Ajax Netwerk
donderdag 18 maart 2010 - 01:08                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

HR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

HR

Johan Nahoj
Vedette
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000

quote:HR
Sharkey schreef:

(...)Deze heb ik gescand uit Ajax De Complete Werken. Een prachtige verzameling van foto's en verhalen die half jaren 90 wekelijks per deel uitkwam. Samengebonden in een mooie map. Mag er nog graag in doorbladeren. :)HR
Heb ik dus door omstandigheden gemist... Met het Cruijff fotoboek (wat dus gedeeltelijk niet meer verkocht mag worden)en 'Het Ajax Boek' heb ik de schade weer een beetje ingehaald afgelopen week. Ik heb gelukkig wel alle VI's van 1968 t/m 1988 maar die was toen nog niet in kleur. Op welke link, of site, plaats jij de foto's trouwens om naar deze site te linken?
HR
HR

Rembrandt
Icoon

Vak: -
Reg.: 15 april 2002

Sharkey; is die foto met die sjaaltjes niet toevallig torino thuis in het olympisch?? het lijkt er verdacht veel op.. (het zonnetje!)
HR
HR

Pief
Basisspeler
ANC-houder 4

Vak: 129
Reg.: 7 maart 2003

Het was een spanende poule, en we stonden nog aan het begin van een CL seizoen waarin we iedereen zouden verbazen. Om in de race te blijven voor de tweede ronde, mochten we hier eigenlijk niet verliezen. Onze handicaps waren een geblesseerde vdVaart en geen ervaring met dit soort wedstrijden. Vol spanning was ik dus naar het stadion in Lyon gegaan, met de stiekeme hoop op een stuntje. Toen ik echter de politie auto bij het omwisselpunt zag, wist ik het zeker. Het kan niet meer misgaan vanavond:

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Pief (op 18 november 2003 14:47:21).]
HR
HR

Sharkey
Talent

Uit: Den Haag
Vak: 125
Reg.: 1 september 2003

Rembrandt schreef:

Sharkey; is die foto met die sjaaltjes niet toevallig torino thuis in het olympisch?? het lijkt er verdacht veel op.. (het zonnetje!)HR
Zou kunnen. Er staat niet bij welke wedstrijd het was. Kan ook een Ajax-PSV of Ajax-Feijenoord zijn.
HR
HR

witratje
Bankzitter

Uit: Mokum
Vak: 127
Reg.: 23 juli 2003

Amsterdam, woensdag 28 april 1999
Hoewel velen er stilletjes rekening mee hielden, kwam de mededeling van Jari Litmanen dat hij aan het eind van dit seizoen Ajax gaat verlaten, toch als een verrassing. Waarschijnlijk omdat al die duizenden fans het niet 'wilden' geloven dat hun favoriet na zeven bijzondere jaren een punt zou zetten achter zijn Ajax-loopbaan.

Wat een treurig moment, als spelers als de boer weggaan, voelde je ook wel verdriet. Maar bij een speler als litmanen voelde je meer dan dat.
Des de mooier was zijn terugkeer.
Daarom deze foto --> mischien nu nog niet historisch, maar zo gaat hij zeker de boeken in.

forumillustratie
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 maart 2002

En opnieuw voor de Ling-liefhebbers:

forumillustratie

Tscheu La-Ling omspeelt Feyenoorder Wim Jansen in de klassieker van 1978
HR
HR

Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Reg.: 29 september 2003

Werkelijk genieten!!!!!!!

Ik wil Tscheu terug op de Nederlandse velden! :ja
HR
HR

Johan Nahoj
Vedette

The Pride Of MokuM schreef:

En opnieuw voor de Ling-liefhebbers:

(plaatje)

Tscheu La-Ling omspeelt Feyenoorder Wim Jansen in de klassieker van 1978
HR
Hé Pride..... Op welke link plaats jij je foto's? Ik heb ook al eens geprobeerd om foto's te plaatsen maar dat ging niet helemaal zoals het moet.
Bij voorbaat dank (ook voor de foto)
HR
HR

The Pride Of MokuM
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 maart 2002

Deze foto staat gewoon op ajax.nl

Maar als je je foto's ergens wilt plaatsen moet je ff ergens en account aanmaken, bijv. bij lycos. Daar kan je ze dan uploaden. Of gewoon op de webspace die je van je internetprovider hebt gekregen natuurlijk.
HR
HR

champion
Talent

Uit: makkum
Vak: 425
Reg.: 21 oktober 2003

mischien volgend jaar
forumillustratie

:OUD voor altijd :OUD
HR
HR

Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje

champion schreef:

mischien volgend jaar
(plaatje)

:OUD voor altijd :OUD
HR
En dit jaar dan?
HR
HR

champion
Talent

met volgend jaar bedoel ik 2004 en het plaatje was JARI met de europacup.

