Historie-forum.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Op dit moment zitten er 4 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Zondag 1230 uur RKC Waalwijk - AFC Ajax".

HR

Ajax Poll

Wordt Ajax nog kampioen?

Ja
Nee
Weet niet
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 87,1% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van RKC Waalwijk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!