:OUD will rule europe again :OUD
HR
HR

Johan Nahoj
Vedette

The Pride Of MokuM schreef:

Deze foto staat gewoon op ajax.nl

Maar als je je foto's ergens wilt plaatsen moet je ff ergens en account aanmaken, bijv. bij lycos. Daar kan je ze dan uploaden. Of gewoon op de webspace die je van je internetprovider hebt gekregen natuurlijk.
HR
Dank je. Ik moet maar ff uitproberen of ik nu een fotootje kan plaatsen. Heeft er iemand een verzoekje voor een foto? Ik heb alle Voetbal Internationals van 1968 t/m 1988.
HRHR
HR

champion
Talent

fotos plaatsen lukt nog niet helemaal,maar ik heb wel een leuke link,staan wat oude programmaboekjes op:

http://www.czechsoccernet.cz
HR
HR

Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje

Het hakje van vd Vaart.
HR
HR

Sharkey
Talent

Uit: Den Haag
Vak: 125
Reg.: 1 september 2003

Nog wat willekeurige scans:

Rinus Michels scoort tegen DOS; de speler links van hem is de vader van Marco van Basten.
forumillustratie

Deze vond ik iets aparts hebben,
Bergkamp kopt een bal en lijkt over een piepkleine Edgar Davids heen te springen.
In feite ligt hij natuurlijk een meter of 20 erachter.

forumillustratie

Een uitzinnige Jari die net in de laatste minuut gelijk heeft gemaakt in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord in het seizoen '93-'94.
forumillustratie

Afscheid van Stefan Petterson. *SLIK* Need I say more ?
forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Sharkey (op 3 december 2003 23:52:29).]
HR
HR

Jerr
Vedette

Vak: 102
Reg.: 29 juli 2001

Eigenlijk moet deze even omhoog 'getrapt' worden..! ;)
HR
HR

Mr M
Moderator

Uit: New York
Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 12 mei 2001

Inderdaad een hele mooie topic. Ik zal van de week wel een stel scans maken van Dennis Bergkamp. Ik heb nog een heel stel platen op A4 en A3 grootte van bergkamp.
HR
HR

Marc o
Lid 2de elftal

Uit: Zeeland
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 januari 2004

Na alle topics doorgekeken te hebben vind ook ik dit een topic waar ik op wil reageren. "Plaats een foto waarbij je goede herinneringen hebt aan Ajax", dat was de opdracht. Na het doorkijken van deze topic komen er zo ontzettend veel mooie herinneringen naar boven, goals, acties, europacup-wedstrijden, spelers, stadions, alles heeft wel iets waarbij je een mooie herinnering kunt bedenken. Maar het heeft natuurlijk niet veel zin om hier 80 foto's te plaatsen, er moet toch iets zijn wat er in al die jaren bovenuit springt. Het afscheid van Pettersson, of was het afscheid van Bergkamp/Jonk mooier? Of was Rijkaard's afscheid het toppunt? De goal van Patrick in Wenen, het "opwippertje" van Ronald met daarna de goal, het afstandschot van Finidi in het Olympisch tegen Bayern of toch "het kuchje" en de penalty van Danny in Tokyo, of moet ik iedereen volgen en kiezen voor de omhaal van Marco tegen Den Bosch? De goal van van Basten op aangeven van Cruijff die de bal weer had gekregen van Rijkaard (voor degene die denken dat ik nu aan het ijlen ben. Deze goal werd in 99 gemaakt tijdens "30 Jaar Europa Cup Finales" ) of was die avond de aftrap (en opkomst) van Robbie het hoogtepunt? Alles was mooi. Maar voor mij, het hoogtepunt, het moment waarbij ik nu nog elke keer natte ogen krijg als ik het terugzie; 16 Mei 1999, 22 minuten over 4, Jari Litmanen staat in de Amsterdam Arena helemaal alleen in de middencirkel, buigt voorover met z'n handen voor zijn gezicht en kan zijn emoties niet meer de baas. Jari neemt afscheid van Ajax, zijn Ajax, en heeft daar erg veel moeite mee. Niet blij dat hij de sprong kan maken naar een "grotere" Europese topclub, niet blij dat er een cijfer bijkomt op zijn salarisstrook, niet blij dat hij voortaan alleen nog maar hoeft te voetballen in temperaturen boven de 20 graden, nee het doet Jari pijn dat hij zijn club gaat verlaten. Dat is waarom Jari populair was, is en altijd zal blijven. Dat is waarom ik Jari vaker zie terugkomen in deze topic, dat is waarom ik deze foto hier plaats. forumillustratieGelukkig heb ik die dag mijn videocamera meegenomen en alles vastgelegd. Ik denk dat ik de DVD inmiddels 30 of 40 keer heb bekeken, en elke keer komt alles van die 16e Mei weer terug. Mocht iemand ook dezelfde herinneringen hebben aan die dag dan laat het me even weten, misschien dat je het ook nog eens terug wil zien. En verder, wat waren, naast bovengenoemde gebeurtenissen, de mooiste momenten? Naast alles wat ik al genoemd heb heb ik toch de mooiste momenten beleefd in het Olympisch tijdens de Europa Cup wedstrijden aldaar. Hoewel ik zeker weet dat de sfeer in de Arena continu verbeterd zal worden ben ik toch bang dat beelden zoals dit helaas nooit in de Arena terug zullen komen.

forumillustratie
Onder het scorebord, in het Olympisch
HR
HR

Tscheu La-Ling
Geselecteerd voor Oranje

Prachtig..!!!!!!!
HR
HR

RAP
Talent

Reg.: 9 augustus 2001

Schitterend allemaal. ongelofelijk...
HR
HR

Elmster
Ballenjongen

Uit: Kampen
Vak: 424
Reg.: 2 september 2003

Die foto van ....
Een uitzinnige Jari die net in de laatste minuut gelijk heeft gemaakt in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord in het seizoen '93-'94.
Geeft mij kippevel, prachtig gewoon :P
HR
HR

emilio74
Lid 2de elftal

Uit: Diemen
Reg.: 2 september 2003

ja man jari ............geweldige foto.........zeker kippevel ;)
HR
HR

Sjaak Swart
Talent

Uit: Hoek van Holland
Reg.: 11 november 2003

forumillustratieHR
Deze vond ik ook wel erg bijzonder :D
Toen Witschge 9x de bal hoog hield ...
HR
HR

Tranquillo kosher nostra
Bankzitter

Uit: Boven het IJ
Vak: 117
Reg.: 9 mei 2003

Wat ik nooit zal vergeten is dat ik ergens eind jaren 80 begin jaren 90 (ik was 17 of zo) in vak P stond met mijn oom en het vak ernaast (O dus) stond mijn opa, toen al begin 70. De wedstrijd was tegen de knorders uit 010 en voor gelegenheid van zoveelste verbouwing of stutten van betonrot in het OS verplaatst naar De Meer.

Lekker roerig begin van de wedstrijd, maar vooraf wat kleine schermutselingen waarvan ik later hoorde dat de knorders wat stenen moesten koppen.

Kwartier in de eerste helft een knal die de hele stadszijde deed trillen. Ik klom een beetje tegen het hek aan en zag een man liggen...broek gescheurt, bloeden als een rund. Ikzeg het tegen mijn oom, maar we mochten niet van vak wisselen...alarm fase rood, ondanks onze protesten dat we op zoek waren naar een man op leeftijd. Ik pissig, hek over. Volop geholpen door Ajacieden die ons betoog hadden gehoord.

Ik door het vak...gelukkig stond opa helemaal tegen het knordersvak aan, waar aan zijn kant ook al een lijn ME stond, schilden omhoog. Opa lachen...ze gooiden namelijk met geld en opa pakte gretig handelvol kwartjes en dubbeltjes.

5 minuten later hele vak geveegd door de ME, en dat was toch wel een mooi gezicht. Ik neem aan dat degenen die DAT aan den lijve hebben ondervonden niet hebben geklaagd over de hardhandige aanpak in de Arena 1.5 jaar terug. :B
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Historie en bestaat uit 15 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Overige Ajax-onderwerpen » Ajax: Foto's & Verhalen uit de oude doos

clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Op dit moment zitten er 8 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Zondag 1230 uur RKC Waalwijk - AFC Ajax ANC feliciteert Ajax en Jeroen met hun verjaardagen".

HR

Ajax Poll

Wordt Ajax nog kampioen?

Ja
Nee
Weet niet
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 89,6% dat SC Heerenveen wint van NEC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van RKC Waalwijk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!